• <
nauta_2024

MOL, DSME połączyło siły, by zmniejszyć wpływ FSRU na środowisko

PMK

23.02.2020 23:34 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki MOL, DSME połączyło siły, by zmniejszyć wpływ FSRU na środowisko

Partnerzy portalu

MOL, DSME połączyło siły, by zmniejszyć wpływ FSRU na środowisko - GospodarkaMorska.pl

Japoński gigant - Mitsui O.S.K. Lines zawarło umowę z koreańską stocznią Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w celu wspólnego opracowania nowej technologii majacej zmniejszyć wpływ na środowisko przez pływające jednostki magazynowe i regazyfikacyjne (FSRU).

Ta nowa technologia ma na celu umożliwienie wykorzystania zimnej energii LNG, która była niegdyś utylizowana, do dalszego wytwarzania energii poprzez przyjęcie cyklu organicznego Rankine'a w procesie regazyfikacji FSRU. Oczekuje się, że technologia znacznie zmniejszy zużycie paliwa i emisję CO2 przez te jednostki.

MOL i DSME planują przetestować technologię na niewielkim obiekcie pilotażowym w 2020 roku, przed udostępnieniem jej na rynku.

Dwaj azjatyccy giganci już wcześniej współpracowali przy projektach FSRU. W 2017 roku DSME dostarczyło jednostkę FSRU Challenger dla MOL. Statek został wykorzystany w projekcie terminalu LNG w Hongkongu. Jednostka przyjmuje, magazynuje i regazyfikuje LNG na potrzeb firm Castle Peak Power Company Ltd (CAPCO) i The Hongkong Electric. FSRU ma rozpocząć działalność na terminalu pod koniec 2020 roku.

Ten projekt jest tak ważny, gdyż FSRU nadal stanowi rozwiązanie zapewniające elastyczność i mobilność zarówno w łańcuchu dostaw LNG, jak i energii elektrycznej.

FSRU są wykorzystywane do przechowywania i regazyfikacji LNG, który jest następnie poddawany ciśnieniu i wyrzucany na brzeg. Pływający terminal LNG to dobry sposób na obniżenie kosztów budowy i czasu realizacji w porównaniu do budowy lądowego terminalu od zera.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.