PMK
Globalny portfel zamówień na kontenerowce wyniósł w listopadzie 368 jednostek (2,8 mln TEU). To o 58 procent gorszy wynik niż w lipcu 2008 roku.
Portfel już od jakiegoś czasu kurczył się z miesiąca na miesiąc. W październiku osiągnął najniższy od 2003 roku poziom 2,6 mln TEU. Obecnie to stanowi raptem 13 proc. obecnej światowej floty kontenerowców.
Największy wpływ na ten wynik był spadek zamówień w koreańskich stoczniach, które wcześniej otrzymywały najwięcej kontraktów na budowę kontenerowców (49 proc.). Hyundai Heavy Industries Co., Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. oraz Samsung Heavy Industries Co. to jedne z największych zakładów stoczniowych na świecie.
Z powodu mniejszej liczby zamówień te zakłady zanotowały 5,8 mld dolarów straty w 2016 roku. Na tak kiepski wynik złożyło się przełożenie zamówień oraz niskie zapotrzebowanie na nowe jednostki i platformy offshore.
Mimo najniższej w historii liczby zamówień w zeszłym roku południowokoreańskie stocznie wciąż wyprzedzają konkurencję. HHI DSME i SHI mogą pochwalić się największym portfelem kontraktów na świecie.
Największym portfelem może pochwalić się DSME, która ma obecnie zamówienia na 118 statków. Drugie miejsce zajmuje HHI z 95 kontraktami, dalej Samsung Heavy Industries 81 kontraktami.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich