• <

Wynik wyszukiwania - "modernizacja floty" - Wiadomości

Niemal pół miliarda dolarów na modernizację sił morskich Peru przy współudziale stoczni z Korei Południowej

Stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) z siedzibą w Ulsan otrzymała w Peru zamówienie o wartości 462,9 mln dolarów na wspólną budowę czterech okrętów wojennych w lokalnej stoczni do 2029 roku. Jest to największy w historii eksport sprzętu obronnego do Ameryki Łacińskiej przez podmiot z Korei Południowej.
29.03.2024

Ocelot i Tarpan – „nie tylko” lodołamacze napędzane i zasilane niezawodnymi silnikami CAT

Mało kto wie, że sezon lodołamaczy to nie tylko sezon zimowy.
09.05.2022

Globalna energetyka wodna nabiera mocy, sięgając poziomu 1200 GW

Według prognoz analityków Rystad Energy, inwestycje w sektorze energetyki wodnej w 2022 roku gwałtownie wzrosną, co przyczyni się do zwiększenia światowej mocy w tym segmencie do ponad 1200 GW. W opinii ekspertów branża energetyki wodnej przeżywa renesans inwestycyjny, który ma związek z realizacją polityk klimatycznych.
19.02.2022

Morska obrona to system obrony morza, wybrzeża i przestrzeni powietrznej

W czasie obrad XII Konwentu Morskiego premier Mateusz Morawiecki powiedział, że rosną inwestycje w politykę obronną, w tym Marynarkę Wojenną. Dodał również, że będą one rosły.
29.11.2021

Szczecin. Chrzest lodołamaczy Ocelot i Tarpan

W czwartek (4 listopada) w Szczecinie odbył się tradycyjny chrzest lodołamaczy Ocelot i Tarpan. Nowe jednostki będą służyć we flocie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Koszt budowy wyniósł ponad 30 mln zł.
04.11.2021

Port w Bałtyjsku. Baza floty będzie jedną z najnowocześniejszych na świecie

Modernizacja bazy rosyjskiej Floty Bałtyckiej w Bałtyjsku, porcie leżącym u wejścia do Zalewu Wiślanego, zakończy się na przełomie 2020 i 2021 roku i ten obiekt wojskowy stanie się jedną z najnowocześniejszych baz na świecie - piszą czwartkowe "Izwiestija".
29.07.2021

Hapag-Lloyd składa nowe zamówienie na bardzo duże kontenerowce

Hapag-Lloyd zamówił kolejne sześć bardzo dużych kontenerowców w Korei Południowej. Zamówione w Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) statki będą miały pojemność ponad 23 500 TEU z silnikami dwupaliwowymi, które mogą pracować na paliwie LNG. Dostawy mają rozpocząć się w 2024 roku.
23.06.2021

Stena Line przyspiesza eliminację energii z paliw kopalnych w żegludze poprzez zmniejszenie emisji CO2 o 30% do roku 2030

W 2020 roku operator promowy Stena Line kontynuował plan redukcji emisji całkowitej CO2 i w związku z tym obecnie wyprzedza o dziesięć lat cele Międzynarodowej Organizacji Morskiej w zakresie obniżenia emisji w żegludze międzynarodowej. Oprócz tego szwedzkie przedsiębiorstwo żeglugowe chce przyspieszenia przejścia na żeglugę wolną od paliw kopalnych i przedstawia swój plan ograniczenia emisji całkowitej CO2 nawet o 30% do 2030 r.
07.04.2021

MGMiŻŚ: Epidemia COVID-19 uderzy w branże morską ale jej nie powali [analiza]

Pomimo trudnego czasu, jaki przyniosła w światowej gospodarce pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, branża morska może spoglądać w przyszłość z ostrożnym optymizmem. Ponad perspektywą krótkoterminową, zdominowaną przez negatywne skutki gospodarcze epidemii, zarysowują się trendy sprzyjające stabilizacji i podtrzymaniu koniunktury w gospodarce morskiej.
02.04.2020

Minister Gróbarczyk przedstawił priorytety MGMiŻŚ na najbliższe lata

Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej spotkał się na śniadaniu prasowym z mediami, gdzie przedstawił priorytety resortu na kolejne lata.
04.12.2019

Wizyta Trumpa/ Prezes AmCham: W najbliższych latach mogą napłynąć do Polski ważne inwestycje amerykańskie

W najbliższych latach powinny napłynąć na polski rynek ważne inwestycje amerykańskie; jest kilka sektorów, którymi amerykańskie firmy są bardzo zainteresowane - powiedział PAP prezes Amerykańskiej Izby Handlowej (AmCham) w Polsce Tony Housh.
03.07.2017

Wielka modernizacja floty P&O Ferries w Gdańsku

Kolejne dwa ważne promy znajdująca się we flocie P&O Ferries przejdą prace modernizacyjne w Gdańsku. Chodzi o promy Pride of Canterbury i Pride of Burgundy. W sumie stocznia „Remontowa” odpowiedzialna będzie w najbliższym czasie za modernizację łącznie czterech jednostek znajdujących się we flocie brytyjskiego armatora.
17.01.2017

Dania nawołuje do ograniczenia poziomu emisji przez żeglugę

Jeśli nie zostaną podjęte odpowiednie kroki, poziom emisji, za którym będzie stała branża morska, może wzrosnąć w najbliższym czasie o 50, a w przypadku realizacji najczarniejszego scenariusza, nawet o 250 procent.
22.02.2016

Centrum Morskich Technologii Militarnych- innowacyjność i perspektywy

Zaplanowany do 2030r. program modernizacji sił morskich zakłada zakup okrętów podwodnych, patrolowców i niszczycieli min. Marynarka Wojenna otrzyma też śmigłowce, samoloty i bezzałogowce. Zdaniem przedstawicieli rządu rozbudowa i modernizacja floty będzie impulsem do rozwoju stoczni i firm zbrojeniowych. Centrum Morskich Technologii Militarnych będące powołaną w 2004r. pozawydziałową jednostką Politechniki Gdańskiej, należy do grona firm instytucji współpracujących z Marynarką Wojenną.
23.08.2013

Marynarka potrzebuje 10 mld zł

Minimum 10 mld zł będzie kosztować modernizacja floty polskiej marynarki wojennej. - To niezbędny wydatek, by marynarka była zdolna pełnić swoje funkcje - uważają eksperci Instytutu Jagiellońskiego. Co więcej, decyzja o modernizacji powinna zapaść jak najszybciej, ponieważ na jej realizację mamy maksymalnie 4 lata.
03.07.2012

Dziękujemy za wysłane grafiki.