• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Hapag z trzy razy większym zyskiem operacyjnym w 2017 roku

PMK

28.02.2018 19:21 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Hapag z trzy razy większym zyskiem operacyjnym w 2017 roku

Partnerzy portalu

Hapag z trzy razy większym zyskiem operacyjnym w 2017 roku - GospodarkaMorska.pl

Niemiecki armator Hapag-Lloyd poinformowała 28 marca o ponad trzykrotnym wzroście zysku operacyjnego w 2017 roku, dzięki większemu obrotowi i niewielkiemu wzrostowi stawek frachtowych.

Zysk operacyjny przed odsetkami i podatkami (EBIT) wzrósł do 411 milionów euro (502 milionów dolarów) z 126 milionów w roku poprzednim -  podała spółka w oświadczeniu opisującym wstępne wyniki.

Oprócz rozwoju zapotrzebowania na transport kontenerami na całym świecie i rosnących przychodów z frachtu, ubiegłoroczne połączenie armatora z UASC zapewniło większą efektywność. Ruch ten spowodował, że Hapag-Lloyd z Hamburga stał się numerem pięć wśród operatorów kontenerowych na całym świecie.

Dyrektor generalny Rolf Habben Jansen przewiduje również, że Hapag-Lloyd, który połączył się z arabskim partnerem UASC, może z tego powodu osiągnąć od 85 do 90 procent planowanych oszczędności wartych 435 milionów dolarów.

- Rok 2018 rozpoczął się dobrze, stawki czarterowe rosną, a wielkość niewykorzystanej floty jest niska – powiedział Jansen. - Mamy również wiele nowych statków, które uczyniły nas konkurencyjnymi wobec innych armatorów. To ogromna różnica w porównaniu do czterech czy pięciu lat temu - dodał.

Habben Jansen oszacował wzrost popytu na transport o 4 procent w 2017 roku, o 4,5 procent w 2018 roku i o ponad 4 procent w 2019 roku.

Transport kontenerowy zmaga się z nadpodażą jednostek, wojnami cenowymi i stawkami frachtowymi znacznie poniżej progu rentowności, ale analitycy branży twierdzą, że najgorsze już za nami.

Dziewięciomiesięczny zysk operacyjny firmy wzrósł ponad dziesięciokrotnie, ale koncern wciąż nie pozbył się zadłużenia netto na poziomie 7,3 miliarda dolarów, co według Habbena Jansena będzie stanowić spore wyzwanie.

Po połączeniu z UASC, Hapag-Lloyd jest obecnie piątym co do wielkości armatorem kontenerowym na świecie. Habben Jansen przewiduje dalszą konsolidację w branży.

- Około 9 z 20 dotychczasowych spółek zniknie pod koniec 2018 roku – powiedział. - Z drugiej strony rosnące ceny ropy naftowej podnoszą koszty paliwa bunkrowego, stanowiąc wyzwanie dla firm spedycyjnych – dodał.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.