PMK
Wraz ze wzrostem popularności paliwa LNG pojawia się coraz więcej jednostek do przewozu tego surowca. Jeden z czołowych armatorów gazowców, Teekay LNG Partners, właśnie wzbogacił o kolejny metanowiec do przewozu LNG o nazwie Oak Spirit.
Jednostka wyróżnia się przede wszystkim napędem zasilanym silnikami typu MEGI (gaz/diesel) kontrolowanymi elektronicznie. Oak Spirit będzie pracował dla koncernu energetycznego Cheniere Energy. Będzie przewoził gaz LNG z terminalu w Houston (USA), należącego do tej firmy.
Metanowiec powstał w koreańskiej Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), podobnie jak jego bliźniacza jednostka Creole Spirit, która została zwodowana we wrześniu zeszłego roku.
A w kolejce w DSME czeka siedem metanowców zamówionych przez Teekay LNG Partners. Oddanie następnej z nich - Torben Spirit, może być jednak przesunięte nawet do 10 miesięcy.
Wraz z pojawieniem się nowych globalnych norm emisji, morski przemysł żeglugowy w coraz większym stopniu kieruje swój wzrok ku skroplonemu gazowi ziemnemu jako alternatywy dla paliwa o wysokiej zawartości siarki.
Już teraz wykorzystywany do napędzania flot promowych i statków wycieczkowych, LNG zyskuje zwolenników wśród spedytorów ładunków, pomimo niechęci ze strony głęboko konserwatywnego przemysłu do wprowadzania poważnych zmian. Stawka jest wysoka: globalna flota żeglugowa zużywa obecnie około 4 milionów baryłek dziennie oleju napędowego o wysokiej zawartości siarki.
Przewiduje się, że popyt na bunkrowanie LNG w sektorze żeglugowym wzrośnie do 20-30 milionów ton rocznie do 2030 r., z poziomu poniżej 1 miliona ton obecnie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej