• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Wyjście z kryzysu na rynku kontenerowym będzie powolne

PMK

04.06.2018 19:42 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Wyjście z kryzysu na rynku kontenerowym będzie powolne

Partnerzy portalu

Wyjście z kryzysu na rynku kontenerowym będzie powolne - GospodarkaMorska.pl

Morski transport kontenerowy doświadczy sporego wzrostu popytu w tym i przyszłym roku, który dodatkowo przewyższy światowy wzrost floty – przewidują eksperci agencji Drewry.

Spowodowałoby to lepszą równowagę między podażą a popytem oraz nieco wyższe stawki frachtowe i zyski dla przewoźników - przewidziało Drewry w swoim najnowszym Container Forecaster.

- Złą wiadomością dla przewoźników jest to, że prawdopodobnie nie zobaczą bardzo wysokiego tempa wzrostu popytu na początku 2017 roku. Dobrą wiadomością jest to, że armatorzy mogą dalej spodziewać się więcej niż wystarczających przeładunków w portach przez co najmniej dwa następne lata - powiedział Simon Heaney, starszy menedżer w Drewry.

Subtelne zmiany w portfelu zamówień, głównie w formie odroczenia dostawy nowych jednostek,  wywarły pozytywny wpływ na zachowanie równowagi popytu i podaży w 2018 i 2019 roku.

Wcześniejsze raporty Drewry pokazywały, że armatorzy kontenerowi powiększą zysk na koniec tego roku. Ta prognoza brała jednak opierała się na tym, że przewoźnicy będą podejmowali racjonalne decyzje. Tymczasem zdecydowana większość z nich zrezygnowała ze swojego modus operandi, które dotychczas zakładało wycofywanie serwisów w czasie niskich stawek i niskiego sezonu.

- Takie działanie byłoby uzasadnione w momencie wysokiego popytu i wysokich stawek frachtu, ale obecne sytuacja rynkowa jest od tego daleka – czytamy w raporcie.

Ta sytuacja w szczególności dotyczy serwisów na szlaku Azja-Europa, gdzie konkurencja cenowa jest najostrzejsza.

- Po upadku Hanjin najwięksi armatorzy zawarli nieoficjalny rozejm, który zakładał nieobniżanie stawek. Rok po tym fakcie widać, że ten chwilowy pokój się chwieje – czytamy w raporcie Alphaliner.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.