• <

Wynik wyszukiwania - "Yangzijiang " - Wiadomości

Kolejny statek ONE z rekordem załadunku

Po niecałych dwóch miesiącach Ocean Network Express chwali się kolejny rekordem w załadunku kontenerowym. Tym razem na ONE Infinity pojawił się ładunek mający równowartość 22 206 pełnych kontenerów.
23.02.2024

PŻM ochrzcił jeziorowiec Jamno

W piątek, 12 stycznia 2024 r., przy Sovena Terminal w Lizbonie miała miejsce uroczystość nadania imienia statkowi Polskiej Żeglugi Morskiej Jamno.
17.01.2024

ONE również stawia na metanol i zamawia kontenerowce z ekologicznym napędem

Japońskie przedsiębiorstwo żeglugowe Ocean Network Express (ONE), podpisało 17 stycznia w Singapurze kontrakty na budowę nowoczesnych kontenerowców z chińskimi stoczniami Jiangnan Shipyard i Yangzijiang Shipbuilding. W ramach umowy wykonawcy dostarczą zamawiającemu do 2027 roku 12 kontenerowców o pojemności 13 000 TEU. Będą one zasilane metanolem.
17.01.2024

Ocean Network Express z nowym rekordem w transporcie kontenerowym

Mająca siedzibę w Singapurze jedna z czołowych firm branży żeglugowej pochwaliła się wyczynem jednego ze swoich najnowszych nabytków, kontenerowca ONE Inspiration. Statek przyjął na swój pokład 22 000 pełnych kontenerów, osiągając nowy rekord w kwestii załadunków.
27.12.2023

ONE zamawia 12 kontenerowców zasilanych metanolem

Singapurski gigant żeglugowy Ocean Network Express (ONE) złożył zamówienie na kolejną partię statków z ekologicznym napędem. W ten sposób jeden z czołowych graczy branży morskiej dołącza do pozostałych, aby wyznaczyć w niej nowe standardy.
22.11.2023

Kontenerowi rekordziści. Porty pod presją tonażowych innowacji

Około 6 700 statków do przewozu kontenerów o nośności około 330 mln ton, zdolnych pomieścić jednorazowo około 27,6 mln TEU to wyzwanie dla portów. Od czasów, gdy pierwszy kontenerowiec wpłynął do portu minęło prawie 70 lat. Kiedy na morza wypłynął w 1956 roku statek przerobiony przez Malcolma McLeana, gestorzy ładunków, spedytorzy, armatorzy przewożący drobnicę podchodzili z rezerwą do nowego rodzaju systemu transportu towarów. Na nową technologię z dystansem podchodzili również portowcy.
14.08.2023

Lato z metanolem. Armatorzy eksperymentują. Porty i administracja morska pod presją operatorów

Maersk i Hong Lam Marine pomyślnie przeprowadziły pierwszą na świecie operację bunkrowania metanolem kontenerowca Maersk w Raffles Reserved Anchorage w Singapurze ogłosiły Zarząd Portu Singapur i Maersk w końcu lipca br. Ale nie jest to pierwsze bunkrownie statku metanolem. Szlak przetarły Stena Line i Port w Göteborgu. Przebudowany w stoczni Remontowa prom Stena Germanica wykonał milowy krok w zakresie wykorzystania metanolu jako paliwa okrętowego.
07.08.2023

Maersk zamawia sześć statków napędzanych metanolem

A.P. Moller - Maersk (Maersk) złożył zamówienie na sześć średniej wielkości kontenerowców - wszystkie z silnikami dwupaliwowymi zdolnymi do pracy na zielonym metanolu 1. Yangzijiang Shipbuilding Group zbuduje sześć statków o pojemności 9 000 TEU, które zostaną dostarczone w 2026 i 2027 roku.
26.06.2023

Znów rekord. Największy kontenerowiec wchodzi do służby we wtorek

Mediterranean Shipping Company (MSC) odebrała właśnie drugi ultrawielki kontenerowiec. Jego ładowność nie dość, że przekracza magiczną do niedawna barierę 24 tys. TEU, to jeszcze tak, jak jeszcze żaden inny kontenerowiec. W ten sposób jednostka o ładowności 24 346 TEU pobiła światowy rekord.
18.03.2023

Prawdziwy kolos wśród kontenerowców! MSC odbiera swoją pierwszą jednostkę o pojemności ponad 24 000 TEU

Mediterranean Shipping Company (MSC) odebrała dziś w Chinach dostawę pierwszego kontenerowca z serii nowych, dużych jednostek transportowych. MSC Tessa jest promowany przez swoich chińskich budowniczych jako największy obecnie ukończony i dostarczony kontenerowiec na świecie o pojemności przeszło 24 116 TEU.
10.03.2023

Stocznia Yangzijiang Shipbuilding ma porftel zamówień o wartości 14,67 mld dolarów singapurskich. To 5 razy więcej niż roczna sprzedaż polskich stoczni

To 5 razy więcej niż portfel uzyskany przez stoczniowców z Niemiec w ub.r. i 5 razy więcej niż roczna sprzedaż polskich stoczni. Yangzijiang Shipbuilding Holdings poinformowało na początku października, że ma 22 nowe kontrakty. Zwiększają one portfel zamówień w tym roku do 40 statków.
10.10.2022

Europejskie stocznie umierają pod presją chińskiej i koreańskiej konkurencji. Za 10 lat doki będą puste?

Przemysł budowy statków w Europie jeszcze pracuje. Za 10 lat europejski przemysł produkcji statków może być już tylko historią. Stocznie europejskie są bezbronne wobec praktyk dumpingowych oraz bezpośredniego wsparcia przemysłu stoczniowego przez państwa azjatyckie. Armatorzy europejscy działający pod ochronnym parasolem i często z istotnym wsparciem swoich państw zyski lokują w stoczniach azjatyckich.
07.09.2022

Wakacyjna gra w statki. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 29-32/2022)

Na rynku tonażowym dawało się odczuć spowolnienie spowodowane okresem urlopowym. Było mniej transakcji kupna-sprzedaży jednostek używanych a także nieco mniej nowych zamówień. Taką sytuację potwierdzały środowiska shipbrokerskie – anulacja większości obostrzeń pandemicznych w większości obszarów świata uwolniły przede wszystkim energię ludzi do… odpoczynku, a nie aktywności biznesowej.
22.08.2022

Jak inwestycje żeglugowe reagują na kryzysowe symptomy? Analiza rynku tonażowego (tygodnie 25-28/2022)

Ostatnie tygodnie, to ponownie słabła ilość zamówień nowych statków (spadki liczone rok do roku sięgają w zależności od segmentu żeglugi od 30 do nawet 60 %). Panowało również umiarkowane zainteresowanie używanymi jednostkami. W złomowniach ostatnie tygodnie to kontynuacja kryzysowych dla tej branży tendencji. Brak dostępnego do złomowań tonażu (mniej jednostek o około 30 % niż rok temu) a także problemy z oferowanymi cenami (spadki cen za tonę statku pustego) powodują poważne utrudnienia w funkcjonowaniu tego rynku.
21.07.2022

Analiza rynku tonażowego (tydzień 45-48/2021). Doza niepewności w inwestycjach tonażowych

Co wydarzyło się na rynkach tonażowych w ostatnich tygodniach w świetle zmian, które nastąpiły na rynkach frachtowych? W ogólnym ujęciu na rynku tonażowym było bardzo aktywnie. Jednakże dawało się też odczuć narastającą niepewność w wielu sektorach statków. Było to związane z zaburzeniami światowej gospodarki, tj. ryzyko polityczne a także problemy związane z ponownie rozwijającą się pandemią SARS Covid-19.
09.12.2021

MSC największą linią kontenerową, Maersk zdetronizowany

Choć duński gigant Maersk od dawna dzierżył palmę pierwszeństwa w kategorii linii kontenerowych, według analityków został już wyprzedzony przez MSC lub stanie się to lada moment.
06.12.2021

Yangzijiang z zamówieniem za 1,58 mld dolarów na budowę 17 statków

Chińska stocznia Yangzijiang Shipbuilding pozyskała kontrakty na budowę maksymalnie 17 nowych jednostek od Seaspan Corporation o łącznej wartości 1,58 miliarda dolarów.
03.08.2021

Potencjał azjatyckich stoczni po COVID-19 [raport]

Pandemia COVID-19 ujawniła zdolność azjatyckich stoczni do dostarczania efektywnych kosztowo statków niskoemisyjnych, znajdując odzwierciedlenie w sporym wolumenie zamówień. To właśnie azjatycki przemysł stoczniowy szybko podniósł się po trudnym dla światowym gospodarki 2020 roku, zwiększając swój udział w rynku.
01.06.2021

Chińska stocznia z kolejnym zamówieniem na megakontenerowce

Yangzijiang Shipbuilding wygrała kontrakt na budowę dwóch megakontenerowców (ULCV) o ładowności 24 tys. TEU. Będą to największe jednostki tego typu w historii nie tylko stoczni, ale i całej historii.
31.12.2020

SITC zakontraktował do dziesięciu kontenerowców w Yangzijiang

Chiński armator SITC International Holdings złożył kontrakt na budowę do 10 kontenerowców w rodzimej stoczni Yangzijiang Shipbuilding.
23.12.2020

Niepewna sytuacja z dobrą perspektywą. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 44-46)

Według najnowszej wydanej właśnie publikacji Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD, United Nations Conference on Trade and Development) międzynarodowy handel morski spadnie w roku 2020 o 4,1%. Jednakże rok 2021 ma przynieść wyraźne ożywienie i odbicie, które powinno zaowocować wzrostem na poziomie 4,8%.
16.11.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych na początku września 2020 roku

Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
11.09.2020

Tiger Gas złożył zamówienie na gazowce LNG w czołowej chińskiej stoczni

Chiński kompleks stoczniowy Yangzijiang otrzymał zamówienie od Tiger Gas z Hongkongu na budowę tankowców LNG.
24.06.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w pierwszym tygodniu czerwca 2020 roku

Wybuch pandemii Covid-19 wciąż odbija się na globalnej gospodarce, silnie odczuwalny jest nadal w branży morskiej. W ostatnim tygodniu maja Komisja Europejska zaproponowała utworzenie „funduszu naprawczego" dla wszystkich 27 państw członkowskich o wartości 750 mld euro (825 mld dolarów) na odbudowę gospodarki po pandemii Covid-19. Fundusz w wysokości 750 mld EUR stanowiłby uzupełnienie uzgodnionego w kwietniu pakietu wsparcia w wysokości 540 mld EUR, którego uruchomienie zaplanowano na 1 czerwca.
10.06.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w ostatnim tygodniu maja 2020

Wybuch pandemii Covid-19 wciąż odbija się na globalnej gospodarce, silnie odczuwalny jest nadal w branży morskiej. W ostatnim tygodniu maja Komisja Europejska zaproponowała utworzenie „funduszu naprawczego" dla wszystkich 27 państw członkowskich o wartości 750 mld euro (825 mld dolarów) na odbudowę gospodarki po pandemii Covid-19. Fundusz w wysokości 750 mld EUR stanowiłby uzupełnienie uzgodnionego w kwietniu pakietu wsparcia w wysokości 540 mld EUR, którego uruchomienie zaplanowano na 1 czerwca.
03.06.2020

CMA CGM otrzymała nową jednostkę Sub-Panamax

CMA CGM, francuski przewoźnik kontenerowy, odebrał CMA CGM Sinnamary, nowy statek klasy Sub-Panamax. Jednostka o ładowności 2300 TEU została zbudowana w stoczni Jiangsu New Yangzijiang w Chinach.
06.05.2020

Chińskie stocznie wracają do pracy

Już w połowie lutego, główne państwowe stocznie chińskie zaczęły wracać do pracy. Niedługo później (w ostatnich dniach lutego), produkcję wznowiła zdecydowana większość tamtejszych stoczni, w tym zakłady prywatne. Według raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w Chinach widoczne są już wyraźne sygnały ożywienia gospodarczego.
27.03.2020

Yangzijiang Shipbuidling zdobyło zamówienie na 10 kontenerowców

Yangzijiang Shipbuilding (Holdings) Ltd, jeden z największych prywatnych stoczniowców w Chinach, podpisał umowę z Tiger Group dotyczącą budowy maksymalnie 10 statków o łącznej wartości 1,15 miliarda USD.
18.03.2020

Wan Hai zakupił dwa kontenerowce za kwotę 186 mln dolarów

Tajwańska firma żeglugowa Wan Hai Lines nabyła dwa kontenerowce od singapurskiego operatora liniowego Pacific International Lines (PIL).
05.03.2020

Marynarze również wspierają WOŚP!

Wczoraj, w całej Polsce i kilkunastu krajach za granicą odbył się 28. finał WOŚP. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w tym roku działała w 1760 sztabach a sztaby i wolontariusze - których było prawie 120 tys. - byli w niemal każdym zakątku Polski. Do grania z orkiestrą przyłączyli się równiez marynarze ze statku m/v Warsaw należącego do SMT Shipping.
13.01.2020

Ostatni masowiec Ultramax dołączył do floty Eagle Bulk

Czołowy amerykański armator, Eagle Bulk Shipping, odebrał kolejny masowiec Ultramax. To szósta i ostatnia jednostka dostarczona w ramach umowy, którą firma podpisała w lipcu.
18.12.2019

Mitsui zamówił dwa statki w jednej z chińskich stoczni

Japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść na początku tego roku.
13.03.2019

Budowanie flot narodowych- przykładem Norwegia i Korea Południowa

Po oceanach pływa ponad 93 tys. statków o łącznej nośności 1,86 mld t. Nie wszystkie znajdują zatrudnienie. Często zmiana strategii albo błąd armatora sprawiają, że na rynku pojawiają się statki po okazyjnych cenach. Bywa, że operator musi wzmocnić serwis i pilnie poszukuje na morskie połączenie nowej jednostki. Mimo niskich cen ropy wciąż dynamiczny jest rynek offshore.
18.02.2019

Japoński armator zamówił dwa statki w chińskiej stoczni

Według portalu Asiasis, japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść pod koniec zeszłego roku.
29.01.2019

Flota PŻM wzrośnie o 8 statków do końca 2020 roku? Brzezicki zdradza szczegóły w TradeWinds

Po przejściu programu restrukturyzacji i powrocie do osiągania dodatnich wyników finansowych, Polska Żegluga Morska (Polsteam) planuje zamówić kolejne nowe statki. Paweł Brzezicki, który dwa lata temu objął funkcję zarządcy komisarycznego w państwowym przedsiębiorstwie żeglugowym, opowiedział w rozmowie z "TradeWinds" o najbliższych planach największego polskiego armatora.
21.01.2019

Dwa nowe masowce we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej

Chińska stocznia Yangzijiang przekazała Polskiej Żegludze Morskiej dwie bliźniacze jednostki "Jamno" i "Narie". To masowce przystosowane do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich.
13.12.2018

Gardno – nowy masowiec PŻM, ochrzczony (foto, wideo)

Masowiec Gardno Polskiej Żeglugi Morskiej już ochrzczony. Uroczystość odbyła się w środę w Morskim Porcie Police. Matką chrzestną jednostki została Elżbieta Majchrowicz, długoletnia pracownica PŻM.
11.12.2018

11 grudnia chrzest masowca PŻM. Po raz pierwszy od kilku lat odbędzie się w Polsce

11 grudnia chrzest statku Polskiej Żeglugi Morskiej – poinformowało Radio Szczecin. Uroczystość po raz pierwszy od kilku lat odbędzie się w Polsce, a dokładnie w Policach. Masowiec otrzyma imię Gardno.
30.11.2018

Mitsui zamówił dwa statki w chińskiej stoczni

Według portalu Asiasis, japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść 8 listopada.
09.11.2018

Yang Ming zamówił 10 nowych kontenerowców

Odnowienie floty Yang Ming Line rozpoczęło się od zamówienia dziesięciu nowych kontenerowców, które mają być wyczarterowane przez firmę w momencie dostawy.
08.05.2018

CMA CGM zamawia kolejne kontenerowce

Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, złożył zamówienie na 3 kontenerowce o ładowności 2,2 tys. TEU w chińskiej stoczni Yangzijiang Shipbuilding Holdings.
16.12.2017

Pierwsza będzie „Armia Krajowa”. Wyposażenie dostarczą polskie firmy

Już za kilka miesięcy do floty Polskiej Żeglugi Morskiej wejdzie pierwszy statek z nowego programu inwestycyjnego armatora. Będzie to masowiec "Armia Krajowa". Jednostka zostanie oddana na przełomie tego i przyszłego roku, a zaraz za nią, w odstępie zaledwie 6-tygodniowym, pojawią się kolejne statki z serii, w tym m.in. : "Legiony Polskie", "Szare Szeregi" oraz "Solidarność". Nowe statki zostaną wyposażone przez polskie firmy.
12.10.2015

Kolejne statki dla PŻM

Polska Żegluga Morska podpisała nowy kontrakt inwestycyjny, dotyczący budowy czterech (w opcji kolejnych dwóch) statków do przewozów masowych o nośności 36,500 dwt. Są tzw. jeziorowce, czyli jednostki przystosowane do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich.
13.01.2015

Dziękujemy za wysłane grafiki.