Niemiecka linia kontenerowa, Hapag-Lloyd, zanotowała mocny początek z roku z zyskiem netto 1,45 mld dolarów w pierwszym kwartale. Oznacza to masywny wzrost zysku (o 1423 proc.) w stosunku do 1 kwartału 2020 roku.
- Ze względu na wysoki popyt na przewozy kontenerowe skorzystaliśmy z lepszych stawek frachtowych, zwłaszcza na rynku spotowym. Ponadto ceny bunkrów były niższe niż w 2020 roku. W rezultacie zakończyliśmy pierwszy kwartał bardzo pozytywnym wynikiem finansowym i ogólnie spoglądamy wstecz na dobry początek roku - powiedział Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag -Lloyd.
Zysk przed odliczeniem odsetek, podatków, amortyzacji (EBITDA) w pierwszym kwartale wyniósł 1,9 miliarda dolarów, podczas gdy zysk przed odsetkami i podatkami (EBIT) wzrósł do około 1,5 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o około 1300 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przychody wzrosły w pierwszym kwartale o około 33% do około 4,9 mld, w szczególności ze względu na wyższą średnią stawkę przewozową, która wzrosła o około 38 proc., osiągając wysokość 1 509 USD / TEU w porównaniu z 1094 USD / TEU w I kwartale 2020 roku. Wolumen transportu spadł 2,6 proc. kwartalnie.
Hapag-Lloyd również potwierdził swoją prognozę na 2021 rok i oczekuje wysokiego wzrostu EBITDA i EBIT. Spółka widzi kontynuację obecnej sytuacji rynkowej w drugim kwartale przed „stopniową” normalizacją w drugiej połowie roku.
- O ile pozytywny trend w zyskach prawdopodobnie utrzyma się w drugim kwartale tego roku, to w drugiej połowie się stopniowej normalizacji. Prognoza ta pozostaje jednak obarczona znaczną niepewnością ze względu na szereg czynników, w tym: ponadprzeciętną zmienność stawek frachtowych w tym czasie; wyzwania operacyjne, takie jak infrastrukturalne wąskie gardła; oraz niemożność przewidzenia przyszłego przebiegu lub skutków ekonomicznych pandemii Covid-19 - powiedział Hapag-Lloyd w komunikacie.
Rolf Habben Jansen dodał: - Chociaż pozostajemy optymistami co do roku 2021 jako całości, konsekwencje pandemii COVID-19 nadal stanowią ogromne wyzwanie dla wszystkich uczestników rynku. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najszybciej znormalizować to trudne otoczenie rynkowe i udostępnić jak najwięcej przepustowości. Podwoimy również nasze wysiłki, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość usług naszym klientom - ponieważ wiemy, że możemy i nadal musimy działać lepiej na tym froncie - i będziemy nadal wdrażać naszą Strategię 2023.
Flota Hapag-Lloyd składa się obecnie z 241 nowoczesnych kontenerowców o łącznej zdolności przewozowej 1,7 miliona TEU, co czyni go piątym co do wielkości przewoźnikiem liniowym z około 7% udziałem w światowym rynku, według Alphaliner.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek