Według wstępnych danych opublikowanych w piątek, Hapag-Lloyd spodziewa się zgłosić zysk EBITDA za pierwsze półrocze 2021 roku w wysokości około 4,2 mld dolarów, ponieważ globalny popyt na transport kontenerowy pozostaje wysoki.
Oznacza to znaczny wzrost w porównaniu do 1,3 miliarda dolarów EBITDA odnotowanego w pierwszej połowie 2020 roku.
Oczekuje się, że EBIT w pierwszej połowie 2021 roku wyniesie około 3,5 mld dolarów, w porównaniu z około 600 mln dolarów w pierwszej połowie 2020 roku.
Podczas gdy globalny popyt na transport kontenerowy pozostaje na wysokim poziomie, zakłócenia operacyjne w całym łańcuchu dostaw nadal powodują znaczne opóźnienia i przyczyniają się do niedoboru zdolności transportowych.
Dynamika rynku silna także w drugiej połowie roku
Patrząc w przyszłość, Hapag-Lloyd spodziewa się, że dynamika zysków pozostanie „bardzo silna” w drugiej połowie roku, co skłoni firmę do podniesienia perspektyw zysków na ten rok. Oczekuje się, że EBITDA będzie się teraz mieścić w przedziale od 9,2 do 11,2 miliarda dolarów, a EBIT w przedziale od 7,5 do 9,5 miliarda dolarów.
- Skorzystaliśmy również z lepszych stawek frachtowych w drugim kwartale i patrzymy na bardzo dobre pierwsze półrocze. Jednocześnie, ponieważ mocno spodziewamy się przeniesienia tego tempa na drugą połowę roku, podwyższyliśmy naszą prognozę wyników na 2021 rok jako całość. Będziemy nadal pracować niestrudzenie, aby zmniejszyć wpływ wąskich gardeł w łańcuchu dostaw dla naszych klientów i zapewnić lepszą jakość usług – powiedział Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd.
Hapag-Lloyd jest jedną z wiodących na świecie firm żeglugi liniowej z flotą 241 kontenerowców i całkowitą zdolnością transportową 1,7 miliona TEU.
Ostateczne dane biznesowe za pierwszą połowę 2021 roku zostaną opublikowane zgodnie z planem 12 sierpnia.
Dwa kolejne statki z produktami rolnymi wypłynęły z ukraińskich portów
Kuba. Ugaszono pożar w porcie Matanzas
Nowe rozwiązanie dla małych i średnich portów od SeaData Gdynia
Porty kontenerowe Chin zdominowały globalny rynek
Cieśnina Tajwańska: czy Chiny zagrażają światowemu transportowi morskiemu?
Postęp prac na budowie II etapu drogi wodnej: Zalew Wiślany – Zatoka Gdańska