• <
bulk_cargo_port_szczecin

Zyski Cosco mniejsze o ponad połowę. Powodem rosnące ceny paliwa i wojny celne

PMK

31.03.2019 14:25 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Zyski Cosco mniejsze o ponad połowę. Powodem rosnące ceny paliwa i wojny celne

Partnerzy portalu

Zyski Cosco mniejsze o ponad połowę. Powodem rosnące ceny paliwa i wojny celne - GospodarkaMorska.pl

Chińskie Cosco Shipping Holdings uważa rosnące ceny paliwa i wojny celne za duże zagrożenie dla globalnej żeglugi. Wpływ na tę opinię miał bez wątpienia fakt, że w zeszłym roku zysk koncernu spadł o ponad połowę.

Trzeci największy armator kontenerowców zanotował w tym okresie 53,8-procentowy spadek zysków, do 178,83 mln dolarów. Przychody wzrosły za to 33,6 procent, dzięki większemu popytowi i dobrym wynikom terminali. Koszty paliwa jednak przejadły ten wzrost.

- Zachowujemy jednak umiarkowany optymizm względem reszty tego roku - powiedział w oświadczeniu Xu Lirong, prezes Cosco.

- Wiele niepewności, takich jak tarcia w handlu i wysokie ceny ropy naftowej, może negatywnie wpłynąć na żeglugę. Jednocześnie widzimy także korzystne warunki i pozytywne czynniki - wytłumaczył. - Warto wymienić między innymi stabilny wzrost gospodarczy w Chinach oraz flagową inicjatywę rządu w zakresie pasów i dróg - dodał.

Marże zysku w branży zmniejszą się u wszystkich armatorów, chyba że koszty te zostaną przeniesione na klienta końcowego w całym łańcuchu dostaw. Według BIMCO zdolność branży do podjęcia tego kroku będzie zależeć od jego siły negocjacyjnej i fundamentalnie silnego rynku przewozów towarowych.

Ponadto BIMCO przewiduje, że transport kontenerowy dalej nie doczeka się ożywienia. Import kontenerów w Europie najprawdopodobniej nie wzrośnie ponad 2% w nadchodzących latach.

Wyższe stopy wzrostu powinny za to pojawić się na szlakach Północ-Południe, w szczególności na trasach do Ameryki Południowej i z Afryki.

Patrząc na rok 2019, BIMCO prognozuje wzrost floty kontenerowej o 3,4 procent, zakładając, że złomowanie pozostanie niskie. Jeżeli przewidywany poziom wyburzeń, wynoszący 100 000 TEU, okaże się dwukrotnie wyższy, wzrost floty zostanie zmniejszony o 0,5% do 2,9%.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.