PMK
Japoński armator, Mitsui O.S.K. Lines, spodziewa się odnotować nadzwyczajnie dużą stratę w skonsolidowanym i jednostkowym sprawozdaniu finansowym za rok obrotowy 2019.
W przypadku skonsolidowanych wyników finansowych zakończonych w marcu 2020 roku MOL planuje obniżyć swoją prognozę ze względu na straty nadzwyczajne w wysokości 146 mln USD.
Prognozy powstają przy przewidywanej nadzwyczajnej stracie w wysokości 71 miliardów USD w związku z pożyczką udzielonej armatorowi Gearbulk Holding AG. Strata ta jest przypisywana słabej sytuacji na rynku, pogorszonej ostatnio przez wybuch pandemii koronawirusa.
Komentując umowy czarterowe kontenerowców do Ocean Network Express (ONE), MOL spodziewa się odnotować stratę związaną z restrukturyzacją biznesu w wysokości 75 mln USD, ponieważ oczekuje dodatkowej straty w wyniku trendów w kursach czarterowych oraz kosztów operacyjnych statków.
W ostatnim miesiącu Mitsui O.S.K. Lines zawarło umowę z koreańską stocznią Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w celu wspólnego opracowania nowej technologii, mającej zmniejszyć wpływ na środowisko przez pływające jednostki magazynowe i regazyfikacyjne (FSRU).
Ta nowa technologia ma na celu umożliwienie wykorzystania zimnej energii LNG, która była niegdyś utylizowana, do dalszego wytwarzania energii poprzez przyjęcie cyklu organicznego Rankine'a w procesie regazyfikacji FSRU. Oczekuje się, że technologia znacznie zmniejszy zużycie paliwa i emisję CO2 przez te jednostki.
MOL i DSME planują przetestować technologię na niewielkim obiekcie pilotażowym w 2020 roku, przed udostępnieniem jej na rynku.
Dwaj azjatyccy giganci już wcześniej współpracowali przy projektach FSRU. W 2017 roku DSME dostarczyło jednostkę FSRU Challenger dla MOL. Statek został wykorzystany w projekcie terminalu LNG w Hongkongu. Jednostka przyjmuje, magazynuje i regazyfikuje LNG na potrzeb firm Castle Peak Power Company Ltd (CAPCO) i The Hongkong Electric. FSRU ma rozpocząć działalność na terminalu pod koniec 2020 roku.
Ten projekt jest tak ważny, gdyż FSRU nadal stanowi rozwiązanie zapewniające elastyczność i mobilność zarówno w łańcuchu dostaw LNG, jak i energii elektrycznej.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie