PMK
Południowokoreańska stocznia, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), dostarczyła HMM Copenhagen, drugi z serii dwunastu kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU budowanych dla rodzimego armatora HMM.
Nowa jednostka dołączy do siostrzanego statku HMM Algeciras, zdobywając tytuł największego kontenerowca na świecie pod względem ładowności. HMM Copenhagen jest wyposażony w DSME Smart Ship Platform (DS4®), inteligentny system monitorujący flotę (ECDIS).
System otrzymał certyfikat Digital AL3 SAFE SECURITY od Lloyd’s Register a w 2019 roku. Przyznawany jest on systemom z funkcjami włączonymi cyfrowo, które dysponują odpowiednimi środkami odpornościowymi w celu ochrony przed cyberatakami lub innym nieautoryzowanym dostępem.
Rozwiązanie, które jest zainstalowane na 7 dużych kontenerowcach, umożliwia właścicielom zdalną diagnozę stanu głównych systemów na pokładzie, takich jak silnik główny, klimatyzacja i chłodnie, w celu zapewnienia optymalnej wydajności. Gigantyczny kontenerowiec jest również wyposażony w inteligentny system nawigacji, który proponuje optymalną trasę podróży statku, oszczędzając czas i pieniądze.
Aby spełnić wymagania IMO 2020, statek został wyposażony w system płuczek i jest przygotowany na spalanie LNG.
DSME buduje dla HMM siedem kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU, które mają zostać dostarczone do trzeciego kwartału tego roku. Po dostarczeniu zostaną wdrożone na szlakach w Azji i Europie Północnej obsługiwanych przez sojusz THE Alliance. Samsung Heavy Industries (SHI) buduje pozostałe pięć kontenerowców z partii zamówionej w 2018 roku.
Dostawa została ogłoszona w bardzo trudnym okresie dla sektora stoczniowego ze względu na pandemię koronawirusa, która stłumiła apetyt właścicieli na nowe zamówienia, gdyż wolą skupić się na ograniczeniu kosztów i inwestycji.
Jednak DSME utrzymywało się dość stabilnie w tym okresie, głównie ze względu na rosnącą sprzedaż statków LNG i innych statków o wysokiej wartości.
W pierwszym kwartale tego roku DSME odnotowało sprzedaż w wysokości 1,95 biliona KRW (1,5 miliarda USD), zysk operacyjny 297,9 miliarda KRW i zysk netto w wysokości 252,5 miliarda KRW. Zysk operacyjny i zysk netto wzrosły odpowiednio o 39,8% i 24,2% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii