• <
KONGSBERG_2023

Mniej zamówień niż przewidywano. Czołowa koreańska stocznia notuje stratę w pierwszym kwartale

21.05.2021 09:55 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Mniej zamówień niż przewidywano. Czołowa koreańska stocznia notuje stratę w pierwszym kwartale

Partnerzy portalu

Mniej zamówień niż przewidywano. Czołowa koreańska stocznia notuje stratę w pierwszym kwartale - GospodarkaMorska.pl
Fot. DSME

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zanotowała stratę w pierwszym kwartale 2021 roku, po zysku w tym samym okresie w zeszłym roku.

DSME podało, że strata netto za pierwszy kwartał wyniosła 234 miliardy KRW (207 milionów dolarów), w porównaniu z zyskiem w wysokości 242 miliardów KRW z pierwszego kwartału 2020 roku. W tym roku stoczniowiec zdobył zamówienia na 25 statków, w tym 11 VLCC, 9 VLGC, 4 kontenerowce i jeden statek do instalacji turbin wiatrowych zakontraktowany w zeszłym tygodniu.

Całkowity portfel zamówień DSME na ten rok jest wart 2,5 miliarda dolarów, co stanowi 33 proc. tegorocznego celu wynoszącego 7,7 miliarda dolarów. Idąc dalej, firma spodziewa się, że jej portfel zamówień wzrośnie w obliczu ożywienia w globalnym przemyśle stoczniowym.

W międzyczasie wciąż koncern wciąż oczekuje na zatwierdzenie regulacyjne dla fuzji z Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE).
KSOE, holding stoczniowy należący do Hyundai Heavy Industries Group, przedłużył termin nabycia udziałów w rodowitym DSME w związku z opóźnieniami regulacyjnymi.

Megafuzja w czerwcu

Termin megafuzji został przedłużony z września 2020 do czerwca 2021 roku. Na początku tego roku HHIH potwierdził, że spodziewa się dokończyć akwizycję swojego mniejszego rywala do końca pierwszej połowy 2021 roku.

Jednak Komisja Europejska prawdopodobnie poprosi o zapewnienie, że konkurencja na rynku nie zostanie zakłócona, aby zatwierdzić tę fuzję. W praktyce oznaczałoby to prawdopodobnie, że HHI Group musiałaby przenieść swoją technologię budowy statków LNG do średnich stoczniowców, takich jak STX Offshore & Shipbuilding i Hanjin Heavy Industries, informuje BusinessKorea.

Zatwierdzenie połączenia jest przedmiotem dogłębnej analizy w UE od 2019 roku. Organ regulacyjny UE wyraził obawy, że proponowana transakcja może usunąć DSME jako istotną siłę konkurencyjną na rynkach dużych kontenerowców, tankowców, gazowców LPG i LNG.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.