Niemiecki Hapag-Lloyd, piąta co do wielkości firma żeglugi kontenerowej na świecie, prowadzi obecnie rozmowy z firmami dotyczące zakupu dziesięciu statków o ładowności 13000 TEU.
- Możemy potwierdzić, że prowadzimy negocjacje w sprawie dziesięciu statków o ładowności 13 000 TEU - powiedział rzecznik firmy Offshore Energy, nie ujawniając dalszych szczegółów.
Negocjacje mają miejsce miesiąc po tym, jak firma ogłosiła, że wynajęła południowokoreańską stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) do budowy sześciu kontenerowców dwupaliwowych. Transakcja jest warta około 1 miliarda dolarów.
Po podpisaniu nowych umów, pojemność TEU przewoźnika przekroczy 1,7 miliona TEU przy flocie ponad 20 statków. Na początku tego miesiąca Hapag-Lloyd sfinalizował przejęcie holenderskiego specjalisty w zakresie transportu kontenerowego - Nile Dutch Investments B.V. Nile Dutch przyniósł ze sobą siedem usług liniowych, około 35 000 TEU zdolności przewozowej oraz flotę kontenerową o pojemności około 80 000 TEU.
Przewoźnik spodziewa się, że jego przychody za bieżący rok obrotowy 2021 jako całość przekroczą poziom z poprzedniego roku.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth