PMK
Według Jonathana Mossa, szefa ds. morskich i handlu w kancelarii prawnej DWF z siedzibą w Machester, ostatnie napięcia na Bliskim Wschodzie spowodują drakoński wzrost stawek polis ubezpieczeń morskich i kosztów ubezpieczenia.
Komentarz pojawił się w obliczu rosnących obaw przed zemstą Iranu na statki handlowe w regionie po zabójstwie Qassema Soleimaniego, irańskiego dowódcy wojskowego.
Firmy zaczęły już wyciągać swoje jednostki z tego regionu, a przykładem może być brazylijski państwowy gigant naftowy Petrobras. Co więcej, rządy wysyłają swoje wojska morskie do regionu, aby chronić swoje aktywa i uniknąć podobnych scenariuszy do Stena Impero z ubiegłego roku.
- Ostatni rozdział zawirowań na Bliskim Wschodzie bez wątpienia doprowadzi ubezpieczycieli i reasekuratorów, szczególnie w sektorach takich jak kadłub, wojna, piractwo, terroryzm, składki podnoszące ładunek i konstrukcje, do renegocjacji warunków oraz wprowadzenia dodatkowych warunków do polis odzwierciedlających zwiększone ryzyko handlu w regionie - powiedział Jonathan.
- Ubezpieczyciele i reasekuratorzy szukają wyraźnej korekty presji na obniżanie stawek. Ostatnie napięcia doprowadzą jednak do tego, że ubezpieczyciele i reasekuratorzy narzucą drakońskie warunki w polisach, znacznie zwiększając koszty ubezpieczenia specjalistycznego i wycofując się z gwarantowania pewnych linii biznesowych. Stawki ubezpieczenia mają rosnąć wykładniczo w nadchodzących miesiącach - dodał.
Ten trend jest spowodowany rosnącymi obawami przed zemstą Iranu na statkach komercyjnych w regionie po zabójstwie Qassema Soleimaniego, irańskiego dowódcy wojskowego, przez Stany Zjednoczone. Zaskakujący ruch administracji Trumpa wywołał globalne oburzenie i obawy przed poważnym odwetem ze strony Iranu.
W środę Iran przeprowadził odwetowy atak na irackie bazy lotnicze przyjmujące wojska amerykańskie. Wystrzelono dziesiątki pocisków Fateh-313, z których 10 uderzyło w bazę lotniczą Ain al-Asad, która znajduje się 233 km (144 mil) na zachód od Bagdadu. Uważa się, że drugi pocisk uderzył w jak dotąd nienazwaną bazę lotniczą w Erbil, w irackim Kurdystanie. Dryad Global poinformował, że cztery z pocisków podobno zawiodły.
Według niektórych źródeł Iran nie zamierza utrudniać transportu przez jeden z głównych punktów pośrednich na świecie, stanowiąc około jednej piątej światowego ruchu naftowego.
Japan Coast Guard (JCG) – Morskie Organy Ścigania (cz. 2)
U.S. Coast Guard (USCG) - Morskie Organy Ścigania (cz.1)
Podatki marynarskie: Malta z ulgą abolicyjną od 2022 roku?
Wielka polityka Chin wokół malutkich wysepek a aspekt prawny
Konosament [„bill of lading”] i jego rozwój historyczny w świetle prawa angielskiego
Czy rząd planuje „ozusować” wszystkie umowy zlecenia i umowy o dzieło?
Ropa brent | 66,97 $ | baryłka | 0,00% | 22:59 |
Cyna | 25090,00 $ | tona | 2,39% | 2 mar |
Cynk | 2820,00 $ | tona | 1,15% | 2 mar |
Aluminium | 2176,00 $ | tona | 1,02% | 2 mar |
Pallad | 2325,00 $ | uncja | 0,00% | 00:47 |
Platyna | 1124,15 $ | uncja | -0,55% | 00:57 |
Srebro | 25,35 $ | uncja | -0,08% | 00:57 |
Złoto | 1691,60 $ | uncja | -0,19% | 00:57 |