Niemiecki Hapag-Lloyd, piąta co do wielkości firma żeglugi kontenerowej na świecie, prowadzi obecnie rozmowy z firmami dotyczące zakupu dziesięciu statków o ładowności 13000 TEU.
- Możemy potwierdzić, że prowadzimy negocjacje w sprawie dziesięciu statków o ładowności 13 000 TEU - powiedział rzecznik firmy Offshore Energy, nie ujawniając dalszych szczegółów.
Negocjacje mają miejsce miesiąc po tym, jak firma ogłosiła, że wynajęła południowokoreańską stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) do budowy sześciu kontenerowców dwupaliwowych. Transakcja jest warta około 1 miliarda dolarów.
Po podpisaniu nowych umów, pojemność TEU przewoźnika przekroczy 1,7 miliona TEU przy flocie ponad 20 statków. Na początku tego miesiąca Hapag-Lloyd sfinalizował przejęcie holenderskiego specjalisty w zakresie transportu kontenerowego - Nile Dutch Investments B.V. Nile Dutch przyniósł ze sobą siedem usług liniowych, około 35 000 TEU zdolności przewozowej oraz flotę kontenerową o pojemności około 80 000 TEU.
Przewoźnik spodziewa się, że jego przychody za bieżący rok obrotowy 2021 jako całość przekroczą poziom z poprzedniego roku.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries