• <

Wynik wyszukiwania - "Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering" - Wiadomości

Azjatycki przemysł stoczniowy płynie cała naprzód. Europejski w kilwaterze

Przemysł stoczniowy przeżywa boom i armatorzy biją się o miejsca w dokach. Niestety, ale w stoczniach azjatyckich. Europejskie stocznie ratują się zamówieniami na statki pasażerskie, specjalistyczne i okręty. Firmy z otoczenia stoczni ratują się sprzedając najnowocześniejsze urządzenia i technologie do stoczni azjatyckich.
04.08.2023

HMM zamawia 12 kontenerowców w DSME i Hyundai Heavy

Południowokoreańska firma żeglugowa HMM osiągnęła porozumienia w sprawie budowy dwunastu kontenerowców o ładowności 13 tys.TEU o wartości 1,57 miliarda dolarów.
30.06.2021

Mniej zamówień niż przewidywano. Czołowa koreańska stocznia notuje stratę w pierwszym kwartale

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zanotowała stratę w pierwszym kwartale 2021 roku, po zysku w tym samym okresie w zeszłym roku.
21.05.2021

Hunter Tankers pozyskało 157 mln dolarów na refinansowanie

Hunter Tankers AS, spółka w 100% zależna od norweskiej grupy Hunter ASA, otrzymała wiążące zobowiązania do udzielenia pożyczki w wysokości 157,5 mln USD od konsorcjum banków składającego się z Danske Bank, DNB, Nordea i SEB.
21.06.2020

DSME zdobyło duży kontrakt od rosyjskiego Novateku

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering z Korei Południowej wygrał zamówienie na budowę barek skroplonego gazu ziemnego dla rosyjskiego producenta LNG Novatek.
08.06.2020

DSME dostarczyło kolejnego giganta kontenerowego dla HMM

Południowokoreańska stocznia, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), dostarczyła HMM Copenhagen, drugi z serii dwunastu kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU budowanych dla rodzimego armatora HMM.
24.05.2020

Gdańsk w nazwie jednego z największych kontenerowców świata

HMM Algeciras to kontenerowiec o ładowności ok. 24 000 TEU, ma 399,9 m długości, 61 m szerokości. Jest pierwszym z dwunastu statków tej pojemności, które mają być kolejno dostarczane do września 2020 roku. Jednym z następnych ma być HMM Gdansk.
02.05.2020

Największy kontenerowiec świata wejdzie na szlak handlowy pod koniec kwietnia

Dostawa dwunastu największych w świecie kontenerowców o pojemności 24 000 TEU dla HMM nie zostanie opóźniona z powodu pandemii koronawirusa. "Pierwszy z nich wejdzie na szlak handlowy Azja-Europa Północna już pod koniec kwietnia, a pozostałe mają być sukcesywnie dostarczane do września tego roku" - poinformował rzecznik południowokoreańskiego przedsiębiorstwa żeglugowego HMM.
02.04.2020

MOL przewiduje duże straty w 2019 roku

Japoński armator, Mitsui O.S.K. Lines, spodziewa się odnotować nadzwyczajnie dużą stratę w skonsolidowanym i jednostkowym sprawozdaniu finansowym za rok obrotowy 2019.
24.03.2020

MOL, DSME połączyło siły, by zmniejszyć wpływ FSRU na środowisko

Japoński gigant - Mitsui O.S.K. Lines zawarło umowę z koreańską stocznią Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w celu wspólnego opracowania nowej technologii majacej zmniejszyć wpływ na środowisko przez pływające jednostki magazynowe i regazyfikacyjne (FSRU).
23.02.2020

Euronav nabył kolejne trzy tankowce VLCC

Euronav NV, belgijski armator tankowców, zawarła umowę nabycia poprzez odsprzedaż trzech megatankowców (VLCC). Obecnie w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) w Korei Południowej kończy się budowa tych jednostek.
12.02.2020

HMM już od kwietnia zacznie wprowadzać do służby nowe megakontenerowce

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) w ciągu czterech miesięcy dołączy do elitarnego grona posiadaczy megakontenerowców. W kwietniu bowiem ma zacząć odbiór pierwszego z 12 kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU, które mają być największymi takimi jednostkami na świecie.
14.01.2020

Koreańskie DSME chce pozyskać kontrakty warte prawie 7 mld dolarów w obecnym roku

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) obrała za cel w tym roku pozyskanie kontraktów o wartości 6,88 mld dolarów.
07.01.2020

Fuzja koreańskich stoczni pod lupą europejskich władz

Proponowana mega fuzja największych koreańskich stoczniowców Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) oraz Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), ma zostać dokładnie zbadane przez Unię Europejską.
10.12.2019

Flex LNG czarteruje kolejny nowy statek

Flex LNG zawarło długoterminową umowę z Clearlake Shipping, częścią grupy Gunvor, na czarter nowego gazowca LNG. Okres wynajęcia jednostki może wynieść do dziesięciu lat, ale tylko pierwsze pięć lat jest pewne.
26.11.2019

DSME dostarczyła pierwszy gazowiec LNG z nowym systemem smarowania powietrzem

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) dostarczyła pierwszy w swojej historii gazowiec LNG z systemem smarowania powietrzem (ALS).
19.11.2019

Chrzest nowego gazowca LNG dla Projektu Jamał w stoczni DSME

W południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) odbyła się ceremonia chrztu gazowca LNG klasy lodowej, zamówionego przez japońskie Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i chińskie COSCO Shipping Corporation Limited.
21.07.2019

Rekordowy spadek zamówień na nowe statki

W drugim kwartale 2019 roku zamówienia na nowe statki spadły do rekordowo niskiego poziomu.
04.07.2019

DSME z kolejnym zamówieniem na gazowce LNG

Południowokoreańskie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zdobyło kolejny kontrakt od Maran Gas Maritime na budowę gazowca LNG.
12.06.2019

Teekay LNG Partners w ciągu roku odbierze cztery nowe gazowce LNG

Nikolay Yevgenov, Vladimir Voronin, Georgiy Ushakov i Yakov Gakkel - tak zostały nazwane cztery gazowce LNG budowane w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) dla armatora Teekay LNG Partners. Jednostki mają wejść do służby kolejno w październiku i listopadzie 2019 roku oraz w styczniu i lutym 2020 roku.
26.04.2019

Teekay LNG Partners ochrzciło cztery nowe gazowce LNG klasy lodowej

W stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) ochrzczono na raz cztery nowe gazowce LNG klasy lodowej. Otrzymały one nazwy: Nikolay Yevgenov, Vladimir Voronin, Georgiy Ushakov i Yakov Gakkel, na cześć rosyjskich badaczy Arktyki.
01.04.2019

Armator największych na świecie kontenerowców postawił na skrubery

Hyundai Merchant Marine wyposaży swoje kontenerowce o ładowności 23 tys. TEU w systemy płuczek spalin (skrubery) przed wejściem w życie przepisów IMO o zawartości siarki w paliwach.
31.03.2019

Olbrzymi kontenerowiec w Porcie Gdynia – znów padł historyczny rekord (foto, wideo)

Cap San Juan w Gdyni. Olbrzymi kontenerowiec zacumował w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w piątek. To historyczna wizyta – Cap San Juan pobił w Porcie Gdynia rekord największej ładowności, nośności i tonażu pojemnościowego brutto.
01.03.2019

Pracownicy DSME będą strajkować z powodu propozycji przejęcia zakładu przez Hyundai Heavy Industries

Większość pracowników zatrudnionych w południowokoreańskiej Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) postanowiła strajkować przeciw planom przejęcia zakładu przez Hyundai Heavy Industries (HHI).
19.02.2019

Kolejny kolos wpłynie do Portu Gdynia. Będzie rekord TEU

Dokładnie tydzień temu, w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni zacumował najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce możemy spodziewać się kolejnego rekordu. Do BCT zmierza Cap San Juan o nawiększej dotychczas ładowności, nośności i tonażu pojemnościowym brutto.
19.02.2019

Samsung Heavy nie zamierza zakupić udziałów w rodzimej DSME

Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) nie złoży swojej oferty zakupu większościowego udziału w rodzimym koncernie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) – twierdzi agencja Yonhap.
11.02.2019

Katar zamierza zamówić 60 nowych gazowców LNG

Katarski minister energetyki ujawnił plany swojego kraju zakupu 60 nowych gazowców LNG. Większość z nich ma powstać w południowokoreańskich stoczniach.
28.01.2019

DSME z kolejnym zamówieniem na gazowiec do przewozu LNG. Trwa boom na te jednostki

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zdobyła kolejny kontrakt na budowę jednostki do przewozu skroplonego gazu ziemnego.
18.12.2018

Teekay mocniej inwestuje w transport LNG

Wraz ze wzrostem popularności paliwa LNG pojawia się coraz więcej jednostek do przewozu tego surowca. Jeden z czołowych armatorów gazowców, Teekay LNG Partners, właśnie wzbogacił o kolejny metanowiec do przewozu LNG o nazwie Oak Spirit.
01.12.2018

Hyundai Merchant Marine wstrzymuje zakup nowych tankowców

Południowokoreański gigant żeglugowy Hyundai Merchant Marine (HMM) zdecydował się zrezygnować z opcji budowy pięciu dodatkowych tankowców – wynika z oświadczenia firmy.
25.11.2018

Nowe chemikaliowce zamówione przez niemieckiego armatora

Niemiecka spółka żeglugowa GEFO zamówiła sześć chemikaliowców w jednym z chińskich zakładów.
07.11.2018

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering rezygnuje z energii wiatrowej

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering zdecydowała się zrezygnować ze swojej działalności na rynku energii wiatrowej. To część planu ratowania spółki.
08.10.2018

Koreański lider żeglugowy z ogromnym zamówieniem

Największa linia żeglugowa w Korei Południowej, Hyundai Merchant Marine, zdecydowała się podzielić swój kontrakt na 20 jednostek wśród trzech najlepszych stoczni w Korei Południowej. Dzięki temu armator szybciej chce osiągnąć ogólną ładowność floty rzędu 1 mln TEU.
19.09.2018

HMM zrezygnowało z opcji budowania kolejnych tankowców

Południowokoreański gigant żeglugowy Hyundai Merchant Marine zdecydował się zrezygnować z opcji budowy pięciu dodatkowych tankowców – wynika z oświadczenia firmy.
21.08.2018

Mega zamówienie koreańskiego armatora trafi do kilku stoczni

Największa linia żeglugowa w Korei Południowej, Hyundai Merchant Marine, zdecydowała się podzielić swój kontrakt na 20 jednostek wśród trzech najlepszych stoczni w Korei Południowej. Dzięki temu armator szybciej chce osiągnąć ogólną ładowność floty rzędu 1 mln TEU.
27.07.2018

Niemiecki armator z zamówieniem na 6 tankowców

Niemiecka spółka żeglugowa GEFO zamówiła sześć chemikaliowców w jednym z chińskich zakładów.
16.07.2018

Czołowa azjatycka stocznia rezygnuje z energii wiatrowej

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering zdecydowała się zrezygnować ze swojej działalności na rynku energii wiatrowej. To część planu ratowania spółki.
12.07.2018

Rosja złożyła duże zamówienie na tankowce LNG

Koreańska stocznia otrzymała kontrakt na budowę 15 tankowców LNG klasy lodowej dla Rosji. Tankowce mają być wykorzystane do transportu LNG z terminala Jamał LNG. Nie ujawniono jednak konkretnie, która stocznia otrzymała zlecenie od Rosji.
12.07.2018

Czołowy armator gazowców mocniej inwestuje w transport LNG

Wraz ze wzrostem popularności paliwa LNG pojawia się coraz więcej jednostek do przewozu tego surowca. Jeden z czołowych armatorów gazowców, Teekay LNG Partners, właśnie wzbogacił o kolejny metanowiec do przewozu LNG o nazwie Oak Spirit.
11.07.2018

Japoński koncern rozważa wycofanie się z branży stoczniowej

Japoński Kawasaki Heavy Industries Ltd rozważa całkowite zrezygnowanie z działalności stoczniowej, ze względu na malejącą zyskowność tego przedsięwzięcia.
20.06.2018

Nowe megakontenerowce dla HMM powstaną w kilku południowokoreańskich stoczniach

Największa linia żeglugowa w Korei Południowej, Hyundai Merchant Marine, zdecydowała się podzielić swój kontrakt na 20 jednostek wśród trzech najlepszych stoczni w Korei Południowej. Dzięki temu armator szybciej chce osiągnąć ogólną ładowność floty rzędu 1 mln TEU.
06.06.2018

Stocznia DSME wycofuje się z rynku energii wiatrowej

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering zdecydowała się zrezygnować ze swojej działalności na rynku energii wiatrowej. To część planu ratowania spółki.
21.05.2018

RFlota Teekay LNG Partners dalej rośnie

Wraz ze wzrostem popularności paliwa LNG pojawia się coraz więcej jednostek do przewozu tego surowca. Jeden z czołowych armatorów gazowców, Teekay LNG Partners, właśnie wzbogacił o kolejny metanowiec do przewozu LNG o nazwie Oak Spirit.
17.05.2018

Koreańskie stocznie dalej zwalniają pracowników

Sektor stoczniowy w Południowej Korei w zeszłym roku pozbył się już 20 tys. stanowisk pracy. Na koniec obecnego roku ta liczba może się zwiększyć nawet dwukrotnie.
24.04.2018

HMM jeszcze w tym miesiącu ma zamówić kolejne megakontenerowce

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) zamierza zamówić nawet 20 megakontenerowców jeszcze w tym miesiącu – podają koreańskie media.
08.04.2018

Koreańska stocznia ma plan na wyjście z kryzysu

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering zdecydowała się zrezygnować ze swojej działalności na rynku energii wiatrowej. To część planu ratowania spółki.
29.03.2018

Niemiecki armator zamówił 6 tankowców

Niemiecka spółka żeglugowa GEFO zamówiła sześć chemikaliowców w jednym z chińskich zakładów.
22.03.2018

HMM nie chce budować więcej tankowców

Południowokoreański gigant żeglugowy Hyundai Merchant Marine zdecydował się zrezygnować z opcji budowy pięciu dodatkowych tankowców – wynika z oświadczenia firmy.
11.03.2018

Kolejny armator zamawia tankowce VLCC

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) ma za sobą pracowity tydzień zakończony zdobyciem kontraktów na 7 jednostek na kwotę 800 mln dolarów.
04.03.2018

Zwolnienia pracowników wciąż głównym metodą walki z kryzysem na rynku stoczniowym

Sektor stoczniowy w Południowej Korei w zeszłym roku pozbył się już 20 tys. stanowisk pracy. Na koniec obecnego roku ta liczba może się zwiększyć nawet dwukrotnie.
25.02.2018

HMM zacznie zamawiać megakontenerowce już od przyszłego miesiąca

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) zamierza zamówić nawet 20 megakontenerowców począwszy od marca od tego roku – podają koreańskie media.
13.02.2018

Stocznia dalej pozbywa się mniejszych podspółek

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering zdecydowała się zrezygnować ze swojej działalności na rynku energii wiatrowej. To część planu ratowania spółki.
01.02.2018

HMM chce zarobić 614 mld dolarów ze sprzedaży udziałów

Koreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) planuje sprzedaż swoich udziałów wycenianych na 614 mld dolarów. Sprzedaż podzielona została na dwie części, każda warta kolejno 370 i 330 mld dolarów.
24.01.2018

Hyundai Merchant Marine zamierza zamówić w przyszłym roku megakontenerowce

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine wyjawił, że zamierza zbudować w przyszłym roku kilka kontenerowców o ładowności 22 tys. TEU.
19.12.2017

Największe stocznie na świecie dalej zwalniają pracowników

Sektor stoczniowy w Południowej Korei w zeszłym roku pozbył się już 20 tys. stanowisk pracy. Na koniec obecnego roku ta liczba może się zwiększyć nawet dwukrotnie.
16.12.2017

Ruszyła praca w Yamal LNG na Półwyspie Jamalskim

Yamal LNG, należący do spółki Novatek, będzie mieć wydajność 16,5 mln metrycznych ton rocznie. Udziałowcami wartego 27 mld dolarów projektu są: Novatek (operator, 50,1 % udziałów), chiński CNPC i francuski Total (po 20 % udziałów) oraz Chiński Fundusz Jedwabnego Szlaku (9,9 % udziałów).
06.12.2017

Pierwsza dostawa LNG z terminalu Jamał już w tym tygodniu

Pierwsza dostawa gazu LNG z rosyjskiego terminalu Jamał LNG ma zostać wysłana 8 grudnia, za pomocą nowoczesnego tankowca – Christophe de Margerie.
05.12.2017

Portfel zamówień na kontenerowce robi się coraz mniejszy

Globalny portfel zamówień na kontenerowce wyniósł w listopadzie 368 jednostek (2,8 mln TEU). To o 58 procent gorszy wynik niż w lipcu 2008 roku.
22.11.2017

Korea Północna wykradła plany budowy nowego okrętu ze stoczni DSME

Istnieje duże prawdopodobieństwo, iż Korea Północna wykradła plany budowy okrętu swojego południowego sąsiada ze stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co Ltd’s. Do zdarzenia miało dojść w kwietniu tego roku.
01.11.2017

HMM planuje zarobić 614 mld dolarów ze sprzedaży udziałów

Koreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) planuje sprzedaż swoich udziałów wycenianych na 614 mld dolarów. Sprzedaż podzielona została na dwie części, każda warta kolejno 370 i 330 mld dolarów.
14.10.2017

Hyundai Merchant Marine zamawia pięć olbrzymich tankowców

Czołowy koreański armator, Hyundai Merchant Marine, potwierdził złożenie zamówienia na budowę przynajmniej pięciu tankowców VLCC w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
05.09.2017

Będą kolejne zwolnienia w największych stoczniach na świecie

Sektor stoczniowy w Południowej Korei w zeszłym roku pozbył się już 20 tys. stanowisk pracy. Na koniec obecnego roku ta liczba może się zwiększyć nawet dwukrotnie.
21.05.2017

DSME uratowane przez kredytorów

Koreańskie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), największa stocznia na świecie, otrzymało wsparcie od swoich kredytorów. Zapobiegnie to upadkowi zakładu.
14.04.2017

Największy kontenerowiec świata dołącza do floty Maerska

Lider przewozów kontenerowych – Maersk Line – odebrał największy kontenerowiec świata, Madrid Maersk o ładowności 20,568 TEU. Poprzedni rekord krótko dzierżył MOL Triumph o ładowności 20,150 TEU.
12.04.2017

Koreańska stocznia z świeżym zastrzykiem gotówki

Kredytorzy jednego z potentatów na rynku stoczniowym, koreańskiego Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) przedstawili nowy plan restrukturyzacji zakładu, który zakłada zastrzyk 2,6 mld dolarów gotówki.
23.03.2017

Pierwszy arktyczny gazowiec LNG zawinął do Murmańska

Jak poinformował Rosmorport, gazowiec przypłynął do murmańskiego portu z małym testowym ładunkiem LNG. Teraz jednostka będzie sprawdzana w morskich warunkach Arktyki. Wcześniej była testowana w Zeebrugge w Belgii.
15.02.2017

Japoński koncern rozważa wycofanie się z branży stoczniowej. Powodem kryzys

Japoński Kawasaki Heavy Industries Ltd rozważa całkowite zrezygnowanie z działalności stoczniowej, ze względu na malejącą zyskowność tego przedsięwzięcia.
10.02.2017

Korea Południowa przeznaczy 9,6 mld dolarów na wsparcie przemysłu stoczniowego

Korea Południowa, ojczyzna trzech największych stoczni na świecie, planuje do 2020 roku przeznaczyć 9,6 mld dolarów na pomoc sektorowi stoczniowemu znajdującemu się w kryzysie.
31.10.2016

20 tys. zwolnień to za mało. Największe stocznie szykują kolejną redukcję zatrudnienia

Sektor stoczniowy w Południowej Korei w tym roku pozbył się już 20 tys. stanowisk pracy. Na koniec roku ta liczba może się zwiększyć nawet dwukrotnie.
25.10.2016

Kolejny koncern rozważa wycofanie się z branży stoczniowej

Japoński Kawasaki Heavy Industries Ltd rozważa całkowite zrezygnowanie z działalności stoczniowej, ze względu na malejącą zyskowność tego przedsięwzięcia.
03.10.2016

Rośnie flota Teekay LNG partners

Wraz ze wzrostem popularności paliwa LNG pojawia się coraz więcej jednostek do przewozu tego surowca. Jeden z czołowych armatorów gazowców, Teekay LNG Partners, właśnie wzbogacił o kolejny metanowiec do przewozu LNG o nazwie Oak Spirit.
31.08.2016

Kolejny armator zamawia kontenerowce – sześć nowych jednostek zakontraktował CMA CGM

CMA CGM, trzeci największy na świecie armator kontenerowców, zakontraktował sześć nowych jednostek o nośności 14 tys. TEU każda. Zamówienie otrzymała południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries Ulsan (HHI). Statki mają być gotowe na początku 2017 roku.
06.06.2015

Klasyfikacja największego kontenerowca na świecie

Towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL po zweryfikowaniu niezbędnych standardów, które musi spełniać każdy statek, zatwierdziło klasę MSC Oscar o ładowności 19, 924 TEU.
20.02.2015

Maersk Line bije kolejny rekord

Maersk Line ogłosił właśnie, że poprzeczka w wyścigu kontenerowców ponownie została podniesiona. W poniedziałek, 26 stycznia pobito rekord i załadowano na jednostkę Maersk Mc-Kinney Moller 18,168 TEU. Jest to największa ilość kontenerów transportowanych przez statek w historii.
27.01.2015

Dziewięć statków zbudowanych przez globalny koncern Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering uznano za najlepsze konstrukcje 2013r.

Koncern już szósty rok z rzędu jest wyróżniany za najlepiej zbudowane statki. Wliczając tegoroczne osiągnięcia DSME będzie teraz dysponowało więcej niż 10 takimi statkami.
05.02.2014

Dziękujemy za wysłane grafiki.