PMK
Największa linia żeglugowa w Korei Południowej, Hyundai Merchant Marine, zdecydowała się podzielić swój kontrakt na 20 jednostek wśród trzech najlepszych stoczni w Korei Południowej. Dzięki temu armator szybciej chce osiągnąć ogólną ładowność floty rzędu 1 mln TEU.
HMM ogłosiło zamówienie 20 megakontenerowców w kwietniu tego roku. Dwanaście z nich będzie miało ładowność 23 tys. TEU, a osiem 14 tys. TEU. Powstaną one w stoczniach: Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, Hyundai Heavy Industries i Samsung Heavy Industries.
Koreańskie ministerstwo ds. oceanów i rybołówstwa ma przedstawić swój pięcioletni plan odbudowy przemysłu okrętowego jeszcze w tym miesiącu. Komitet Założycielski Koreańskiej Korporacji Promocji Morskiej zacznie udzielać wtedy wsparcia finansowego.
Koreański przewoźnik dołączy do klubu posiadaczy największych kontenerowców na świecie. Do obecnych lub przyszłych użytkowników takich statków należą takie firmy jak CMA CGM i MSC. Popyt na wieksze statki jest spowodowany rosnącymi potrzebami przewozowymi, oraz koniecznością dostosowanie się do nowych regulacji dotyczących ograniczenia emisji do środowiska szkodliwych substancji. Wprowadzane przez IMO przepisy wchodza w życie od 2020 roku.
Hyundai Merchant Marine jest największą morską spółką przewozową Korei Południowej i 13 taką firmą na świecie. Przejęła pałeczkę pierwszeństwa od Hanjin Shipping, firmy która ucierpiała w wyniku kryzysu z 2016 roku.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody