PMK
Hunter Tankers AS, spółka w 100% zależna od norweskiej grupy Hunter ASA, otrzymała wiążące zobowiązania do udzielenia pożyczki w wysokości 157,5 mln USD od konsorcjum banków składającego się z Danske Bank, DNB, Nordea i SEB.
Wpływy z tej pożyczki, wraz z dostępną gotówką, zostaną przeznaczone na refinansowanie Hunter Atla, Hunter Saga i Hunter Laga, które są obecnie finansowane z transakcji sprzedaży i leasingu zwrotnego w SFL Corporation.
Pożyczka będzie miała profil spłaty wynoszący 16 lat i będzie objęta początkową stopą procentową Libor + 295 pb przez pierwsze 12 miesięcy, po czym marża stopy procentowej będzie podlegać mechanizmowi dostosowania rynku.
Refinansowanie Hunter Atla i Hunter Saga ma zostać zakończone za około dwa miesiące, podczas gdy Hunter Laga zostanie zrefinansowany w drugiej połowie roku.
Wpływy z pożyczki w wysokości 220 mln USD przeznaczone są na sfinansowanie ostatnich rat stoczniowych dla czterech nowych VLCC firmy i są pobierane przy dostawie każdego statku.
Pozyskanie pożyczek sprawiło, że Hunter Tankers AS jest zarejestrowanym właścicielem wszystkich siedmiu statków.
Hunter Disen, piąty z siedmiu identycznych tankowców ECLC VLCC zbudowany w Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), został zaprojektowany na początku czerwca i rozpoczął czarter od razu po dostawie ze stoczni.
Pozostałe dwa statki mają zostać dostarczone w lipcu i sierpniu 2020 r.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych