Duże statki to duże silniki. Dlatego szwajcarski producent silników okrętowych WinGD, przeżywa rozkwit biznesu.
Firma ogłosiła w tym tygodniu, że w 2021 roku otrzymała ponad 80 zamówień na swoje największe silniki, ponieważ armatorzy nadal inwestują w duże statki kontenerowe w obliczu chronicznych niedoborów w sektorze od drugiej połowy ubiegłego roku.
WinGD twierdzi, że portfel zamówień na silnik X92-B o średnicy 920 mm wzrósł sześciokrotnie w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku.
– To był konkurencyjny rok w segmencie statków kontenerowych, ponieważ właściciele ścigają się o zdobycie miejsc w stoczniach – powiedział Volkmar Galke z Global Sales Director WinGD – Popularność naszych silników o dużej średnicy X92 jest uznaniem ze strony armatorów, że ta technologia zapewnia niezawodność, efektywność energetyczną i niski profil emisji.
Debiut na francuskich jednostkach
X92-B to największy i najmocniejszy silnik dwusuwowy w ofercie WinGD, oferujący wydajność dla nowoczesnych dużych i bardzo dużych statków kontenerowych dzięki optymalnej mocy cylindrów, prędkości wału i stosunkowi skoku do otworu. Silnik jest dostępny w konfiguracjach od 6 do 12 cylindrów, obejmujących zakres mocy od 24420-77400 kW.
Silnik jest również dostępny w wersji X92DF z umową paliwową, ponieważ zapotrzebowanie na silniki o dużej średnicy na LNG rośnie, ponieważ armatorzy poszukują sposobów na zmniejszenie emisji. Silnik X92DF jest najmocniejszym dwupaliwowym silnikiem w cyklu Otto, jaki kiedykolwiek zbudowano i zadebiutował na przełomowej serii dziewięciu statków CMA CGM o ładowności 23 000 TEU, począwszy od dostawy CMA CGM Jacques Saadé na początku 2020 roku.
– Popyt na światowy handel okazał się silny, a wraz z globalną pandemią wzrósł jeszcze bardziej. Właściciele statków muszą dziś obiecać, że nie tylko będą dostarczać swoje towary na czas, ale także w najbardziej zrównoważony sposób – powiedział Galke.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii