Hapag-Lloyd zamówił kolejne sześć bardzo dużych kontenerowców w Korei Południowej. Zamówione w Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) statki będą miały pojemność ponad 23 500 TEU z silnikami dwupaliwowymi, które mogą pracować na paliwie LNG. Dostawy mają rozpocząć się w 2024 roku.
Statki zostały sfinansowane poprzez konsorcjalną, ekologiczną pożyczkę w wysokości 852 mln USD z terminem zapadalności 12 lat od daty dostawy. Firma podała, że średnioterminowym celem jest, aby statki działały na „neutralnym dla klimatu” syntetycznym gazie ziemnym (SNG).
Firma złożyła w grudniu 2020 roku podobne zamówienie o wartości około 1 miliarda dolarów przy zabezpieczonym finansowaniu. Dostawy tych jednostek odbędą się w 2023 roku. Wszystkie 12 statków będzie operować na trasach Europa-Daleki Wschód.
– Dzięki tej inwestycji w nowe jednostki chcemy zrobić kolejny krok w ciągłej modernizacji naszej floty – zarówno pod względem wielkości, jak i zrównoważonego rozwoju – powiedział Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd – Jednocześnie chcemy sprostać utrzymującemu się wysokiemu popytowi.
Mocny początek roku dla Hapag-Lloyd
Hapag-Lloyd jest piątym co do wielkości operatorem kontenerowym na świecie z około 7,2% udziałem w rynku. Od pierwszego zamówienia firma odnotowała mocny początek roku z zyskiem netto w wysokości 1,45 miliarda dolarów w pierwszym kwartale 2021 roku.
– W związku z dużym popytem na transport kontenerowy, skorzystaliśmy z lepszych stawek frachtowych, zwłaszcza na rynku spot. Co więcej, ceny bunkrów były niższe niż w 2020 roku – powiedział Jansen po opublikowaniu danych finansowych firmy za I kwartał.
– Jednakże ze względu na związane z popytem zatłoczenie infrastruktury portowej i zaplecza w wielu miejscach oraz wynikający z tego niedobór swobodnie dostępnych statków i kontenerów, wielkość przewozów była nieco poniżej poziomu z tego samego kwartału ubiegłego roku, na poziomie około 3,0 mln TEU, czyli minus 2,6 procent – powiedział Jansen.
W ostatnich miesiącach Hapag-Lloyd złożył również zamówienia na kontenery o łącznej ładowności 210 tys. TEU, by złagodzić niedobór kontenerów w Azji i na całym świecie.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth