Po niecałych dwóch miesiącach Ocean Network Express chwali się kolejny rekordem w załadunku kontenerowym. Tym razem na ONE Infinity pojawił się ładunek mający równowartość 22 206 pełnych kontenerów.
Nowy rekord jest o 206 TEU lepszy niż ten, osiągnięty w grudniu przez ONE Inspiration. Ocean Network Express stawia sobie kolejne cele w zakresie bicia rekordów załadunkowych na pojedynczych statkach, w ostatnim czasie każdy kolejny należał do jednego ze statków pływającego w barwach japońskiej firmy z siedzibą w Singapurze. To także w porcie tego państwa kolejny raz osiągnięto ten wynik.
ONE Infinity ( IMO 9933004) należy do najnowszych (zbudowany w 2023 roku) statków giganta branży żeglugowej. Ma 399 metrów długości i 61 metrów szerokości. Jego wyporność wynosi 235 311 GT, natomiast nośność 225 219 DWT. Pływa pod banderą Liberii. Do tej samej serii należą także inne, nowe statki, które w ostatnim czasie biły rekordy załadunku pełnych kontenerów (trzeba wziąć pod uwagę, że na kontenerowcach przewodzi się zarówno puste, jak i niepełne, co zależy od ładunku). W ten sposób firma chce pokazać, że jest w stanie na pojedynczych statkach przetransportować dużą ilość towarów, dzięki czemu klienci mogą oszczędzić czas i pieniądze. Jednocześnie ma to być rozwiązaniem bardziej ekologicznym, z racji nie tylko na mniejszą ilość jednostek zaangażowanych w transport, ale też niższą emisją CO2 dzięki konstrukcji kadłuba, która ma na celu także maksymalizację poboru ładunku i zminimalizowanie zużycia paliwa.
It's a 6th consecutive record-breaking load, and this time it's on the ONE Infinity! Last week, the ONE Infinity set a record load of 22,206 TEUS on its call to Singapore.
— OceanNetworkExpress (@OceanNetworkExp) February 23, 2024
This marks the culmination of 6 consecutive record-laden loads made on each of our 6 new 24K vessels! pic.twitter.com/378DkuvX0V
Japońska firma dąży nie tylko do bicia rekordów w zakresie rozmiarów
statków oraz tonażu, ale też stania się pionierem zrównoważonego rozwoju
biznesu morskiego i ochrony środowiska. Obok zamówień na coraz większe
statki firma stawia także na mniejsze,
ale wyróżniające się ekologicznym napędem. W listopadzie br. firma
zleciła dostarczenie 12 kontenerowców zasilanych metanolem. Zamówienie
zostanie zrealizowane w chińskich stoczniach Jiangnan Shipyard i
Yangzijiang Shipbuilding. Ładowność jednostek ma wynosić 13 000 TEU, a
dostawy zostaną zrealizowane, wedle wstępnego planu, w latach 2026-2027. Firma chce do 2050 roku osiągnąć zerową emisję CO2 netto do 2050 roku.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk