pc
Kolejne dwa ważne promy znajdująca się we flocie P&O Ferries przejdą prace modernizacyjne w Gdańsku. Chodzi o promy Pride of Canterbury i Pride of Burgundy. W sumie stocznia „Remontowa” odpowiedzialna będzie w najbliższym czasie za modernizację łącznie czterech jednostek znajdujących się we flocie brytyjskiego armatora.
Już wcześniej wiadomo było, że to właśnie stocznia w Gdańsku zmodernizuje dwa siostrzane statki Pride of York oraz Pride of Bruges. Na co dzień pływają one na trasie Hull-Zeebrugge. Jak wcześniej wyjaśnił operator, dzięki rozległemu zakresowi prac, oba statki typu ro-pax mają wejść w nowe dziesięciolecie zupełnie odmienione. Dodał również, że w ten sposób zabezpieczona zostanie też przyszłość trasy, na której funkcjonują. Kompletna metamorfoza ma dotyczyć infrastruktury oraz obszarów, z których korzystają pasażerowie, w tym kawiarni, restauracji oraz strefy zakupów. Do kart w restauracjach zostaną dodane nowe pozycje. Całkowitą przemianę przejdą kabiny, włącznie z oświetleniem, oraz znajdujące się w nich łazienki. Zmienią się meble, dywany i zasłony.
Stocznia „Remontowa” zmodernizuje również dwa kluczowe promy, które obsługują trasę Calais-Dover: Pride of Burgundy oraz Pride of Canterbury (drugi z nich trafił już do gdańskiej stoczni). Jak wyjaśniono, dzięki przeprowadzonym pracom zbudowane na początku lat 90. ubiegłego wieku statki zostaną dostosowane do najnowszych standardów. Zmodernizowane zostaną m.in. silniki oraz powierzchnie restauracyjne. Ich żywotność zostanie znacznie wydłużona.
– Przyjrzeliśmy się wielu różnym stoczniom w Europie, które mogłyby wykonać tę ważną pod względem żywotności pracę, i wybraliśmy stocznię „Remontowa” w Gdańsku ze względu na jej doświadczenie w remontach tego typu – mówi John Garner z P&O Ferries.
Pierwszy z promów już znajduje się w gdańskiej stoczni. Prace na Pride of Canterbury prowadzone będą do 9 lutego. Potem do Gdańska trafi Pride of Burgundy (25 lutego-15 marca). P&O Ferries zapewnia, że pasażerowie nie odczują trudności związanych z remontami.
Modernizacja wszystkich zakontraktowanych jednostek pochłonie 14 milionów funtów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii