• <
PZT_1100x200_gif_2020

Nowy parking przy DCT. Kierowcy nie są zadowoleni

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Nowy parking przy DCT. Kierowcy nie są zadowoleni
Nowy parking przy DCT. Kierowcy nie są zadowoleni - GospodarkaMorska.pl

pc

17.01.2017 Źródło: własne

Kierowcy jadący do terminalu kontenerowego DCT nie chcą korzystać z nowych miejsc postojowych. Ich zdaniem, parking na terenie byłych zakładów Polleny nie nadaje się do użytku.

W e-mailu nadesłanym do naszej redakcji z Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych czytamy: „Nazywanie tego obiektu (…) parkingiem lub nawet miejscem postojowym jest, mówiąc delikatnie, wyjątkowym nadużyciem”.

Zdaniem przedstawicieli Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych, zorganizowany przez to stowarzyszenie protest miał przyspieszyć konstruktywne działanie zmierzające do szybkiej budowy parkingu buforowego, który powinien funkcjonować już od kilku lat. Pod koniec listopada ubiegłego roku między ulicą Kontenerową a Lenartowicza w Gdańsku przejechało kilkadziesiąt ciężarówek. W ten sposób kierowcy chcieli zwrócić uwagę na brak miejsc parkingowych i korki pod terminalem DCT. Miesięcznie obsługuje on ponad 20 000 samochodów ciężarowych.

Kierowcom odpowiedział Alan Aleksandrowicz, prezes Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego.

– Plac na terenie dawnych zakładów Polleny przy ul. Ku Ujściu na pewno nie jest parkingiem buforowym, czy nawet takim, jaki funkcjonuje w ramach MOP na autostradach czy przy stacjach paliw. Obecnie jest to awaryjne miejsce postojowe na wypadek niespodziewanych zatorów i korków powodowanych przez samochody oczekujące na wjazd do terminali – mówi Alan Aleksandrowicz, prezes Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego.

Jak poinformował Aleksandrowicz, w drugiej połowie 2016 r. Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego z własnych środków dokonała wyburzeń na terenie Polleny i przygotowała plac postojowy dla samochodów ciężarowych zmierzających do gdańskiego portu, w tym DCT. Teren pod tymczasowy parking GARG uzyskała od Skarbu Państwa w oparciu o krótką umowę dzierżawy. Uniemożliwia ona dalsze inwestycje w podniesienie jego standardu do poziomu prawdziwego parkingu. Prezes GARG zaznaczył, że spółka jest gotowa na współpracę i dalsze inwestycje na jej koszt, jednak aby było to możliwe, potrzebna jest zgoda na wydłużenie umowy dzierżawy na okres m.in. 10 lat.

Wsparcie zainteresowanych stron może okazać się tutaj niezbędne. Według prowadzonych analiz, docelowo potrzebne może być miejsce nawet na 1 500 samochodów ciężarowych. Budowa takiego obiektu wymaga jednak uzyskania wielu korporacyjnych zgód.

Innym rozwiązaniem, które chce zastosować Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, jest budowa parkingu buforowego w okolicach Nabrzeża Wiślanego. To tereny należące do ZMPG, więc umiejscowienie parkingu nie wymaga dodatkowych zgód. Jak zapowiada ZMPG, ten parking nie musi być aż tak duży jak ten w prawobrzeżnej części portu.

W DCT natomiast można już zarejestrować się w systemie e.brama. Ma on usprawnić planowanie złożeń oraz podjęć kontenerów oraz zniwelować wzmożony ruch na kompleksie bramowym. Trwają także szkolenia dla przewoźników, spedytorów i kierowców z obsługi tego systemu. Jest on obowiązkowy i obejmie wszystkich przewoźników w I kwartale 2017 roku.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31251,00 $ tona -6,49% 13 maj
 Cynk 2891,00 $ tona -3,12% 13 maj
 Aluminium 2422,00 $ tona -2,10% 13 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.