PMK
Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering z Korei Południowej wygrał zamówienie na budowę barek skroplonego gazu ziemnego dla rosyjskiego producenta LNG Novatek.
W ramach umowy Daweoo zbuduje dwie barki LNG o pojemności 360 000 cbm za około 901,3 miliarda wonów (748,2 miliona dolarów) z opcją budowy dwóch dodatkowych jednostek.
Pływające jednostki do magazynowania i przeładunku LNG będą służyć planowanym projektom Novatek w Murmańsku i Kamczatce, które rosyjska firma będzie rozwijać wraz z japońskim Mitsui O.S.K. Line.
Jednostki pływające będą przeładowywać ładunki Yamal i Arctic 2 z lodowych gazowców LNG na statki konwencjonalne. Te węzły przeładunkowe znacznie obniżą koszty transportu i czas wysyłki ładunków arktycznych LNG do Europy i Azji.
Koreański budowniczy statków powiedział w poniedziałek w oświadczeniu, że spodziewa się dostarczyć dwie barki LNG do końca 2022 roku.
Daewoo powiedział, że ta umowa pomoże stoczni w momencie pandemii koronawirusa Covid-19, która zakłóciła rynki i spowodowała opóźnienia w kilku dużych projektach.
Koreańscy stoczniowcy odnotowali w tym roku znaczny spadek portfela zamówień ze względu na wstrzymywanie się zamówień przez właścicieli, ponieważ globalne zapotrzebowanie na energię gwałtownie spadło, a ceny ropy osiągnęły rekordowo niski poziom.
Daewoo zawarł w tym roku umowy o wartości 1,33 miliarda dolarów, w tym na te dwie barki i pływające jednostki do przechowywania i regazyfikacji.
Największą newsem w tym roku było ogromne zamówienie Qatar Petroleum, ponieważ gigant LNG zarezerwował miejsce na budowę 100 statków o wartości około 19,2 miliarda dolarów w trzech największych stoczniach Korei, w tym DSME.
Jest to największa umowa ze stoczniami w historii przemysłu LNG, podczas gdy QP zajęło około 60 procent globalnej wydajności przemysłu stoczniowego LNG do 2027 roku.
CMA CGM odbiera statki na LNG
Hanwha Ocean zbuduje najnowocześniejsze okręty podwodne dla Korei Południowej. Te same oferuje w ramach programu "Orka"
Deltamarin podpisuje umowę projektową na statki Wallenius Wilhelmsen
Doki w Chinach pękają w szwach. W Korei i UE pustoszeją
ABB dostarczy pierwszy na świecie morski system ładowania dla nowych promów elektrycznych Auckland Transport
Zatwierdzenie AiP dla innowacyjnego projektu statku ekspedycyjnego