• <
ATC_CARGO_TOP

Kolejny kolos wpłynie do Portu Gdynia. Będzie rekord TEU

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Kolejny kolos wpłynie do Portu Gdynia. Będzie rekord TEU
Kolejny kolos wpłynie do Portu Gdynia. Będzie rekord TEU - GospodarkaMorska.pl

ew

19.02.2019 Źródło: własne

Dokładnie tydzień temu, w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni zacumował najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce możemy spodziewać się kolejnego rekordu. Do BCT zmierza Cap San Juan o nawiększej dotychczas ładowności, nośności i tonażu pojemnościowym brutto. 

Według dostępnych w tej chwili informacji, Cap San Juan ma zawinąć do Gdyni 27 lutego, około 6 rano. Zbudowany w 2015 roku kontenerowiec pływa pod banderą Wysp Marshalla, jego operatorem jest Maersk Line.

Co prawda nie jest dłuższy niż Charlotte Maersk, ale przewyższa wszystkie kontenerowce, które dotychczas zawinęły do gdyńskiego portu pod względem ładowności (10 600 TEU), nośności (123 101 t) i tonażu pojemnościowego brutto (118 615).

Dla porównania, ostatni "rekordzista" długości - Charlotte Maersk  ma 109 657 t nośności oraz 92 198 GT. Jego pojemność to 9 640 TEU.

Obecnie w Porcie Gdynia realizowane są kluczowe inwestycje: budowa nowego publicznego terminalu promowego i nowej portowej obrotnicy wraz z przebudową nabrzeży, pogłębieniem portowych akwenów i toru podejściowego do 16,5 m głębokości. Do 2026 r. powstać ma Port Zewnętrzny z nowym terminalem kontenerowym.

– Właściwie cały akwen obrotnicy jest już gotowy. Trwają jeszcze ustalenia odnośnie nowej lokalizacji dla doku pływającego należącego do Stoczni Marynarki Wojennej, który „wchodzi” w światło obrotnicy. Cóż, już dzisiaj dysponujemy akwenem o średnicy 440 metrów czyli jesteśmy gotowi na przyjmowanie statków o długości 366 metrów i zanurzeniu 12,7 metra. Docelowo obrotnica będzie miała 480 metrów długości i pozwoli wpływać do Portu Gdynia jednostkom o długości 400 metrów – powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia w wywiadzie dla portalu GospodarkaMorska.pl.

BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy w 2018 r. przeładował 411 655 TEU. To o prawie 12% więcej niż w 2017 r., kiedy przeładowano 363 462 TEU.

W 2018 r. Port Gdynia pobił natomiast historyczny rekord. Przeładowano tam ponad 23,5 mln t ładunków, osiągając ok. 10-procentowy wzrost w porównaniu do 2017 r.

Cap San Juan zajmie pierwsze miejsce pod względem wielkości kontenerowców, które zawinęły do gdyńskiego portu. Dotychczas należało ono do MSC Asya. Można przeczytać o nim TUTAJ.

 
Cap San Juan


państwo bandery: Wyspy Marshalla
operator: Maersk Line
stocznia: Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co Ltd, Geoje Yard
długość całkowita: 331,00 m
szerokość konstrukcyjna: 48,40 m
zanurzenie: 14,00 m
nośność: 123 101 t
wyporność: 160 204 t
tonaż pojemnościowy brutto: 118 615
ładowność: 10 600 TEU
prędkość maksymalna: 23,00 węzły

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32079,00 $ tona 0,55% 23 cze
 Cynk 2869,00 $ tona 0,99% 23 cze
 Aluminium 2386,00 $ tona 0,46% 23 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.