PMK
Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering zdecydowała się zrezygnować ze swojej działalności na rynku energii wiatrowej. To część planu ratowania spółki.
Koncern posiada dwie podspółki: DeWind Frisco LLC i KODE Novus I LLC, które przynosza duże straty. Dlatego doszło do ich sprzedania klientowi z USA za cenę 1,5 mln dolarów. To część procesu restrukturyzacyjnego firmy, która zamierza pozbyć się wszelkich pobocznych i mniej ważnych spółek.
DSME przejęło obie spółki w 2009 roku za 130,6 miliony dolarów, chcąc rozwinąć swoją działalność związaną z energią wiatrową, jednak od czasu przejęcia firma notowała same straty.
Niedawno DSME, największa stocznia na świecie, otrzymało wsparcie od swoich kredytorów. Zapobiegło to upadkowi zakładu. Koreańskie państwowe instytucje: poczta, federacja małego i dużego biznesu oraz fundusz emerytalny zgodziły się na nowy plan restrukturyzacji zakładu, który zakłada zastrzyk 2,6 mld dolarów gotówki.
Plan jest dziełem dwóch banków: Korea Development Bank (KDB) i Export-Import Bank of Korea (KEXIM). Najpierw ma dojść restrukturyzacji, a dopiero potem przekazaniu funduszy.
Powodem wprowadzenia planu są kłopoty finanse koreańskich stoczni. Także dwa inne zakłady z tego kraju borykają się z tymi samymi problemami. Łącznie zanotowały one prawie 10 mld dolarów straty w 2016 roku. Na tak kiepski wynik złożyło się przełożenie zamówień oraz niskie zapotrzebowanie na nowe jednostki i platformy offshore. x
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii