PMK
Lider przewozów kontenerowych – Maersk Line – odebrał największy kontenerowiec świata, Madrid Maersk o ładowności 20,568 TEU. Poprzedni rekord krótko dzierżył MOL Triumph o ładowności 20,150 TEU.
Największy statek tego typu powstał w koreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME). Mierzy 399 metrów długości oraz 58,6 metrów szerokości.
Jednostka należy do drugie generacji kontenerowców Triple-e i jest pierwszym z 11 podobnych kontenerowców zamówionych w DSME w 2015 roku. Początkowo te statki miały mieć ładowność rzędu 19,630 TEU, ale zostały zmodyfikowane, by osiągnąć ponad 20 tys. TEU.
Reszta jednostek tej klasy zostanie dostarczona do maja 2018 roku. Będą pływać na trasach Azja-Europa, zastępując mniejsze kontenerowce. Wartość kontraktu na ich budowę wyniosła 1,8 mld dolarów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny