PMK
Niemiecka spółka żeglugowa GEFO zamówiła sześć chemikaliowców w jednym z chińskich zakładów.
Chodzi o sześć statków o nośności 3,6 tys. dwt zamówionych w zakładzie AVIC Dingheng. GEFO podpisało ze stocznią list intencyjny w sprawie budowy tych jednostek w lipcu tego roku.
Jednostki mają zostać dostarczone w 2020 i 2021 roku. Będą cechowały się prędkością 13 węzłów, długością 100 metrów i szerokością 14 metrów. Nie ujawniono kwoty transakcji.
To już kolejne zamówienie na tankowce w tym roku. Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zdobyła kontrakty na 7 jednostek na kwotę 800 mln dolarów.
Pierwsza zamówienie dotyczyło budowy trzech tankowców VLCC dla nieujawnionego klienta. Każda z jednostek będzie miała nośność 300 tys. dwt i zostanie dostarczona w pierwszej połowie 2020 roku. Oprócz jeden z europejskich armatorów zamówił kolejne dwa VLCC o wartości 170 mln dolarów. Każdy ze statków będzie miał 336 metry długości i 60 metrów szerokości.
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC