PMK
Koreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) planuje sprzedaż swoich udziałów wycenianych na 614 mld dolarów. Sprzedaż podzielona została na dwie części, każda warta kolejno 370 i 330 mld dolarów.
Fundusze pochodzące ze sprzedaży mają zostać zainwestowanie w nowe statki i terminale – czytamy w oświadczeniu firmy. HMM planuje między innymi wybudować dwa duże kontenerowce w stoczni Hanjin Heavy Industries and Construction za cenę 162 mln dolarów.Obie jednostki mają być gotowe w maju 2018 roku i będą pływały na szlakach z Azji do USA i Południowej Ameryki.
HMM zdecydowało się także budować pięć tankowców VLCC o nośności 300 tys. dwt w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) z opcją zamówienia kolejnych 5 jednostek. Inwestycja jest warta 418,9 mln dolarów. Mają być dostarczone w pierwszej połowie 2019 roku.
Hyundai Merchant Marine (HMM) ogłosił także plan zamówienia serii olbrzymich kontenerowców o nośności ponad 22 tysięcy TEU.
Koreański przewoznik dołączy do klubu posiadaczy największych kontenerowców na świecie. Do obecnych lub przyszłych użytkowników takich statków należą takie firmy jak CMA CGM i MSC. Popyt na wieksze statki jest spowodowany rosnącymi potrzebami przewozowymi, oraz koniecznością dostosowanie się do nowych regulacji dotyczących ograniczenia emisji do środowiska szkodliwych substancji. Wprowadzane przez IMO przepisy wchodza w życie od 2020 roku.
Hyundai Merchant Marine jest największą morską spółką przewozową Korei Południowej i 13 taką firmą na świecie. Przejęła pałeczkę pierwszeństwa od Hanjin Shipping, firmy która ucierpiała w wyniku kryzysu z 2016 roku.
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO