Tajwańska firma transportująca kontenery Evergreen Marine Corporation zdecydowała się na zamówienie 24 kontenerowców w Chinach.
Jednostki zostaną zbudowane w CSSC Huangpu Wenchong Shipbuilding Company Limited, poinformowało Evergreen Marine w zgłoszeniu giełdowym. Jak informowaliśmy, zamówienie obejmuje jedenaście statków o pojemności 3000 TEU, jedenaście statków o pojemności 2300 TEU oraz dwie jednostki o pojemności 1800 TEU.
Evergreen Marine zapłaci od 958 do 1,1 miliarda dolarów za 24 nowe jednostki lub od 28 do 51 milionów dolarów za statek.
Celem młoda i zaawansowana technicznie flota
Najnowsze zamówienie jest częścią głównego programu odnowy floty firmy żeglugowej, ponieważ Evergreen dąży do „całkowicie zrównoważonego” cyklu życia swoich statków — od projektowania, budowy, eksploatacji i ostatecznie do wycofania ze służby.
W ramach programu odnowy floty starsze statki będą stopniowo wycofywane, a czarterowane statki powrócą do właścicieli. Rezultatem będzie młoda, zaawansowana technicznie i zrównoważona flota kontenerowców, informuje Evergreen.
W marcu tego roku Evergreen złożył również zamówienie na budowę dwudziestu kontenerowców o pojemności 15 000 TEU w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries (SHI).
Transakcja jest warta 2,8 biliona KRW (około 2,5 miliona dolarów).
W czerwcu firma zamówiła również dwa kontenerowce o pojemności 24 000 TEU od chińskiego koncernu stoczniowego Hudong-Zhonghua Shipbuilding, będącego częścią CSSC.
Zaplanowane na dostawę w 2024 roku jednostki ULCV będą wyposażone w szereg ekologicznych funkcji, w tym rozwiązania o wysokiej wydajności, oszczędności energii i bezpieczeństwa zgodne z wymogami emisji Tier III.
Szkolenie w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. dotyczące obsługi towarów w porcie
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku