• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Kolejny statek ONE z rekordem załadunku

23.02.2024 09:22 Źródło: Ocean Network Express

Partnerzy portalu

Fot. Port Hamburg

Po niecałych dwóch miesiącach Ocean Network Express chwali się kolejny rekordem w załadunku kontenerowym. Tym razem na ONE Infinity pojawił się ładunek mający równowartość 22 206 pełnych kontenerów.

Nowy rekord jest o 206 TEU lepszy niż ten, osiągnięty w grudniu przez ONE Inspiration. Ocean Network Express stawia sobie kolejne cele w zakresie bicia rekordów załadunkowych na pojedynczych statkach, w ostatnim czasie każdy kolejny należał do jednego ze statków pływającego w barwach japońskiej firmy z siedzibą w Singapurze. To także w porcie tego państwa kolejny raz osiągnięto ten wynik.

ONE Infinity ( IMO 9933004) należy do najnowszych (zbudowany w 2023 roku) statków giganta branży żeglugowej. Ma 399 metrów długości i 61 metrów szerokości. Jego wyporność wynosi 235 311 GT, natomiast nośność 225 219 DWT. Pływa pod banderą Liberii. Do tej samej serii należą także inne, nowe statki, które w ostatnim czasie biły rekordy załadunku pełnych kontenerów (trzeba wziąć pod uwagę, że na kontenerowcach przewodzi się zarówno puste, jak i niepełne, co zależy od ładunku). W ten sposób firma chce pokazać, że jest w stanie na pojedynczych statkach przetransportować dużą ilość towarów, dzięki czemu klienci mogą oszczędzić czas i pieniądze. Jednocześnie ma to być rozwiązaniem bardziej ekologicznym, z racji nie tylko na mniejszą ilość jednostek zaangażowanych w transport, ale też niższą emisją CO2 dzięki konstrukcji kadłuba, która ma na celu także maksymalizację poboru ładunku i zminimalizowanie zużycia paliwa.


Japońska firma dąży nie tylko do bicia rekordów w zakresie rozmiarów statków oraz tonażu, ale też stania się pionierem zrównoważonego rozwoju biznesu morskiego i ochrony środowiska. Obok zamówień na coraz większe statki firma stawia także na mniejsze, ale wyróżniające się ekologicznym napędem. W listopadzie br. firma zleciła dostarczenie 12 kontenerowców zasilanych metanolem. Zamówienie zostanie zrealizowane w chińskich stoczniach Jiangnan Shipyard i Yangzijiang Shipbuilding. Ładowność jednostek ma wynosić 13 000 TEU, a dostawy zostaną zrealizowane, wedle wstępnego planu, w latach 2026-2027. Firma chce do 2050 roku osiągnąć zerową emisję CO2 netto do 2050 roku.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.