Południowokoreańska firma żeglugowa HMM osiągnęła porozumienia w sprawie budowy dwunastu kontenerowców o ładowności 13 tys. TEU o wartości 1,57 miliarda dolarów.
Zamówienie zostało podzielone między południowokoreańskie stocznie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering oraz Hyundai Merchant Marine, które zbudują po sześć statków każda. Dostawy zaplanowano na pierwszą połowę 2024 roku.
HMM powiedział, że każdy statek będzie wyposażony w płuczki hybrydowe i zaprojektowany tak, aby był gotowy na spalanie paliwa LNG.
– Nasze nowo zamówione kontenerowce zostaną wyposażone w najnowsze energooszczędne technologie – powiedział rzecznik HMM – Oczekujemy, że te statki zapewnią nam pojemność i elastyczność, aby dostarczyć ładunek naszych klientów we właściwe miejsce we właściwym czasie.
HMM w 2020 roku odnotował pierwszy roczny zysk od pięciu lat, pomimo spadku wolumenu kontenerów. Firma uzyskała zysk netto w wysokości 105 milionów dolarów rocznie dzięki rekordowemu zyskowi netto w wysokości 137 milionów dolarów w czwartym kwartale po 15 kolejnych kwartałach przynoszących straty.
W 2020 roku HMM odebrało dwanaście nowo wybudowanych statków o pojemności 24 000 TEU, które kursują między Azją a Europą Północną w sieci serwisowej sojuszu wschód-zachód.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth