PMK
Nowa powłoka Nippon Paint Marine, Neoguard Toughness, staje się popularna wśród właścicieli masowców, którzy nałożyli ją już na prawie 40 statków.
Firma poinformowała, że jej powłoka została nałożona na ładownie 37 masowców obsługiwanych między innymi przez Eastern Pacific Shipping, Synergy Group, Far East Lines, Iskenderun Shipping i Wisdom Marine.
- Opracowaliśmy wytrzymałość Neoguard w odpowiedzi na zapotrzebowanie armatorów na bardziej odporny na uderzenia system powłok epoksydowych do ładowni i zrębnic luków, ale nie spodziewaliśmy się, że będziemy mieli tak wielu klientów tak szybko po wprowadzeniu produktu na rynek - powiedział dyrektor generalny Nippon Paint Marine Marketing, Makoto Nakagawa.
- Wytrzymałość Neoguard jest niewątpliwie jedną z najtwardszych wśród powłok, jakie wyprodukowaliśmy na komercyjny rynek morski – dodał.
Jak wyjaśniono, grubość bardzo trwałej powłoki epoksydowej jest szczególnie odpowiednia do ochrony konstrukcji stalowych przed ścieraniem i uszkodzeniem w wyniku uderzenia rudy żelaza, węgla i innych ładunków masowych, zapewniając jednocześnie ochronę przed korozją.
- Uszkodzenie mechaniczne ładowni spowodowanych ładunkami ściernymi oraz procedury ładowania udarowego to główny powód, dla którego tradycyjne powłoki zawodzą, co w przypadku niezaznaczenia może prowadzić do korozji i awarii konstrukcyjnych. Wytrzymałość Neoguard zmniejsza to ryzyko - powiedział Nakagawa.
Farba jest odporna na pękanie w wyniku uderzeń do 4 dżuli i jest nakładana w celu osiągnięcia grubości suchej powłoki 250 µm. Jej aplikacja nie wymaga specjalnego sprzętu ani maszyn; powłokę nakłada się konwencjonalnym natryskiem powietrznym, z pełnym utwardzeniem na sucho przez 5 dni w 30 ° C.
- Na razie w porządku. Odkryliśmy, że wytrzymałość Neoguard oferuje znaczne oszczędności kosztów poprzez zmniejszenie wymagań dotyczących konserwacji i napraw - poinformował Ahmet Hamza, główny koordynator w Iskenderun Shipping, która w listopadzie nałożyła powłokę na swój masowiec o nośności 32.676 dwt.
- Łatwe czyszczenie powłoki pozwoliło również na szybki i efektywny czas realizacji między ładunkami – dodał.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii