PMK
Globalny portfel zamówień na kontenerowce wyniósł w listopadzie 368 jednostek (2,8 mln TEU). To o 58 procent gorszy wynik niż w lipcu 2008 roku.
Portfel już od jakiegoś czasu kurczył się z miesiąca na miesiąc. W październiku osiągnął najniższy od 2003 roku poziom 2,6 mln TEU. Obecnie to stanowi raptem 13 proc. obecnej światowej floty kontenerowców.
Największy wpływ na ten wynik był spadek zamówień w koreańskich stoczniach, które wcześniej otrzymywały najwięcej kontraktów na budowę kontenerowców (49 proc.). Hyundai Heavy Industries Co., Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. oraz Samsung Heavy Industries Co. to jedne z największych zakładów stoczniowych na świecie.
Z powodu mniejszej liczby zamówień te zakłady zanotowały 5,8 mld dolarów straty w 2016 roku. Na tak kiepski wynik złożyło się przełożenie zamówień oraz niskie zapotrzebowanie na nowe jednostki i platformy offshore.
Mimo najniższej w historii liczby zamówień w zeszłym roku południowokoreańskie stocznie wciąż wyprzedzają konkurencję. HHI DSME i SHI mogą pochwalić się największym portfelem kontraktów na świecie.
Największym portfelem może pochwalić się DSME, która ma obecnie zamówienia na 118 statków. Drugie miejsce zajmuje HHI z 95 kontraktami, dalej Samsung Heavy Industries 81 kontraktami.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth