• <
Nauta_top_1100x200

Wielki biznes konstrukcji silników kwitnie, ponieważ rosną zamówienia na kontenerowce

05.07.2021 09:04 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Wielki biznes konstrukcji silników kwitnie, ponieważ rosną zamówienia na kontenerowce
Wielki biznes konstrukcji silników kwitnie, ponieważ rosną zamówienia na kontenerowce - GospodarkaMorska.pl
Fot. WinGD

Duże statki to duże silniki. Dlatego szwajcarski producent silników okrętowych WinGD, przeżywa rozkwit biznesu.

Firma ogłosiła w tym tygodniu, że w 2021 roku otrzymała ponad 80 zamówień na swoje największe silniki, ponieważ armatorzy nadal inwestują w duże statki kontenerowe w obliczu chronicznych niedoborów w sektorze od drugiej połowy ubiegłego roku.

WinGD twierdzi, że portfel zamówień na silnik X92-B o średnicy 920 mm wzrósł sześciokrotnie w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku.

– To był konkurencyjny rok w segmencie statków kontenerowych, ponieważ właściciele ścigają się o zdobycie miejsc w stoczniach – powiedział Volkmar Galke z Global Sales Director WinGD – Popularność naszych silników o dużej średnicy X92 jest uznaniem ze strony armatorów, że ta technologia zapewnia niezawodność, efektywność energetyczną i niski profil emisji.

Debiut na francuskich jednostkach

X92-B to największy i najmocniejszy silnik dwusuwowy w ofercie WinGD, oferujący wydajność dla nowoczesnych dużych i bardzo dużych statków kontenerowych dzięki optymalnej mocy cylindrów, prędkości wału i stosunkowi skoku do otworu. Silnik jest dostępny w konfiguracjach od 6 do 12 cylindrów, obejmujących zakres mocy od 24420-77400 kW.

Silnik jest również dostępny w wersji X92DF z umową paliwową, ponieważ zapotrzebowanie na silniki o dużej średnicy na LNG rośnie, ponieważ armatorzy poszukują sposobów na zmniejszenie emisji. Silnik X92DF jest najmocniejszym dwupaliwowym silnikiem w cyklu Otto, jaki kiedykolwiek zbudowano i zadebiutował na przełomowej serii dziewięciu statków CMA CGM o ładowności 23 000 TEU, począwszy od dostawy CMA CGM Jacques Saadé na początku 2020 roku.

– Popyt na światowy handel okazał się silny, a wraz z globalną pandemią wzrósł jeszcze bardziej. Właściciele statków muszą dziś obiecać, że nie tylko będą dostarczać swoje towary na czas, ale także w najbardziej zrównoważony sposób – powiedział Galke.


Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34937,00 $ tona 1,67% 16 wrz
 Cynk 3063,00 $ tona 0,39% 16 wrz
 Aluminium 2868,00 $ tona 0,03% 16 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.