Hiszpański operator promowy Baleària odda do użytku przebudowany statek LNG 30 czerwca na trasie Barcelona-Eivissa, aby ograniczyć emisje CO2.
Martín i Soler to ósmy statek Balearii napędzanych LNG. Jest to również jego piąty statek, na którym zainstalowano silniki do pływania na LNG, a pozostałe trzy to nowe statki napędzane LNG.
Operacja modernizacji została przeprowadzona w ostatnich miesiącach w stoczni na Morzu Zachodnim w Viana do Castelo w Portugalii. Polegała ona na przebudowie silników okrętowych na dwupaliwowe silniki MAN 9L51/60DF.
Zbiornik magazynowy LNG został zainstalowany na jednym z jego wewnętrznych pokładów, dzięki czemu jednostka ma zasięg ponad 1000 mil morskich.
Dzięki tej konwersji prom przestanie emitować około 885 ton NOx rocznie (mniej o 85 proc.) i około 9200 ton CO2 (o 30 proc. mniej).
Najnowszy statek Baelarii, pionierski szybki prom Eleanor Roosevelt, został oficjalnie zaprezentowany w maju.
Oprócz Eleanor Roosevelt, nowe statki tego operatora zasilane LNG obejmują Hypatia de Alejandría i siostrzany statek Marie Curie.
Umowa o budowę statku – jednostki specjalistyczne
Jeszcze żaden kontenerowiec nie poszedł na złom w tym roku
Pierwszy statek Damen dostarczony do brytyjskiej Royal Navy
PRS będzie nadzorował przystosowanie PSV Sylur dla Petrobaltic
Markos w służbie polskiej obronności. Tu powstawały łodzie dla słynnego Ślązaka
Zawody stoczniowe. Monter kadłubów: Budowa statków przypomina układanie Lego [WIDEO]