• <
gryfia_70lat

MOL, DSME połączyło siły, by zmniejszyć wpływ FSRU na środowisko

PMK

23.02.2020 23:34 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki MOL, DSME połączyło siły, by zmniejszyć wpływ FSRU na środowisko

Partnerzy portalu

MOL, DSME połączyło siły, by zmniejszyć wpływ FSRU na środowisko - GospodarkaMorska.pl

Japoński gigant - Mitsui O.S.K. Lines zawarło umowę z koreańską stocznią Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w celu wspólnego opracowania nowej technologii majacej zmniejszyć wpływ na środowisko przez pływające jednostki magazynowe i regazyfikacyjne (FSRU).

Ta nowa technologia ma na celu umożliwienie wykorzystania zimnej energii LNG, która była niegdyś utylizowana, do dalszego wytwarzania energii poprzez przyjęcie cyklu organicznego Rankine'a w procesie regazyfikacji FSRU. Oczekuje się, że technologia znacznie zmniejszy zużycie paliwa i emisję CO2 przez te jednostki.

MOL i DSME planują przetestować technologię na niewielkim obiekcie pilotażowym w 2020 roku, przed udostępnieniem jej na rynku.

Dwaj azjatyccy giganci już wcześniej współpracowali przy projektach FSRU. W 2017 roku DSME dostarczyło jednostkę FSRU Challenger dla MOL. Statek został wykorzystany w projekcie terminalu LNG w Hongkongu. Jednostka przyjmuje, magazynuje i regazyfikuje LNG na potrzeb firm Castle Peak Power Company Ltd (CAPCO) i The Hongkong Electric. FSRU ma rozpocząć działalność na terminalu pod koniec 2020 roku.

Ten projekt jest tak ważny, gdyż FSRU nadal stanowi rozwiązanie zapewniające elastyczność i mobilność zarówno w łańcuchu dostaw LNG, jak i energii elektrycznej.

FSRU są wykorzystywane do przechowywania i regazyfikacji LNG, który jest następnie poddawany ciśnieniu i wyrzucany na brzeg. Pływający terminal LNG to dobry sposób na obniżenie kosztów budowy i czasu realizacji w porównaniu do budowy lądowego terminalu od zera.

Partnerzy portalu

aste_580x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.