PMK
Gigantyczna bunkierka LNG należąca do japońskiego Mitsui O.S.K. Lines (MOL) pomyślnie zakończyła próby morskie w Chinach – poinformowało towarzystwo klasyfikacyjne, Bureau Veritas.
Jednostka o pojemności 18,6 tys. m3 budowana w stoczni Hudong-Zhongua Shipbuilding w pobliżu Szanghaju będzie operowana przez francuskiego Totala. Otrzyma ona nazwę Gas Agility.
Statek o długości 135,5 metra będzie działał w Europie Północnej, gdzie będzie dostarczał LNG do statków handlowych, w tym dziewięciu bardzo dużych kontenerowców CMA CGM (ULCV) przez okres co najmniej dziesięciu lat.
W 2018 roku Total Marine Fuels Global Solutions (TMFGS) i japońska firma spedycyjna Mitsui O.S.K. Linie (MOL) podpisały długoterminową umowę czarterową na bunkrowiec LNG, na mocy której jednostka ta byłaby zarządzana przez brytyjską spółkę zależną MOL.
Statek jest wyposażony w innowacyjne technologie zbiornikowe i spełnia najwyższe standardy środowiskowe dzięki zastosowaniu LNG jako paliwa i pełnej ponownej skraplania gazu odparowanego.
Po nim nastąpi drugi identyczny statek zamówiony w Hudong-Zhonghua w grudniu 2019 r. Bunkierka, która będzie własnością MOL i będzie obsługiwana przez Total, zostanie umieszczona w rejonie Marsylii-Fos we Francji.
Droga Czerwona komplementarna ze strategią rozbudowy dróg krajowych i autostrad
Związek Małych Portów przystąpił do inicjatywy PPO
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Ropa brent | 55,09 $ | baryłka | 0,00% | 22:59 |
Cyna | 22645,00 $ | tona | 4,16% | 21 sty |
Cynk | 2707,00 $ | tona | 0,86% | 21 sty |
Aluminium | 1992,00 $ | tona | 0,81% | 21 sty |
Pallad | 2367,50 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1109,65 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 25,55 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1855,30 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |