PMK
Według Jonathana Mossa, szefa ds. morskich i handlu w kancelarii prawnej DWF z siedzibą w Machester, ostatnie napięcia na Bliskim Wschodzie spowodują drakoński wzrost stawek polis ubezpieczeń morskich i kosztów ubezpieczenia.
Komentarz pojawił się w obliczu rosnących obaw przed zemstą Iranu na statki handlowe w regionie po zabójstwie Qassema Soleimaniego, irańskiego dowódcy wojskowego.
Firmy zaczęły już wyciągać swoje jednostki z tego regionu, a przykładem może być brazylijski państwowy gigant naftowy Petrobras. Co więcej, rządy wysyłają swoje wojska morskie do regionu, aby chronić swoje aktywa i uniknąć podobnych scenariuszy do Stena Impero z ubiegłego roku.
- Ostatni rozdział zawirowań na Bliskim Wschodzie bez wątpienia doprowadzi ubezpieczycieli i reasekuratorów, szczególnie w sektorach takich jak kadłub, wojna, piractwo, terroryzm, składki podnoszące ładunek i konstrukcje, do renegocjacji warunków oraz wprowadzenia dodatkowych warunków do polis odzwierciedlających zwiększone ryzyko handlu w regionie - powiedział Jonathan.
- Ubezpieczyciele i reasekuratorzy szukają wyraźnej korekty presji na obniżanie stawek. Ostatnie napięcia doprowadzą jednak do tego, że ubezpieczyciele i reasekuratorzy narzucą drakońskie warunki w polisach, znacznie zwiększając koszty ubezpieczenia specjalistycznego i wycofując się z gwarantowania pewnych linii biznesowych. Stawki ubezpieczenia mają rosnąć wykładniczo w nadchodzących miesiącach - dodał.
Ten trend jest spowodowany rosnącymi obawami przed zemstą Iranu na statkach komercyjnych w regionie po zabójstwie Qassema Soleimaniego, irańskiego dowódcy wojskowego, przez Stany Zjednoczone. Zaskakujący ruch administracji Trumpa wywołał globalne oburzenie i obawy przed poważnym odwetem ze strony Iranu.
W środę Iran przeprowadził odwetowy atak na irackie bazy lotnicze przyjmujące wojska amerykańskie. Wystrzelono dziesiątki pocisków Fateh-313, z których 10 uderzyło w bazę lotniczą Ain al-Asad, która znajduje się 233 km (144 mil) na zachód od Bagdadu. Uważa się, że drugi pocisk uderzył w jak dotąd nienazwaną bazę lotniczą w Erbil, w irackim Kurdystanie. Dryad Global poinformował, że cztery z pocisków podobno zawiodły.
Według niektórych źródeł Iran nie zamierza utrudniać transportu przez jeden z głównych punktów pośrednich na świecie, stanowiąc około jednej piątej światowego ruchu naftowego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych