Seaspan Corporation zawarła umowy na budowę dwóch nowych kontenerowców o pojemności 12 000 TEU, dzięki czemu ich portfel zamówień na nowe konstrukcje obejmuje 39 statków.
Seaspan oczekuje, że statki zostaną dostarczone w czwartym kwartale 2022 roku i wejdą na czartery długoterminowe z nieujawnionym globalnym liniowcem. Czartery zawierają również opcje zakupu jednostek.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy nadal ułatwiać transport naszym klientom – powiedział Bing Chen, prezes, prezes i dyrektor generalny Seaspan – Po raz kolejny pokazujemy, że nasz klient może zawsze polegać na naszym doświadczonym zespole i zintegrowanej platformie, aby dostarczyć odpowiednie rozwiązania.
Seaspan, jako spółka zależna należąca w całości do notowanej na giełdzie Atlas Corp, jest niezależnym właścicielem i operatorem statków kontenerowych na długoterminowych czarterach. Flota firmy składa się obecnie ze 129 statków o łącznej pojemności około 1 090 200 TEU.
Po fali dostaw na rynku używanych statków, która zwiększyła ładowność floty powyżej 1 miliona TEU, od końca zeszłego roku Seaspan powiększył swój portfel zamówień do 39 statków, co daje łączną pojemność 1 694 200 TEU przy pełnej dostawie.
Seaspan nie ujawnił stoczni, która otrzyma najnowsze zamówienie.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza