PMK
Południowokoreańska stocznia, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), dostarczyła HMM Copenhagen, drugi z serii dwunastu kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU budowanych dla rodzimego armatora HMM.
Nowa jednostka dołączy do siostrzanego statku HMM Algeciras, zdobywając tytuł największego kontenerowca na świecie pod względem ładowności. HMM Copenhagen jest wyposażony w DSME Smart Ship Platform (DS4®), inteligentny system monitorujący flotę (ECDIS).
System otrzymał certyfikat Digital AL3 SAFE SECURITY od Lloyd’s Register a w 2019 roku. Przyznawany jest on systemom z funkcjami włączonymi cyfrowo, które dysponują odpowiednimi środkami odpornościowymi w celu ochrony przed cyberatakami lub innym nieautoryzowanym dostępem.
Rozwiązanie, które jest zainstalowane na 7 dużych kontenerowcach, umożliwia właścicielom zdalną diagnozę stanu głównych systemów na pokładzie, takich jak silnik główny, klimatyzacja i chłodnie, w celu zapewnienia optymalnej wydajności. Gigantyczny kontenerowiec jest również wyposażony w inteligentny system nawigacji, który proponuje optymalną trasę podróży statku, oszczędzając czas i pieniądze.
Aby spełnić wymagania IMO 2020, statek został wyposażony w system płuczek i jest przygotowany na spalanie LNG.
DSME buduje dla HMM siedem kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU, które mają zostać dostarczone do trzeciego kwartału tego roku. Po dostarczeniu zostaną wdrożone na szlakach w Azji i Europie Północnej obsługiwanych przez sojusz THE Alliance. Samsung Heavy Industries (SHI) buduje pozostałe pięć kontenerowców z partii zamówionej w 2018 roku.
Dostawa została ogłoszona w bardzo trudnym okresie dla sektora stoczniowego ze względu na pandemię koronawirusa, która stłumiła apetyt właścicieli na nowe zamówienia, gdyż wolą skupić się na ograniczeniu kosztów i inwestycji.
Jednak DSME utrzymywało się dość stabilnie w tym okresie, głównie ze względu na rosnącą sprzedaż statków LNG i innych statków o wysokiej wartości.
W pierwszym kwartale tego roku DSME odnotowało sprzedaż w wysokości 1,95 biliona KRW (1,5 miliarda USD), zysk operacyjny 297,9 miliarda KRW i zysk netto w wysokości 252,5 miliarda KRW. Zysk operacyjny i zysk netto wzrosły odpowiednio o 39,8% i 24,2% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth