• <
ATC_CARGO_TOP

Zyski Cosco mniejsze o ponad połowę. Powodem rosnące ceny paliwa i wojny celne

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Zyski Cosco mniejsze o ponad połowę. Powodem rosnące ceny paliwa i wojny celne
Zyski Cosco mniejsze o ponad połowę. Powodem rosnące ceny paliwa i wojny celne - GospodarkaMorska.pl

PMK

31.03.2019 Źródło: własne

Chińskie Cosco Shipping Holdings uważa rosnące ceny paliwa i wojny celne za duże zagrożenie dla globalnej żeglugi. Wpływ na tę opinię miał bez wątpienia fakt, że w zeszłym roku zysk koncernu spadł o ponad połowę.

Trzeci największy armator kontenerowców zanotował w tym okresie 53,8-procentowy spadek zysków, do 178,83 mln dolarów. Przychody wzrosły za to 33,6 procent, dzięki większemu popytowi i dobrym wynikom terminali. Koszty paliwa jednak przejadły ten wzrost.

- Zachowujemy jednak umiarkowany optymizm względem reszty tego roku - powiedział w oświadczeniu Xu Lirong, prezes Cosco.

- Wiele niepewności, takich jak tarcia w handlu i wysokie ceny ropy naftowej, może negatywnie wpłynąć na żeglugę. Jednocześnie widzimy także korzystne warunki i pozytywne czynniki - wytłumaczył. - Warto wymienić między innymi stabilny wzrost gospodarczy w Chinach oraz flagową inicjatywę rządu w zakresie pasów i dróg - dodał.

Marże zysku w branży zmniejszą się u wszystkich armatorów, chyba że koszty te zostaną przeniesione na klienta końcowego w całym łańcuchu dostaw. Według BIMCO zdolność branży do podjęcia tego kroku będzie zależeć od jego siły negocjacyjnej i fundamentalnie silnego rynku przewozów towarowych.

Ponadto BIMCO przewiduje, że transport kontenerowy dalej nie doczeka się ożywienia. Import kontenerów w Europie najprawdopodobniej nie wzrośnie ponad 2% w nadchodzących latach.

Wyższe stopy wzrostu powinny za to pojawić się na szlakach Północ-Południe, w szczególności na trasach do Ameryki Południowej i z Afryki.

Patrząc na rok 2019, BIMCO prognozuje wzrost floty kontenerowej o 3,4 procent, zakładając, że złomowanie pozostanie niskie. Jeżeli przewidywany poziom wyburzeń, wynoszący 100 000 TEU, okaże się dwukrotnie wyższy, wzrost floty zostanie zmniejszony o 0,5% do 2,9%.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33060,00 $ tona 0,46% 11 cze
 Cynk 3011,00 $ tona 1,55% 11 cze
 Aluminium 2490,00 $ tona 0,81% 11 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.