• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Globalna przepustowość portów kontenerowych będzie miała trudności z nadążeniem za rosnącym popytem

27.07.2021 10:13 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Globalna przepustowość portów kontenerowych będzie miała trudności z nadążeniem za rosnącym popytem
Globalna przepustowość portów kontenerowych będzie miała trudności z nadążeniem za rosnącym popytem - GospodarkaMorska.pl
Fot. Port Long Beach

Ponure perspektywy znacznie niższych poziomów przepustowości w portach kontenerowych na początku pandemii, 18 miesięcy później przekształciły się w poważny niedobór w wielu terminalach na całym świecie.

Przewoźnicy oceaniczni muszą żonglować harmonogramami rejsów, aby poruszać się po bardzo zatłoczonych portach kontenerowych, zwłaszcza w Europie Północnej i na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, co skutkuje eskalacją niepewności łańcucha dostaw.

W poniedziałkowej aktualizacji statusu terminalu HMM południowokoreański przewoźnik zgłasza poważne opóźnienia i przeciążenia związane zacumowaniem statków oraz problemami ze stocznią i bramą w większości zawinięć do portów.

Podobne problemy napotykają konkurenci HMM. Loadstar został poinformowany przez źródło od jednego z przewoźników w zeszłym tygodniu, że rozkłady linii to „całkowity bałagan” i „najgorszy stan zakłóceń” w niedawnej pamięci.

Cyfryzacja odpowiedzią na problemy

Nieoczekiwany wzrost popytu na transport kontenerowy w następstwie pandemii, w której przewoźnicy chwytają każdy dostępny statek, aby ułatwić dodatkowe załadunki, wywarł jeszcze większą presję na terminale i operacje na lądzie.

Coroczne badanie firmy Drewry wśród wiodących operatorów terminali na świecie zwraca uwagę na problem przepustowości portów, która nie nadąża za popytem. Zgodnie z aktualizacją prognozy, globalna przepustowość portów kontenerowych ma wzrosnąć średnio o 2,5 proc. rocznie, by w 2025 roku osiągnąć 1,3 mld TEU.

W przeciwieństwie do tego konsultant powiedział, że obecnie spodziewa się wzrostu światowego popytu średnio o 5 proc. rocznie w tym samym okresie, co podniosłoby średni wskaźnik wykorzystania terminali z 67 do ponad 75 proc.

- Chociaż 75 procent wykorzystania w porcie lub terminalu nie jest wystarczająco wysokie, aby budzić poważne obawy, to oczekiwanie ograniczenia przepustowości portu na rynku nękanym przez zatłoczenie, z powodu braku równowagi w łańcuchu dostaw, jest powodem do niepokoju – powiedział Drewry.

Zauważono również, że wiodący operatorzy coraz częściej wybierają cyfryzację, ponieważ zdają sobie sprawę, że inwestycje technologiczne w zakresie zwiększenia prędkości mogą przynieść większe korzyści.

- Poprawa przepływu ładunków ma kluczowe znaczenie – powiedziała starszy analityk ds. portów i terminali, Eleanor Hadland. - Jeśli dzięki wdrożeniu technologii opartej na blockchain globalni operatorzy terminali mogą osiągnąć wyższe wolumeny przy tej samej bazie aktywów, spowoduje to poprawę zwrotu z inwestycji.


Bollore Logistics
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34937,00 $ tona 1,67% 16 wrz
 Cynk 3063,00 $ tona 0,39% 16 wrz
 Aluminium 2868,00 $ tona 0,03% 16 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.