Jeden z liderów branży kontenerowej United Arab Shipping Company (UASC) rozpoczął rekrutację oficerów do nowo wybudowanej floty. Polska to jedno z miejsc, które będzie brane pod uwagę. Na marynarzy czeka 135 stanowisk.
Obecnie UASC zatrudnia 3200 pracowników o 60 narodowościach. Ich flota jest jedną z najmłodszych w branży. Na polskim rynku armator działa od 2015 roku i ma ambicję zostać największym pracodawcą kontenerowym dla Polaków na świecie. Procesem rekrutacyjnym będzie zarządzać firma MNR.
UASC jest właścicielem niedawno zbudowanego MV Barzan, kontenerowca ULCV (Ultra Large Container Vessel) o systemie napędowym LNG-ready, uznawanego za najbardziej przyjazny dla środowiska na świecie.
MV Barzan jest jednym z 17 zaawansowanych jednostek (11 x 15,000 TEU and 6 x 18,800 TEU) zbudowanych przez Hyundai Heavy Industries dla United Arab Shipping Company. Ze względu na zoptymalizowaną konstrukcję statku oraz użytych technologii napędowych, wyznacza on nowe standardy w zakresie efektywności paliwowej i energetycznej. Wstępne kalkulacje wskazują, że wartość indeksu efektywności energetycznej jest blisko pięćdziesiąt procent poniżej limitu ustalonego przez IMO 2025. Emisja CO2 w przeliczeniu na jeden TEU jest niższa o 60 proc. w porównaniu z jednostkami 13 500 TEU.
- To dla nas ogromny zaszczyt, że jednostka tego typu będzie pływała pod naszą flagą - skomentował Joe Mizzi, minister transportu i infrastruktury Malty.
MV Barzan ma łączną długość 388 m, jego maksymalne zanurzenie osiąga 14 m. Nośność statku wynosi 190 000 DWT, pojemność brutto wynosi 193 300 BRT, pojemność ładunku 18 000 TEU. Kontenerowiec powstał w ciągu zaledwie 6 miesięcy, do budowy użyto prawie 60 tys. ton stali i 740 tys. ton farby. Możliwe, że w niedługim czasie na takich jednostkach będą pracować Polacy.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?