Abdel Fattah al-Sisi, prezydent Egiptu, wczoraj zatwierdził poszerzenie i pogłębienie południowej części Kanału Sueskiego po tym, jak kontenerowiec Ever Given o pojemności 20 000 TEU uszkodził ostatnio tę krytyczną arterię morską.
Mając 400 metrów długości i prawie 60 metrów szerokości, ten gigantyczny statek utkwił w tym ważnym szlaku żeglugowym przez sześć dni w marcu tego roku, blokując cały ruch żeglugowy.
By uwolnić kontenerowiec o masie 224 000 ton wydobyto około 30 000 metrów sześciennych piasku. W czasie akcji w sumie wykorzystano jedenaście holowników portowych i dwa potężne holowniki morskie (Alp Guard i Carlo Magna).
Osama Rabie, szef Urzędu Kanału Sueskiego, powiedział, że ten nowy projekt „doprowadzi do poprawy zdolności kanału i ułatwi pracę każdego kapitana prowadzącego statek przez nasz obiekt”,
Plan obejmuje poszerzenie najbardziej wysuniętego na południe odcinka kanału o około 40 metrów na wschód, od strony Półwyspu Synaj. Ten segment zostałby również pogłębiony do 72 stóp, z obecnych 66 stóp głębokości. Ta część kanału ma 30 kilometrów długości.
Projekt ma trwać 24 miesiące.
Kanada i Polska współpracują, aby przeszkolić ukraińskich żołnierzy i budować morskie farmy wiatrowe
„NIE” dla ochrony polskiej morskiej energetyki wiatrowej
O finansach na VI Forum Wizji Rozwoju
Afera w Finlandii. Inżynier skopiował plany największego wycieczkowca świata
Program "Opłaty Krajowej" powodem sporu między Polskim Związkiem Wędkarskim a Wodami Polskimi
30 lat Agencji Rozwoju Pomorza. Przybliżanie światowych rynków pomorskim przedsiębiorcom