ew/World Maritime News
Dostawa dwunastu największych w świecie kontenerowców o pojemności 24 000 TEU dla HMM nie zostanie opóźniona z powodu pandemii koronawirusa. "Pierwszy z nich wejdzie na szlak handlowy Azja-Europa Północna już pod koniec kwietnia, a pozostałe mają być sukcesywnie dostarczane do września tego roku" - poinformował rzecznik południowokoreańskiego przedsiębiorstwa żeglugowego HMM.
Gigantyczne kontenerowce powstają w południowokoreańskich stoczniach Samsung Heavy Industries i Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Przypomnijmy, że wczoraj weszła w życie zmiana nazwy Hyundai Merchant Marine na HMM. Przedstawiciele firmy przyznali, że większość klientów i tak posługuje się akronimem HMM.
HMM jest 14. największą na świecie linią kontenerową pod względem pojemności statków i numerem jeden wśród koreańskich krajowych przewoźników kontenerowych, szczególnie od czasu ogłoszenia upadłości przez Hanjin Shipping. Firma posiada w swojej flocie różne rodzaje statków: kontenerowce, masowce, trampery. Portem macierzystym armatora jest PSA HPNT Terminal (Wharf 4) w Pusan. Dodatkowo, HMM jest właścicielem 50% udziałów w tym terminalu
Dni portu w szkole, czyli portowy program edukacyjny
Nowy dzierżawca Bałtyckiego Terminalu Zbożowego w Gdyni
Turcja: nasz statek handlowy opuścił Mariupol jako pierwsza zagraniczna jednostka
Błękitna flaga w Porcie Jachtowym w Kołobrzegu [GALERIA]
Do Polski z innych kierunków niż rosyjski od początku roku przypłynęło 2,8 mln ton węgla
Rosja zakłóca eksport kazachskiej ropy