Abdel Fattah al-Sisi, prezydent Egiptu, wczoraj zatwierdził poszerzenie i pogłębienie południowej części Kanału Sueskiego po tym, jak kontenerowiec Ever Given o pojemności 20 000 TEU uszkodził ostatnio tę krytyczną arterię morską.
Mając 400 metrów długości i prawie 60 metrów szerokości, ten gigantyczny statek utkwił w tym ważnym szlaku żeglugowym przez sześć dni w marcu tego roku, blokując cały ruch żeglugowy.
By uwolnić kontenerowiec o masie 224 000 ton wydobyto około 30 000 metrów sześciennych piasku. W czasie akcji w sumie wykorzystano jedenaście holowników portowych i dwa potężne holowniki morskie (Alp Guard i Carlo Magna).
Osama Rabie, szef Urzędu Kanału Sueskiego, powiedział, że ten nowy projekt „doprowadzi do poprawy zdolności kanału i ułatwi pracę każdego kapitana prowadzącego statek przez nasz obiekt”,
Plan obejmuje poszerzenie najbardziej wysuniętego na południe odcinka kanału o około 40 metrów na wschód, od strony Półwyspu Synaj. Ten segment zostałby również pogłębiony do 72 stóp, z obecnych 66 stóp głębokości. Ta część kanału ma 30 kilometrów długości.
Projekt ma trwać 24 miesiące.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych