Mająca siedzibę w Singapurze jedna z czołowych firm branży żeglugowej pochwaliła się wyczynem jednego ze swoich najnowszych nabytków, kontenerowca ONE Inspiration. Statek przyjął na swój pokład równowartość 22 000 pełnych kontenerów, osiągając nowy rekord w kwestii załadunków.
Rekord miał zostać pobity 14 grudnia br., odbierając go ONE Integrity, który to dzierżył go krótko, bo od 24 listopada, gdy mający nośność 223 200 DWT statek został załadowany blisko 21 954 TEU, biorąc pod uwagę tylko równowartość pełnych, dwudziestostopowych kontenerów (statki regularnie przewożą także puste, które nie wlicza się do tego rodzaju wyczynów). Już wtedy oznaczało to, że branża kontenerowa zbliża się do przebicia granicy 22 000. Miało to miejsce w porcie w Singapurze. Wyczyn ONE Inspiration również notabene odbył się w tym samym miejscu, potwierdzając też znaczenie tego niewielkiego państwa jako jednego z czołowych miejsc dla żeglugi i jednego z głównych punktów przeładunkowych w Azji.
Nowy rekordzista jest wyjątkowym nabytkiem ONE. Odebrany w czerwcu br. ma pojemność 24 136 TEU i zdaniem firmy charakteryzuje się znacznie niższą emisją CO2 dzięki konstrukcji kadłuba, która ma na celu także maksymalizację poboru ładunku i zminimalizowanie zużycia paliwa. Statek jest także w nowoczesny system oczyszczania spalin, aby spełnić przepisy IMO dotyczące redukcji emisji, związanych z ogólnoświatowym trendem dekarbonizacji żeglugi. Obsługuje trasę z Azji do Europy (FE3) w ramach THE Alliance (THEA). Zahacza przy tym o następujące porty: Ningbo - Xiamen - Kaohsiung - Yantian - Singapur - Rotterdam - Hamburg - Antwerpia - Southampton - Algeciras - Singapur - Yantian - Hongkong - Kaohsiung - Ningbo.
It’s a second consecutive world-laden load- this time on the ONE Innovation! On her most recent call to Singapore on 14 Dec 2023, she achieved a record-laden load of 22,000TEUS!
— OceanNetworkExpress (@OceanNetworkExp) December 26, 2023
Click on the video below to check out the drone shots of the loaded vessel!#asONEweCan pic.twitter.com/CMLVT3h5Xw
Japońska firma transportowa podkreśla, że budową tego rodzaju jednostek dąży nie tylko do bicia rekordów w zakresie rozmiarów statków oraz tonażu, ale też stania się pionierem zrównoważonego rozwoju biznesu morskiego i ochrony środowiska. Celem ONE jest stworzenie jak najbardziej konkurencyjnych usług przy jednoczesnym wpisaniu się w zeroemisyjną politykę względem CO2. Jednocześnie przykład ONE Inspiration oraz wcześniej ONE Integrity dowodzi ambicji przewoźnika, by być w czołówce firm zdolnych do przewozu coraz większej liczby pełnych kontenerów, wskazując też, że należące do niego statki mają ogromną wyporność i co za tym idzie, wyjątkową zdolność załadunkową.
Obok zamówień na coraz większe statki firma stawia także na mniejsze, ale wyróżniające się ekologicznym napędem. W listopadzie br. firma zleciła dostarczenie 12 kontenerowców zasilanych metanolem. Zamówienie zostanie zrealizowane w chińskich stoczniach Jiangnan Shipyard i Yangzijiang Shipbuilding. Ładowność jednostek ma wynosić 13 000 TEU, a dostawy zostaną zrealizowane, wedle wstępnego planu, w latach 2026-2027.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął