PMK
Japoński gigant - Mitsui O.S.K. Lines zawarło umowę z koreańską stocznią Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w celu wspólnego opracowania nowej technologii majacej zmniejszyć wpływ na środowisko przez pływające jednostki magazynowe i regazyfikacyjne (FSRU).
Ta nowa technologia ma na celu umożliwienie wykorzystania zimnej energii LNG, która była niegdyś utylizowana, do dalszego wytwarzania energii poprzez przyjęcie cyklu organicznego Rankine'a w procesie regazyfikacji FSRU. Oczekuje się, że technologia znacznie zmniejszy zużycie paliwa i emisję CO2 przez te jednostki.
MOL i DSME planują przetestować technologię na niewielkim obiekcie pilotażowym w 2020 roku, przed udostępnieniem jej na rynku.
Dwaj azjatyccy giganci już wcześniej współpracowali przy projektach FSRU. W 2017 roku DSME dostarczyło jednostkę FSRU Challenger dla MOL. Statek został wykorzystany w projekcie terminalu LNG w Hongkongu. Jednostka przyjmuje, magazynuje i regazyfikuje LNG na potrzeb firm Castle Peak Power Company Ltd (CAPCO) i The Hongkong Electric. FSRU ma rozpocząć działalność na terminalu pod koniec 2020 roku.
Ten projekt jest tak ważny, gdyż FSRU nadal stanowi rozwiązanie zapewniające elastyczność i mobilność zarówno w łańcuchu dostaw LNG, jak i energii elektrycznej.
FSRU są wykorzystywane do przechowywania i regazyfikacji LNG, który jest następnie poddawany ciśnieniu i wyrzucany na brzeg. Pływający terminal LNG to dobry sposób na obniżenie kosztów budowy i czasu realizacji w porównaniu do budowy lądowego terminalu od zera.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek