• <

Wynik wyszukiwania - "transport kontenerowy" - Wiadomości

Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.

Wyniki Maerska za pierwszy kwartał są zgodne z oczekiwaniami w obliczu trwających zakłóceń na Morzu Czerwonym — informuje zarząd duńskiego armatora z białą gwiazdą. Grupa żeglugowa Maersk (MAERSKb.CO) podniosła swoje prognozy zysków za cały rok po opublikowaniu na początku maja informacji o zyskach za pierwszy kwartał. Wyższe zyski armator i operator logistyczny ma zamiar uzyskać, wykorzystując duży popyt na przewozy kontenerowe oraz wyższe stawki frachtowe w związku z wydłużonymi rejsami statków wokół Afryki.
06.05.2024

Ruch towarów przez Kanał Sueski zmniejszony o 45 proc. z powodu ataków Huti

Ruch towarów przez Kanał Sueski spadł w ciągu ostatnich dwóch miesięcy o 45 proc., oceniła agencja ONZ UNCTAD. Ataki jemeńskich rebeliantów Huti skłoniły firmy spedycyjne do zmiany trasy przewozów.
29.01.2024

Maersk ruszył z serwisem kontenerowym Ro-Ro przez Morze Śródziemne

Transport kontenerowy za pomocą Ro-Ro zdobywa popularność na Morzu Śródziemnym. Z nową usługą tego typu wystartował Maersk.
22.12.2023

Maersk finalizuje z Amazonem umowę na niskoemisyjne dostawy kontenerów

A.P. Moller - Maersk (Maersk) i Amazon sfinalizowały umowę na lata 2023-2024 na transport 20 000 kontenerów FFE (Forty Foot Equipment) przy użyciu "zielonego" biopaliwa w ramach oferty produktów oceanicznych Maersk "ECO Delivery". Maersk szacuje, że przyczyni się to do redukcji 44 600 ton CO2 w porównaniu z wykorzystaniem paliw kopalnych. Jest to również czwarty rok z rzędu, w którym Amazon i Maersk zorganizowały transport kontenerowy z wykorzystaniem opcji paliwowych o niskiej emisji gazów cieplarnianych.
06.09.2023

Drugi statek wypłynął z Odessy ukraińskim korytarzem humanitarnym

Z Odessy wypłynął w sobotę masowiec Primus; jest to drugi statek wykorzystujący utworzony w sierpniu przez Ukrainę korytarz humanitarny przez Morze Czarne - powiadomiła agencja Interfax-Ukraina. Primus pod banderą Liberii zmierza w kierunku Warny w Bułgarii.
26.08.2023

Innowacyjny wycieczkowiec Silver Nova wyrusza w dziewiczy rejs przez Adriatyk

Swój pierwszy rejs rozpoczął wyjątkowy statek wycieczkowy należący do Silversea Cruises. Napędzany LNG Silver Nova to pierwszy z przyszłej linii statków klasy Nova.
16.08.2023

Wróżenie z fusów. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 20 – 25/2023)

Ostatnie tygodnie to kontynuacja słabego okresu dla wielu segmentów transportu morskiego. Słabe parametry rynku notował przede wszystkim transport kontenerowy. Jednak skomplikowana sytuacja była również w segmencie przewozów ładunków breakbulk oraz ładunków inwestycyjnych i ponadgabarytowych. Zagmatwanie sytuacji rynkowej powoduje, że jakiekolwiek przewidywanie przyszłych warunków rynku żeglugowego jest coraz trudniejsze.
02.07.2023

Europejski Zielony Ład: Porozumienie w sprawie ograniczenia emisji CO2 z transportu morskiego dzięki zrównoważonym paliwom

Komisja z zadowoleniem przyjmuje porozumienie polityczne osiągnięte przez Parlament Europejski i Radę, które zwiększa wkład sektora transportu morskiego w osiągnięcie ogólnounijnego celu redukcji emisji gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55% do 2030 roku oraz w osiągnięcie w 2050 roku neutralności klimatycznej.
24.03.2023

Indeksy nadal w dół, ale negatywne trendy wyhamowują. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 2– 5/2023)

Nastroje w branży transportu morskiego nadal nie są zbyt optymistyczne. Kontynuacja spadków najważniejszych indeksów branżowych negatywnie wpływa na nastroje wielu podmiotów rynku. Jednakże niektóre polityki inwestycyjne armatorów jeszcze do niedawna mogły zaskakiwać, co widoczne było przede wszystkim w branży kontenerowej. Są jednak tutaj pewne symptomy, które mogą świadczyć o tym, że jednak i tutaj trwa wyhamowywanie inwestycji i zwiększanie złomowań, które mogą pomóc w stabilizacji warunków rynku transportu kontenerowego.
09.02.2023

Kwantowa rewolucja (nie tylko) w morskiej logistyce

Transport przeżywa w ostatnim czasie istotne zawirowania wciąż wpadającą w nowe mutacje pandemią koronawirusa oraz sankcjami wprowadzonymi na Roję po napaści tego kraju na Ukrainę. Okazało się, że zatory na ostatniej mili w porcie, centrum logistycznym czy terminalu wywołują globalne zawirowania na wiodących rynkach przemysłowych zarówno po stronie podażowej jak i popytowej.
09.01.2023

Szczyt zysków w żegludze kontenerowej. Niemal 59 miliardów w III kwartale 2022 roku

Żegluga liniowa jest na dobrej drodze do pobicia zeszłorocznych, rekordowych zysków nawet o 50%.
30.11.2022

RPA chce własnych linii żeglugowych

Republika Południowej Afryki ogłosiła plany stworzenia państwowych linii żeglugowych. South African Shipping company (SASCO) ma wystartować już w 2023 roku.
04.11.2022

Porty kontenerowe Chin zdominowały globalny rynek

Terminale kontenerowe w Chinach przeładowały 142,3 mln TEU w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2022 r., co oznacza wzrost o 3 procent rok do roku. Największy obroty w czerwcu zanotowano w Szanghaju, rejestrując przeładunki równoważne 3,79 mln TEU.
11.08.2022

Konkurencja na morskich szlakach do rewizji. Komisja Europejska daję wolną rękę w sprawie wsparcia firm transportowych

10 organizacji europejskich związanych z transportem wzywa Komisję Europejską do rewizji zasad konkurencji w transporcie morskim. Europejskie i międzynarodowe organizacje biznesowe, w tym stowarzyszenia spedytorów i operatorów portów i terminali, chcą, by KE w szczególności skupiła się na transporcie kontenerowym.
06.08.2022

Drewry: rynek kontenerowy stygnie, ale kongestie pozostaną

Firma konsultingowa Drewry, zajmująca się analizą rynku morskiego, opublikowała najnowszy raport, w którym stwierdza, że widoczne są już zmiany na globalnym rynku kontenerowym, ale na szybkie usunięcie kongestii i powrót do przedpandemicznej normalności nie ma co liczyć.
08.07.2022

Wojna w Ukrainie komplikuje sytuację w transporcie oceanicznym. Wstrzymane kontenery do Rosji blokują europejskie porty

Sytuacja w branży żeglugi oceanicznej nie zdążyła się jeszcze na dobre unormować po dwóch latach pandemii COVID-19, kiedy wybuchła wojna w Ukrainie – kolejny czynnik zaburzający globalne łańcuchy dostaw i wpływający na wysoką inflację. Firmy żeglugowe już odczuły spadek popytu, a za tym poszła obniżka stawek frachtowych o ok. 25 proc.
15.06.2022

Wróżąc z fusów. Jaka będzie gospodarka morska w 2022 roku? [PROGNOZA]

Globalny kryzys łańcucha dostaw, zatory portowe, restrykcje pandemiczne, rekordowe ceny frachtu to wybrane elementy krajobrazu tegorocznej gospodarki morskiej. W oparciu o dostępne dane oraz prognozy wiodących firm konsultingowych (Wood Mackenzie, Fitch, McKinsey&Company, Lloyd’s) pokusimy się o wróżenie z fusów, dokonując własnej prognozy sytuacji w globalnej gospodarce morskiej w nadchodzącym 2022 roku.
29.12.2021

Korea Południowa bada transport kontenerowy na rosyjskim szlaku Morza Północnego

Inwestorzy z Korei Południowej badają możliwość transportu kontenerowego wzdłuż rosyjskiego Szlaku Morza Północnego (NSR). Rozbudowa arktycznego szlaku żeglugowego pozostaje dla Rosji priorytetem, przy czym coraz większy nacisk kładzie się na rozwój żeglugi kontenerowej.
15.11.2021

Wiodący producent turbin nawiązał współpracę z żeglugowym gigantem

Firma Vestas, jeden ze światowych liderów produkcji turbin wiatrowych, wszedł w strategiczne partnerstwo z żeglugowym gigantem Maersk.
10.11.2021

Koronawirus kontratakuje. Nowe ogniska w chińskich portach zagrażają łańcuchowi dostaw

Dwa największe porty świata, Ningbo-Zhoushan oraz Szanghaj doświadczają kolejnych zatorów z racji bezprecedensowej ilości statków powracających do chińskich portów, jak również kolejnych ognisk koronawirusa, wywołując spustoszenie w globalnym łańcuchu dostaw.
23.08.2021

Hapag-Lloyd zanotował zysk w pierwszej połowie 2021 roku w wysokości 3,3 miliarda dolarów

Niemiecka firma liniowa Hapag-Lloyd odnotowała zysk w wysokości 3,3 miliarda dolarów w pierwszej połowie roku przy „bardzo silnym popycie” na transport kontenerowy, który nie powinien w najbliższym czasie spaść.
15.08.2021

Hapag-Lloyd podnosi całoroczne prognozy zarobków

Według wstępnych danych opublikowanych w piątek, Hapag-Lloyd spodziewa się zgłosić zysk EBITDA za pierwsze półrocze 2021 roku w wysokości około 4,2 mld dolarów, ponieważ globalny popyt na transport kontenerowy pozostaje wysoki.
31.07.2021

Globalna przepustowość portów kontenerowych będzie miała trudności z nadążeniem za rosnącym popytem

Ponure perspektywy znacznie niższych poziomów przepustowości w portach kontenerowych na początku pandemii, 18 miesięcy później przekształciły się w poważny niedobór w wielu terminalach na całym świecie.
27.07.2021

MSC: Zużywamy za dużo paliwa i mamy za dużo statków

Branża żeglugi kontenerowej stanęła w obliczu bezprecedensowego kryzysu zatorów w ciągu ostatniego półtora roku, spowodowanego niedoborem siły roboczej związanym z COVID-19, a także ograniczeniami zdolności przeładunkowych, które spowodowały poważne zakłócenia w portach na całym świecie.
05.07.2021

Hapag-Lloyd składa nowe zamówienie na bardzo duże kontenerowce

Hapag-Lloyd zamówił kolejne sześć bardzo dużych kontenerowców w Korei Południowej. Zamówione w Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) statki będą miały pojemność ponad 23 500 TEU z silnikami dwupaliwowymi, które mogą pracować na paliwie LNG. Dostawy mają rozpocząć się w 2024 roku.
23.06.2021

Ulstein zaprojektuje kontenerowiec na paliwa niekopalne dla norweskiego start-upu

Norweski stoczniowiec Ulstein został wybrany do zaprojektowania kontenerowca na paliwa niekopalne, który będzie w stanie osiągnąć zerową emisję.
23.06.2021

CMA CGM zanotował mocny pierwszy kwartał

CMA CGM, francuska firma zajmująca się transportem kontenerowym, zakończyła pierwszy kwartał tego roku dużym wzrostem zysków. Dochód netto firmy wzrósł do 2,1 mld dolarów z 48 mln dolarów odnotowanych w I kwartale 2020 roku.
08.06.2021

BIMCO: Zamówienia na nowe statki wzrosły ponad dwukrotnie z powodu większego popytu na kontenerowce

Dane BIMCO pokazują, że łączna liczba zamówień w pierwszych pięciu miesiącach tego roku wzrosła o 119,7% w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku.
31.05.2021

CMA CGM zamówił 22 nowe statki w czołowej chińskiej stoczni

Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, w piątek ujawnił złożenie zamówienia w chińskim kompleksie stoczniowym CSSC Group. Statki mają zostać dostarczone pomiędzy 2023 a 2024 rokiem. Nie ujawniono dotąd kwoty kontraktu.
05.05.2021

Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych

W ostatnim tygodniu marca temat kontenerowego transportu morskiego nie schodził z pierwszych stron gazet, portali i serwisów informacyjnych za sprawą zablokowanego Kanału Sueskiego przez M/V Ever Given. Sytuacja kryzysowa, z jaką mieliśmy do czynienia potwierdziła jak wielkie znaczenie dla gospodarek świata ma transport kontenerowy i jak wielkie jest jego przełożenie na prawie każdą gałąź gospodarki.
12.04.2021

CMA CGM obniżyło emisje o 4 procent

Francuski gigant żeglugowy, CMA CGM, zmniejszył ogólne emisje pochodzące ze swojej floty o 4 procent w 2020 roku.
21.03.2021

Hapag-Lloyd przejął holenderskiego specjalistę w żegludze kontenerowej

Niemiecki gigant żeglugowy Hapag-Lloyd zakupił wszystkie aukcje w holenderskiej linii żeglugowej – Nile Dutch Investments. Ma to wzmocnić pozycję Niemców na afrykańskim rynku.
18.03.2021

Rok burzliwego transportu morskiego

Pandemia koronawirusa silnie uderzyła w 2020 roku w światowy rynek logistyki. Niektóre skutki będą odczuwalne jeszcze przez kilka miesięcy tego roku, inne – nawet przez kilka lat. Mogą się zmienić łańcuchy dostaw, czyli może ulec korekcie produkcja przemysłowa na świecie.
15.02.2021

Popyt na transport kontenerowy powoli się zmniejsza

Globalny niedobór kontenerów, który spowodował ogromy wzrost stawek frachtowych, powoli się zmniejsza. Tak przynajmniej wynika z indeksu, który śledzi użycie tych stalowych skrzyń używanych do transportu 90% towarów na świecie.
27.01.2021

Maersk przedłuża współpracę z The Ocean Cleanup na kolejne trzy lata

Holenderska organizacja ekologiczna The Ocean Cleanup i duński A.P. Moller-Maersk przedłużyli swoje partnerstwo o kolejne 3 lata.
14.01.2021

BIMCO: Złomowanie kontenerowców na najwyższym od 41 miesięcy poziomie

Złomowanie kontenerowców zanotowało w lipcu 41-miesięczny rekord, osiągając 52,8 tys. TEU - wynika z danych BIMCO.
31.07.2020

Szanghaj w pierwszej trójce międzynarodowych portów towarowych

Szanghaj znalazł się w pierwszej trójce międzynarodowych portów towarowych świata, notując najwyższą zdolność przeładunkową dla kontenerów, przy zoptymalizowanym systemie gromadzenia i dystrybucji oraz rosnącym w siłę otoczeniu biznesowym. Dane pochodzą ze wskaźnika Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index.
13.07.2020

Maersk zanotował lepsze wyniki finansowe niż oczekiwano

A.P. Moller-Maersk, wiodący armator na świecie, powiedział w środę, że popyt na rynku rozwijał się „korzystniej niż pierwotnie oczekiwano” w drugim kwartale, zwiększając jego udziały o 7%.
17.06.2020

Maersk: duży spadek zapotrzebowania na transport kontenerów w tym roku

Grupa żeglugowa A.P. Moller-Maersk ostrzegła przed gwałtownym spadkiem transportu kontenerów z powodu pandemii koronawirusa, z powodu słabszej sprzedaży detalicznej i zmniejszonemu popytowi na produkcję samochodów.
14.05.2020

Orient Overseas gotowy na ciężkie czasy

Należący do chińskiego Cosco armator Orient Overseas (International) Limited (OOIL) zamknął 2019 rok ze sporym zyskiem, mimo niepewności na rynku.
23.03.2020

Epidemia koronawirusa zakłóca światowy transport kontenerowy

Szybko rozprzestrzeniający się koronawirus w Chinach spowodował zakłócenia w globalnym transporcie kontenerów. Armatorzy przekierowują ładunki i ograniczają połączenia do chińskich portów, co ostatecznie przełoży się na miesiące opóźnień w dostawach.
09.02.2020

Zyski Cosco mniejsze o ponad połowę. Powodem rosnące ceny paliwa i wojny celne

Chińskie Cosco Shipping Holdings uważa rosnące ceny paliwa i wojny celne za duże zagrożenie dla globalnej żeglugi. Wpływ na tę opinię miał bez wątpienia fakt, że w zeszłym roku zysk koncernu spadł o ponad połowę.
31.03.2019

Wielu armatorów kontenerowych może czekać bankructwo, jeśli nie będą przygotowani na rosnące ceny paliw

Nieprzygotowanie na dodatkowe koszty paliwa może spowodować wiele bankructw w branży przewozów kontenerowych - podało międzynarodowe stowarzyszenie żeglugowe BIMCO.
28.03.2019

BIMCO: Rynek kontenerowy może czekać fala bankructw, jeżeli armatorzy nie będą przygotowani na rosnące ceny paliw

Nieprzygotowanie na dodatkowe koszty paliwa może spowodować wiele bankructw w branży przewozów kontenerowych - podało międzynarodowe stowarzyszenie żeglugowe BIMCO.
19.02.2019

HHLA ze znaczącym wkładem w transformację energetyczną

Wraz z początkiem nowego roku, niemieckie przedsiębiorstwo Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) oraz jego partnerzy biznesowi rozpoczęli prace badawczo-rozwojowe nad projektem FRESH finansowanym ze środków publicznych, realizowanym w terminalu kontenerowym Alternwerder (CTA). Jego celem jest zintegrowanie akumulatorów ze zdalnie sterowanymi pojazdami terminalowymi (AGV), które są regularnie używane w CTA jako elastyczne jednostki magazynujące, przyzczyniające się do stabilności całej sieci.
08.02.2019

Czołowy armator o obecnym rynku kontenerowym: jest wciąż wymagający

Prezes armatora Hapag-Lloyd przewiduje dalszą ciężką walkę z powodu kryzysu na rynku kontenerowym. Operator prawdopodobnie zanotował sporą stratę w zeszłym roku, po tym jak ta w połowie roku wyniosła 100,9 mln euro. Przychody w tym czasie spadły do 88,7 mln euro.
09.01.2019

Popyt na usługi kontenerowców wzrośnie w przyszłym roku

Morski transport kontenerowy zanotuje spory wzrost popytu w tym roku, który dodatkowo przewyższy światowy wzrost floty – przewidują eksperci agencji Drewry.
02.01.2019

Szef Hapag-Lloyd: Rynek jest nadal wymagający

Niemiecki armator Hapag-Lloyd zanotował stratę finansową w pierwszej części obecnego roku. Prezes armatora przewiduje dalszą ciężką walkę z powodu kryzysu na rynku.
22.10.2018

Drewry: Popyt na usługi kontenerowców wzrośnie w przyszłym roku

Morski transport kontenerowy zanotuje spory wzrostu popytu w przyszłym roku, który dodatkowo przewyższy światowy wzrost floty – przewidują eksperci agencji Drewry.
17.10.2018

Hapag Lloyd tnie koszty po zanotowaniu straty w pierwszej połowie obecnego roku

Niemiecki armator Hapag Lloyd przyznał, że mocną obciął wydatki w pierwszej połowie 2018 roku, by pokryć straty wynikający z rosnących kosztów operacyjnych oraz niskich stawek frachtu.
12.08.2018

Popyt na usługi kontenerowców będzie rosnąć

Morski transport kontenerowy doświadczy sporego wzrostu popytu w tym i przyszłym roku, który dodatkowo przewyższy światowy wzrost floty – przewidują eksperci agencji Drewry.
24.07.2018

Podlaskie: Blisko 40 mln zł z UE na budowę intermodalnego terminala kolejowego w Sokółce

Blisko 40 mln zł unijnego dofinansowania na budowę nowoczesnego intermodalnego terminala kolejowego w Sokółce (Podlaskie) otrzymała firma Barter SA. Ma być to pierwszy taki terminal w regionie. Powstanie do połowy 2020 roku, łączna wartość inwestycji to ponad 121 mln zł.
17.07.2018

Wyjście z kryzysu na rynku kontenerowym będzie powolne

Morski transport kontenerowy doświadczy sporego wzrostu popytu w tym i przyszłym roku, który dodatkowo przewyższy światowy wzrost floty – przewidują eksperci agencji Drewry.
04.06.2018

Morski transport kontenerowy powoli, ale stabilnie, wychodzi z kryzysu

Morski transport kontenerowy doświadczy sporego wzrostu popytu w tym i przyszłym roku, który dodatkowo przewyższy światowy wzrost floty – przewidują eksperci agencji Drewry.
01.06.2018

Hapag-Lloyd: Rynek jest wciąż wymagający

Niemiecki armator Hapag-Lloyd zmniejszył swoje straty w pierwszym kwartale ale jego prezes i tak przewiduje dalszą ciężką walkę z powodu kryzysu na rynku.
14.05.2018

Czystsze powietrze w Hamburgu dzięki ekologicznym pojazdom do transportu kontenerów HHLA

Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) zwiększa wysiłki na rzecz poprawy jakości powietrza w mieście. Nowe transportery kontenerowe zasilane bateriami litowo-jonowymi będą działały w terminalu kontenerowym Alternwerder (CTA). Wykorzystanie zielonej energii zapobiega emisji CO₂, tlenku azotu i innych szkodliwych substancji, a pojazdy są trzykrotnie wydajniejsze niż te napędzane silnikami wysokoprężnymi, używane dotychczas.
17.04.2018

Drewry: Morski transport kontenerowy powoli, ale stabilnie, wychodzi z kryzysu

Morski transport kontenerowy doświadczy sporego wzrostu popytu w tym i przyszłym roku, który dodatkowo przewyższy światowy wzrost floty – przewidują eksperci agencji Drewry.
05.04.2018

Hapag z trzy razy większym zyskiem operacyjnym w 2017 roku

Niemiecki armator Hapag-Lloyd poinformowała 28 marca o ponad trzykrotnym wzroście zysku operacyjnego w 2017 roku, dzięki większemu obrotowi i niewielkiemu wzrostowi stawek frachtowych.
28.02.2018

Rynek transportu morskiego ma wzrosnąć do 12,52 mld ton w 2021 roku

Autorzy badania Cargo Shipping Market - Global Trends and Forecast to 2021 przewidują, że w 2018 roku rynek transportu morskiego wyjdzie z kryzysu i zacznie pnąć się w górę. Ma to zaowacować wynikiem 12,52 mld ton w 2021 roku.
12.02.2018

Hapag-Lloyd przewiduje wzrost popytu i więcej fuzji w 2018 roku

Niemiecka grupa żeglugowa Hapag-Lloyd przewiduje, że popyt na transport kontenerowy wrośnie o 4 procent w 2018 roku. Koncern także oczekuje, że dojdzie do większej liczby fuzji wśród armatorów.
18.01.2018

Rynek transportu morskiego wzrośnie do 12,52 mld ton w 2021 roku

Autorzy badania Cargo Shipping Market - Global Trends and Forecast to 2021 przewidują, że w 2018 roku rynek transportu morskiego wyjdzie z kryzysu i zacznie pnąć się w górę. Ma to zaowacować wynikiem 12,52 mld ton w 2021 roku.
16.11.2017

Morski transport kontenerowy coraz stabilniejszy

Wciąż utrzymuje kryzys w branży przewozu kontenerów, ale widać pewne oznaki stabilizacji - twierdzą eksperci z BIMCO (Baltic and International Maritime Council).
01.09.2017

Pierwszy bezemisyjny i bezzałogowy kontenerowiec ma powstać już w 2020 roku (wideo)

Norweski producent nawozów Yara oraz firma Kongsberg Gruppe połączyły siły, by stworzyć pierwszy na świecie w pełni napędzany prądem oraz bezzałogowy kontenerowiec typu feeder.
10.05.2017

Rynek kontenerów - amerykańscy analitycy przewidują trzy chude lata

Spadek zamówień na nowe statki, konterenowce cięte na żyletki, spowolnienie w gospodarce Chin - tak pesymistyczny obraz 2016 kreśli poczytny amerykański dziennik.
22.08.2016

Rynek transportu wzrośnie do 12,52 mld ton w 2021 roku

Autorzy badania Cargo Shipping Market - Global Trends and Forecast to 2021 przewidują, że w 2018 roku rynek transportu morskiego wyjdzie z kryzysu i zacznie pnąć się w górę. Ma to zaowacować wynikiem 12,52 mld ton w 2021 roku.
18.07.2016

Pekin zatwierdził połączenie chińskich gigantów

Fuzja między dwoma czołowymi chińskimi armatorami: Cosco i CSG została zaakceptowany przez tamtejszy rząd – wynika z relacji chińskiego magazynu Caixin. Dziś ma zapaść w tej sprawie oficjalne oświadczenie.
11.12.2015

Czy alianse morskie spełnią oczekiwania?

Sojusze między globalnymi liniami przewoźników kontenerowych nie są wystarczającą odpowiedzią na słabe wyniki finansowe przemysłu i wymiany towarów, i mogą wręcz pogorszyć sytuację na rynku.
13.03.2015

Port w Hamburgu nie boi się konkurencji DCT Gdańsk

W pierwszych dziewięciu miesiącach port morski w Hamburgu (HH) przeładował 110 mln ton, co jest nowym rekordowym poziomem osiągniętym w tym okresie, informuje zarząd.
25.11.2014

Zapaść w żegludze śródlądowej. To najsłabiej wykorzystywana gałąź transportu

Inicjatywy samorządów, takie jak przekop przez Mierzeję Wiślaną lub port przeładunkowy w Solcu Kujawskim, mogą wzmocnić pozycję żeglugi śródlądowej w Polsce. Obecnie to najsłabiej wykorzystywana gałąź transportu w kraju. Jest jednak szansa na jej ożywienie, bo ekologiczny transport rzekami i kanałami wspiera Unia Europejska. W Polsce brakuje jednak zarówno infrastruktury, jak i floty.
21.08.2014

Uboat-Line z sukcesem zamyka emisję obligacji z której pozyskał 5 mln zł

Notowana na NewConnect Spółka działająca w sektorze logistyki oraz spedycji, Uboat-Line pozyskała 5 mln zł z zakończonej właśnie emisji obligacji serii C. Te środki pozwolą spółce kontynuować bardzo dynamiczny rozwój i zwiększać skalę działalności.
02.10.2013

Nikorzystne przepisy dla portów

Przemysł morski, a transport kontenerowy w szczególności, to dla kraju leżącego nad morzem kluczowa gałąź gospodarki, której rozwój zapewnia dobrobyt i niezależność od krajów sąsiadujących. Pomimo strategicznego znaczenia, porty w Polsce nie są wciąż traktowane przez prawodawcę z należytą uwagą, co przekłada się na to, że w polskim prawie mnoży się liczne przepisy, utrudniające import czy eksport towarów przez krajowe porty.
13.08.2013

„Nauka dla przemysłu, przemysł dla nauki”

Przedsięwzięcia gospodarcze wymagają naukowych analiz rynku. Polskie ośrodki naukowe i akademickie od lat starają się utrzymać jak najściślejszą więź z sektorem przemysłowym. Nie tylko, po to, by dać swym absolwentom szansę zatrudnienia, ale także dla utrzymania zwykłej ścieżki wdrażania osiągnięć naukowych i korygowania programów nauczania. Celem programu „Nauka dla Przemysłu, Przemysł dla Nauki” jest wsparcie projektów badawczo rozwojowych, realizowanych przez Politechnikę Gdańską na rzecz gdańskiego portu oraz zacieśnie
28.06.2013

To był dobry rok dla kontenerów. Obecny będzie jeszcze lepszy

Transport kontenerowy z roku na rok staje się jeszcze ważniejszym sektorem krajowej gospodarki. Polskie terminale modernizują się i mogą przeładować więcej kontenerów, a pod względem jakości oferowanych usług coraz bardziej przypominają swoją zachodnioeuropejską konkurencję. Według danych opublikowanych przez trzy największe polskie porty, miniony rok przyniósł znaczący wzrost wolumenu przeładunku kontenerów.
21.01.2013

Europa staje się zaściankiem świata a Azja jego sercem

Na naszych oczach zmienia się Europa i jej pozycja na globalnej mapie świata. Globalizacja miała per saldo swoje bardzo negatywne skutki dla Europy i dopiero ostatnimi czasy widać jakieś światełko w tunelu. To co się dzieje w portach morskich to głównie import - mam na myśli szczególnie transport kontenerowy. To co płynie w tych kontenerach w postaci wyrobów gotowych zabija skutecznie od wielu lat naszą rodzimą produkcją ale i tą w Europie.
10.02.2012

Rozwój stabilny i zrównoważony

Gezegorz Szulist, CSL Gdynia-Gdańsk: „Ważne jest aby rozwój następował w sposób zrównoważony i stabilny. Okres kryzysu się kończy ale jego reperkusje będą jeszcze widoczne przez jakiś czas. O tym trzeba pamiętać. Pomocne w tym są wprowadzone w firmie procedury ISO oraz polityka bezpieczeństwa”
21.10.2011

Baltexpo 2011 - lądowe bariery rozwoju portów morskich

XVI Międzynarodowe Targi Morskie "BALTEXPO 2011" były dobrą sposobnością do oceny plusów i minusów polskiej gospodarki morskiej. Rozszerzenie formuły prezentacji przemysłu stoczniowego o debaty poświęcone problemom morskiej energetyki wiatrowej, technologiom bezpieczeństwa obszarów morskich, wreszcie - przyszłości polskich portów morskich okazało się zabiegiem korzystnym.
09.09.2011

Sześć trendów w logistyce

Ten rok przyniósł w globalnym łańcuchu dostaw wiele nieprzewidywalnych wyzwań, do których muszą przystosować się firmy logistyczne. W ocenie Michała Sędzielewskiego, dyrektora MG Supply Chain w Polsce, można wyróżnić sześć charakterystycznych tendencji i zjawisk, jakie pojawiły się lub będą występowały w br.
15.04.2011

FCL czy LCL - oto jest pytanie. Transport skonteneryzowany versus transport drobnicowy

Wiele podmiotów gospodarczych działających w obrocie międzynarodowym wykorzystuje transport drogą morską jako ekonomiczny sposób eksportu oraz importu towarów i produktów. Zlecając dostawę ładunku bardzo często przedsiębiorcy muszą zdecydować o rodzaju frachtu. FCL oraz LCL – to dwie dostępne opcje. Co oznaczają te akronimy? Który z nich jest lepszym rozwiązaniem? Czym kierować się wybierając konkretny rodzaj transportu morskiego? Podjęta w tym zakresie decyzja uzależniona jest nie tylko od wielkości ładunku, ale również od kondy
30.01.2011

Perspektywy bałtyckiej żeglugi liniowej

Na stan oraz perspektywy sektora transportu wpływają dwa zasadnicze elementy: zmiany w światowej gospodarce (m.in. dynamika PKB, obroty handlu zagranicznego, charakterystyki rynków towarowych i pieniężnych) oraz działania przedsiębiorstw transportowych, mające na celu poprawę ich pozycji konkurencyjnej na rynku.
10.02.2010

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.