PMK
Odnowienie floty Yang Ming Line rozpoczęło się od zamówienia dziesięciu nowych kontenerowców, które mają być wyczarterowane przez firmę w momencie dostawy.
Firmy Costamare i Shoei Kisen według doniesień zamówili pięć kontenerowców o ładowności 11 tys. TEU w stoczniach Jiangsu New Yangzijiang Shipbuilding i Shoei Imabari Shipbuilding. Obie firmy mają opcje zamówienia dwóch opcjonalnych jednostek.
Statki, które mają zostać dostarczone od połowy 2020 roku, zostaną długoterminowo wyczarterowane przez Yang Ming. Tajwański armator otrzymał w lutym tego roku zielone światło od swojego zarządu w sprawie rozpoczęcia odnowienia floty.
Zgodnie z planem Yang Ming zleci budowę dziesięciu kontenerowców o ładowności 2 800 TEU i wyczarteruje dziesięć kontenerowców o ładowności 11 tys. TEU.
Nowe statki zastąpią jednostki, które niedługo zostaną wynajęte lub wycofane w ciągu najbliższych 2-3 lat.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?