Towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL po zweryfikowaniu niezbędnych standardów, które musi spełniać każdy statek, zatwierdziło klasę MSC Oscar o ładowności 19,924 TEU.
Jednostka zbudowana w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) trafiła do rąk armatora w styczniu, po czym rozpoczęła prace na rejsach między Azją a Północną Europą.
Budowa statku trwała zaledwie 11 miesięcy, w ciągu których przeprowadzono również niezbędne kontrole oraz próby morskie.
MSC Oscar jest pierwszym z 6 statków typu ULCS (Ultra Large Container Ships) z serii Olympic. Pozostałe jednostki mają zostać ukończone w terminie do listopada 2015 roku.
Na chwilę obecną MSC ma na liście zamówień jeszcze 18 statków o pojemności przekraczającej 19,000 TEU. W momencie odbioru olbrzymów firma ma dużą szansę objąć prowadzenie w wyścigu największych przewoźników kontenerowych na świecie.
Już w kwietniu flotę MSC uświetni MSC Oliver, również wstępnie zakwalifikowany przez DNV GL.
"Jesteśmy bardzo dumni z posiadania największego kontenerowca na świecie. Wnosi on bardzo dużo w naszą działalność, umacniając wiodącą pozycję wśród przewoźników oceanicznych. Wkrótce do MSC Oscar dołączy siostrzana jednostka MSC Oliver, zaprojektowana tak, by spełniać wszystkie wymogi klasowe DNV GL",powiedział Diego Aponte, dyrektor MSC.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania