PMK
Japoński Kawasaki Heavy Industries Ltd rozważa całkowite zrezygnowanie z działalności stoczniowej, ze względu na malejącą zyskowność tego przedsięwzięcia.
Japończycy do takiej konkluzji doszli po przebadaniu prognoz finansowych do marca przyszłego roku, które okazały się fatalne. Powodem kryzysu jest mocna pozycja jena w stosunku do dolarania i mniejsze zarobki armatorów, co przekłada się na mniejszą liczbę zamówień.
Na ostateczną decyzję japońskiego koncernu trzeba będzie poczekać do II kwartału tego roku. Wtedy zapadnie decyzja o ewentualnym wycofaniu się Kawasaki z branży stoczniowej.
Kryzys stoczniowy trafi wszystkie dalekowschodnie kraje. Trzy największe stocznie Korei Południowej - Hyundai Heavy Industries , Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering oraz Samsung Heavy Industries Co. planują sprzedaż swoich udziałów o wartości 7,3 mld dolarów. Ma być to część restruktryzacji zakładów po fatalnym ostatnim roku, którzy przyniósł duże straty.
Teraz zarząd stoczni razem ze związkami zawodowymi ma stworzyć własny plan resrukturyzacji i przedłożyć go koreańskiemu rządowi do oceny. Ten zdecyduje czy objąć zakłady planem dofinansowania.
Powodem kryzysu na rynku stoczniowym jest spadek cen ropy, który otrzymuj się już od ponad roku. Spowodowało to odwołanie i opóźnienie wielu kontraktów z branży offshore. Dodatkowo nadpodaż jednostek na rynku masowym i kontenerowym spowodowała brak nowych zamówień. Stocznie odniosły duże straty.
Mimo najniższej w historii liczby zamówień w zeszłym roku południowokoreańskie stocznie wciąż wyprzedzają konkurencję. HHI DSME i SHI mogą pochwalić się największym portfelem kontraktów na świecie.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie