Duże statki to duże silniki. Dlatego szwajcarski producent silników okrętowych WinGD, przeżywa rozkwit biznesu.
Firma ogłosiła w tym tygodniu, że w 2021 roku otrzymała ponad 80 zamówień na swoje największe silniki, ponieważ armatorzy nadal inwestują w duże statki kontenerowe w obliczu chronicznych niedoborów w sektorze od drugiej połowy ubiegłego roku.
WinGD twierdzi, że portfel zamówień na silnik X92-B o średnicy 920 mm wzrósł sześciokrotnie w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku.
– To był konkurencyjny rok w segmencie statków kontenerowych, ponieważ właściciele ścigają się o zdobycie miejsc w stoczniach – powiedział Volkmar Galke z Global Sales Director WinGD – Popularność naszych silników o dużej średnicy X92 jest uznaniem ze strony armatorów, że ta technologia zapewnia niezawodność, efektywność energetyczną i niski profil emisji.
Debiut na francuskich jednostkach
X92-B to największy i najmocniejszy silnik dwusuwowy w ofercie WinGD, oferujący wydajność dla nowoczesnych dużych i bardzo dużych statków kontenerowych dzięki optymalnej mocy cylindrów, prędkości wału i stosunkowi skoku do otworu. Silnik jest dostępny w konfiguracjach od 6 do 12 cylindrów, obejmujących zakres mocy od 24420-77400 kW.
Silnik jest również dostępny w wersji X92DF z umową paliwową, ponieważ zapotrzebowanie na silniki o dużej średnicy na LNG rośnie, ponieważ armatorzy poszukują sposobów na zmniejszenie emisji. Silnik X92DF jest najmocniejszym dwupaliwowym silnikiem w cyklu Otto, jaki kiedykolwiek zbudowano i zadebiutował na przełomowej serii dziewięciu statków CMA CGM o ładowności 23 000 TEU, począwszy od dostawy CMA CGM Jacques Saadé na początku 2020 roku.
– Popyt na światowy handel okazał się silny, a wraz z globalną pandemią wzrósł jeszcze bardziej. Właściciele statków muszą dziś obiecać, że nie tylko będą dostarczać swoje towary na czas, ale także w najbardziej zrównoważony sposób – powiedział Galke.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries