Chiński armator SITC International Holdings złożył kontrakt na budowę do 10 kontenerowców w rodzimej stoczni Yangzijiang Shipbuilding.
Umowa obejmuje budowę sześciu jednostek o ładowności 2,6 tys. TEU i zawiera opcję na kolejne cztery w formacie 2+2. Kontrakt jest wart 162 mln dolarów. Statki mają zostać dostarczone w 2022 i 2023 roku.
Zamówienie jest składane pomimo ogólnego wpływu pandemii COVID-19 na transportowe i logistyczne łańcuchy dostaw, co ograniczyło zamówienia firm na nowe jednostki.
Statki mają łączną długość 185,99 m, szerokość 35,2 m i zanurzenie na 11 m. Jednostki będą odznaczać się energooszczędnym dziobem typu S-Bow. Kontenerowce będą wyróżniać się oszczędnością paliwa, wydajnością zarządzania ładunkiem i elastycznością, spełniając cele EEDI.
SITC w sierpniu zamówiło sześć bezprzekładniowych kontenerowców o pojemności 1800 TEU w chińskim Yangzijiang Shipbuilding. Firma wróciła do stoczni z kolejnym zamówieniem w listopadzie, zamawiając 7 kontenerowców, w tym dwa statki o ładowności 1800 TEU, jeden 2700 TEU i cztery kontenerowce o ładowności 2400 TEU.
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich
Amerykanie zwodowali swój pierwszy statek instalacyjny
BBC: firmy z Chorwacji i Włoch pomagają rosyjskiemu przemysłowi zbrojeniowemu omijać sankcje