PMK
Wraz ze wzrostem popularności paliwa LNG pojawia się coraz więcej jednostek do przewozu tego surowca. Jeden z czołowych armatorów gazowców, Teekay LNG Partners, właśnie wzbogacił o kolejny metanowiec do przewozu LNG o nazwie Oak Spirit.
Jednostka wyróżnia się przede wszystkim napędem zasilanym silnikami typu MEGI (gaz/diesel) kontrolowanymi elektronicznie. Oak Spirit będzie pracował dla koncernu energetycznego Cheniere Energy. Będzie przewoził gaz LNG z terminalu w Houston (USA), należącego do tej firmy.
Metanowiec powstał w koreańskiej Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), podobnie jak jego bliźniacza jednostka Creole Spirit, która została zwodowana we wrześniu zeszłego roku.
A w kolejce w DSME czeka siedem metanowców zamówionych przez Teekay LNG Partners. Oddanie następnej z nich - Torben Spirit, może być jednak przesunięte nawet do 10 miesięcy.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek