PMK
Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering z Korei Południowej wygrał zamówienie na budowę barek skroplonego gazu ziemnego dla rosyjskiego producenta LNG Novatek.
W ramach umowy Daweoo zbuduje dwie barki LNG o pojemności 360 000 cbm za około 901,3 miliarda wonów (748,2 miliona dolarów) z opcją budowy dwóch dodatkowych jednostek.
Pływające jednostki do magazynowania i przeładunku LNG będą służyć planowanym projektom Novatek w Murmańsku i Kamczatce, które rosyjska firma będzie rozwijać wraz z japońskim Mitsui O.S.K. Line.
Jednostki pływające będą przeładowywać ładunki Yamal i Arctic 2 z lodowych gazowców LNG na statki konwencjonalne. Te węzły przeładunkowe znacznie obniżą koszty transportu i czas wysyłki ładunków arktycznych LNG do Europy i Azji.
Koreański budowniczy statków powiedział w poniedziałek w oświadczeniu, że spodziewa się dostarczyć dwie barki LNG do końca 2022 roku.
Daewoo powiedział, że ta umowa pomoże stoczni w momencie pandemii koronawirusa Covid-19, która zakłóciła rynki i spowodowała opóźnienia w kilku dużych projektach.
Koreańscy stoczniowcy odnotowali w tym roku znaczny spadek portfela zamówień ze względu na wstrzymywanie się zamówień przez właścicieli, ponieważ globalne zapotrzebowanie na energię gwałtownie spadło, a ceny ropy osiągnęły rekordowo niski poziom.
Daewoo zawarł w tym roku umowy o wartości 1,33 miliarda dolarów, w tym na te dwie barki i pływające jednostki do przechowywania i regazyfikacji.
Największą newsem w tym roku było ogromne zamówienie Qatar Petroleum, ponieważ gigant LNG zarezerwował miejsce na budowę 100 statków o wartości około 19,2 miliarda dolarów w trzech największych stoczniach Korei, w tym DSME.
Jest to największa umowa ze stoczniami w historii przemysłu LNG, podczas gdy QP zajęło około 60 procent globalnej wydajności przemysłu stoczniowego LNG do 2027 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej