PMK
Koreańska stocznia otrzymała kontrakt na budowę 15 tankowców LNG klasy lodowej dla Rosji. Tankowce mają być wykorzystane do transportu LNG z terminala Jamał LNG. Nie ujawniono jednak konkretnie, która stocznia otrzymała zlecenie od Rosji.
To nie pierwszy raz, kiedy Rosjanie składają zamówienie w Korei Południowej. W poprzednim roku rosyjski armator Sovcomflot złożył w koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries zamówienie na czwarty już arktyczny tankowiec dla projektu Nowy Port. Jednostka o nośności 42 tys. dwt ma zostać oddana armatorowi w 2019 roku.
Dziełem z kolei stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) jest lodołamacz LNG Christophe de Margerie, który pokonał Północneą Drogę Morską bez asysty lodołamacza. Christophe de Margerie zakończył podróż na trasie mierzącej 2193 mil morskich w ciągu zaledwie 6 dni, 12 godzin i 15 minut. Tym samym ustanowił nowy rekord pokonania tej trudnej, arktycznej drogi.
Christophe de Margerie ma 299 m długości, 50 m szerokości oraz 13 m maksymalnego zanurzenia. Jego nośność to 96 777t. Gazowiec do transportowania gazu skroplonego powstał dla potrzeb Novatek Jamał LNG. Jednostka należącą do Sovcomflot z Rosji wyposażona jest w urządzenia umożliwiające mu łamanie lodu o grubości do 2,1 m.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek