• <

Teekay LNG Partners ochrzciło cztery nowe gazowce LNG klasy lodowej

PMK

01.04.2019 18:12 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Teekay LNG Partners ochrzciło cztery nowe gazowce LNG klasy lodowej
Teekay LNG Partners ochrzciło cztery nowe gazowce LNG klasy lodowej - GospodarkaMorska.pl

W stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) ochrzczono na raz cztery nowe gazowce LNG klasy lodowej. Otrzymały one nazwy: Nikolay Yevgenov, Vladimir Voronin, Georgiy Ushakov i Yakov Gakkel, na cześć rosyjskich badaczy Arktyki.

Jednostki mają wejść do służby kolejno w październiku i listopadzie 2019 roku oraz w styczniu i lutym 2020 roku.

Jednostki klasy ARC-7 będą działać na trasach arktycznych i będą transportować czystą energię do regionów Azji i Skandynawii. Statki o długości 299 metrów i szerokości 50 metrów mogą pomieścić 172,600 m3 LNG i rozbijać lód o grubości do 2,1 metra.

Jednostki są budowane dla Teekay LNG Partners w ramach kontraktu o wartości 4,8 mld dolarów na 15 gazowców LNG. Każdy ze statków ma cenę 320 mln dolarów. Do tej pory DSME przekazało armatorowi ponad 10 takich statków, z czego pięć pozostało w budowie w zakładzie w Okpo.

Wraz z pojawieniem się nowych globalnych norm emisji, morski przemysł żeglugowy w coraz większym stopniu kieruje swój wzrok ku skroplonemu gazowi ziemnemu jako alternatywy dla paliwa o wysokiej zawartości siarki.

Już teraz wykorzystywany do napędzania flot promowych i statków wycieczkowych, LNG zyskuje zwolenników wśród spedytorów ładunków, pomimo niechęci ze strony głęboko konserwatywnego przemysłu do wprowadzania poważnych zmian. Stawka jest wysoka: globalna flota żeglugowa zużywa obecnie około 4 milionów baryłek dziennie oleju napędowego o wysokiej zawartości siarki.

Przewiduje się, że popyt na bunkrowanie LNG w sektorze żeglugowym wzrośnie do 20-30 milionów ton rocznie do 2030 r., z poziomu poniżej 1 miliona ton obecnie.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.