Informację o rezygnacji z uruchomienia wodnego połączenia między Twierdzą Wisłoujście a Nowy Portem podał armator POLsail znany z organizacji okolicznościowej przeprawy w latach ubiegłych. Przyczyną jest drastycznie wysoka stawka za dobicie do Nabrzeża Zbożowego zaproponowana przez Zarząd Portu Morskiego Gdańsk.
“Drogie Gdańszczanki i Drodzy Gdańszczanie, Mieszkańcy Trójmiasta i Turyści!
Z przykrością zawiadamiamy, że wymarzona przez nas i przez Was przeprawa pieszo-rowerowa Nowy Port - Wisłoujście niestety nie zostanie uruchomiona. Zarząd Portu Morskiego Gdańsk zaproponował dzisiaj 12,5krotnie wyższą stawkę za jednorazowe dobicie jednostki do Nabrzeża Zbożowego (w Nowym Porcie - red.) niż w minionych latach płaciliśmy GOSowi (Gdański Ośrodek Sportu). Oznacza to, że żebyśmy mogli opłacić samą tylko dzierżawę obu nabrzeży bilet w obie strony musiałby kosztować ponad 100zł od osoby. Ogromnie nam z tego powodu przykro zwłaszcza, że organizowane przez nas w latach ubiegłych przeprawy cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i był dobrze przez Was przyjęte.
Oferta zaszokowała nas zarówno wysokością jak i terminem jej przedstawienia tym bardziej, że rozmowy z dysponentem Nabrzeża Zbożowego prowadziliśmy od lutego br. i nic nie zapowiadało takiej katastrofy. Bardzo Was przepraszamy, dla nas to również smutna rzeczywistość z którą musimy sobie teraz jakoś poradzić (wszystko było gotowe do rozpoczęcia).
Nie zmienia to kierunku naszych działań na Nabrzeżu Barkowym, gdzie mimo wszystko serdecznie Was zapraszamy”.
Przypomnijmy: przeprawa pieszo - rowerowa między Nabrzeżem Barkowym i Nabrzeżem Zbożowym realizowana była przez Dom Armatorski POLsail od czterech lat, we współpracy z Muzeum Gdańska, gdy w Twierdzy Wisłoujście odbywały się wydarzenia dla mieszkańców i turystów.
POLsail jest dzierżawcą Nabrzeża Barkowego (położonego po stronie Twierdzy), które należy do Muzeum Gdańska. Realizacja przeprawy wodnej miała być tylko jednym z punktów działalności armatora na tym nabrzeżu, za to bardzo ułatwiającą całość planowanych działań ze względu na łatwość dotarcia z Nowego Portu.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych