Abdel Fattah al-Sisi, prezydent Egiptu, wczoraj zatwierdził poszerzenie i pogłębienie południowej części Kanału Sueskiego po tym, jak kontenerowiec Ever Given o pojemności 20 000 TEU uszkodził ostatnio tę krytyczną arterię morską.
Mając 400 metrów długości i prawie 60 metrów szerokości, ten gigantyczny statek utkwił w tym ważnym szlaku żeglugowym przez sześć dni w marcu tego roku, blokując cały ruch żeglugowy.
By uwolnić kontenerowiec o masie 224 000 ton wydobyto około 30 000 metrów sześciennych piasku. W czasie akcji w sumie wykorzystano jedenaście holowników portowych i dwa potężne holowniki morskie (Alp Guard i Carlo Magna).
Osama Rabie, szef Urzędu Kanału Sueskiego, powiedział, że ten nowy projekt „doprowadzi do poprawy zdolności kanału i ułatwi pracę każdego kapitana prowadzącego statek przez nasz obiekt”,
Plan obejmuje poszerzenie najbardziej wysuniętego na południe odcinka kanału o około 40 metrów na wschód, od strony Półwyspu Synaj. Ten segment zostałby również pogłębiony do 72 stóp, z obecnych 66 stóp głębokości. Ta część kanału ma 30 kilometrów długości.
Projekt ma trwać 24 miesiące.
Raportowanie ESG – nowe obciążenia finansowe dla przedsiębiorców i brak polskich regulacji
Gaz-System nabywa Gas Storage Poland
Lepsza kondycja norweskich stoczni szansą dla polskich przedsiębiorców
Konosament – amerykańska klauzula jurysdykcyjna. Część II
Firma Nord Stream pozwała ubezpieczycieli gazociągu Nord Stream 2
Ministerstwo Infrastruktury wstrzymuje kontrowersyjne wypłaty w Polskiej Żegludze Bałtyckiej