ew/gdansk.pl
HMM Algeciras to kontenerowiec o ładowności ok. 24 000 TEU, ma 399,9 m długości, 61 m szerokości. Jest pierwszym z dwunastu statków tej pojemności, które mają być kolejno dostarczane do września 2020 roku. Jednym z następnych ma być HMM Gdansk.
23 kwietnia w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) odbyła się uroczystość nadania imienia HMM Algeciras, największemu obecnie kontenerowcowi świata, którego ładowność wynosi 23 964 TEU (jeszcze w sierpniu 2019 roku największym kontenerowcem świata był MSC Gülsün, który zawinął do nabrzeża DCT w Gdańsku).
Jak informował wtedy rzecznik południowokoreańskiego przedsiębiorstwa żeglugowego HMM: "Dostawa dwunastu największych w świecie kontenerowców o pojemności 24 000 TEU dla HMM nie zostanie opóźniona z powodu pandemii koronawirusa. "Pierwszy z nich wejdzie na szlak handlowy Azja-Europa Północna już pod koniec kwietnia, a pozostałe mają być sukcesywnie dostarczane do września tego roku".
HMM Algeciras ma 399,9 m długości, 61 m szerokości. Jest pierwszym z dwunastu statków tej pojemności, które mają być dostarczane do września 2020 roku. Statki z serii mają otrzymywać nazwy pochodzące od europejskich miast portowych, jeden z nich ma nazywać się HMM Gdańsk.
HMM Algeciras 26 kwietnia wyruszył z portu Qingdao w prowincji Shandong w swoją pierwszą podróż z ładunkiem. W Azji odwiedzi jeszcze Busan, Ningbo i Szanghaj, potem popłynie do Europy, gdzie zawinie m.in. do Rotterdamu i Hamburga.
Z kolei przyszły HMM Gdansk jest już zwodowany, gotowy do wypłynięcia w pierwszy rejs ma być w połowie tego roku.
Gigantyczne kontenerowce powstają w południowokoreańskich stoczniach Samsung Heavy Industries i Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Przypomnijmy, że wczoraj weszła w życie zmiana nazwy Hyundai Merchant Marine na HMM. Przedstawiciele firmy przyznali, że większość klientów i tak posługuje się akronimem HMM.
HMM jest 14. największą na świecie linią kontenerową pod względem pojemności statków i numerem jeden wśród koreańskich krajowych przewoźników kontenerowych, szczególnie od czasu ogłoszenia upadłości przez Hanjin Shipping. Firma posiada w swojej flocie różne rodzaje statków: kontenerowce, masowce, trampery. Portem macierzystym armatora jest PSA HPNT Terminal (Wharf 4) w Pusan. Dodatkowo, HMM jest właścicielem 50% udziałów w tym terminalu
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii