Chiński armator SITC International Holdings złożył kontrakt na budowę do 10 kontenerowców w rodzimej stoczni Yangzijiang Shipbuilding.
Umowa obejmuje budowę sześciu jednostek o ładowności 2,6 tys. TEU i zawiera opcję na kolejne cztery w formacie 2+2. Kontrakt jest wart 162 mln dolarów. Statki mają zostać dostarczone w 2022 i 2023 roku.
Zamówienie jest składane pomimo ogólnego wpływu pandemii COVID-19 na transportowe i logistyczne łańcuchy dostaw, co ograniczyło zamówienia firm na nowe jednostki.
Statki mają łączną długość 185,99 m, szerokość 35,2 m i zanurzenie na 11 m. Jednostki będą odznaczać się energooszczędnym dziobem typu S-Bow. Kontenerowce będą wyróżniać się oszczędnością paliwa, wydajnością zarządzania ładunkiem i elastycznością, spełniając cele EEDI.
SITC w sierpniu zamówiło sześć bezprzekładniowych kontenerowców o pojemności 1800 TEU w chińskim Yangzijiang Shipbuilding. Firma wróciła do stoczni z kolejnym zamówieniem w listopadzie, zamawiając 7 kontenerowców, w tym dwa statki o ładowności 1800 TEU, jeden 2700 TEU i cztery kontenerowce o ładowności 2400 TEU.
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników
Amer Shipping zamawia dwa statki do przewozu ładunków suchych od Concordia Damen
Damen zbuduje stery dla niemieckich fregat
Finlandia uruchamia pływający terminal LNG. Czy gaz trafi również do Polski?
Incat dostarczy pierwszy na świecie duży prom elektryczny